יום חמישי, 19 בנובמבר 2020

'כינוס השלוחים' בתל-אביב– יפו: דווקא השנה, בתקופת הקורונה יותר מתמיד! מאת שרית יוכפז


 

כינוס השלוחים' בתל-אביב– יפו: דווקא השנה,  בתקופת הקורונה     מאת שרית יוכפז

 

 הסופר האמריקני הרמן ווק נשאל פעם בריאיון על ההבדל בין הרבי למנהיגים אחרים, והשיב: "נניח שמודיעים שבתקשורת שבעוד 24 שעות יוצף העולם כולו במים. מנהיגי העולם ינסו להציל את עצמם, מנהיגים רוחניים יקיימו עצרות תפילה וייפרדו מתלמידיהם, הרבי מליובאוויטש יקרא לחסידיו ויאמר להם – אוקיי, יש לנו 24 שעות ללמוד לחיות מתחת למים..."

 

כאשר דובר על "כינוס השלוחים" בתקופת הקורונה, היו שהניחו שהדבר בלתי אפשרי בתל-אביב– יפו במגבלות הקיימות, מדובר בלמעלה מ-80 שלוחים ברחבי העיר ובמוסדות החינוך, בפרט כאשר שלוחי הרבי הינם סמל ומופת לשמירת כללי הריחוק החברתי בזהירות יתירה. כיצד ניתן להתכנס, באווירה של אחדות ושמחה כבכל שנה?

 

אך שלוחי הרבי בתל-אביב הוכיחו שאין דבר העומד בפני רצונו של המשלח, והכינוס התקיים במלוא הדרו ועוצמתו, תוך שמירה דקדקנית על כל הכללים, בריחוק פיזי אך באחדות מלאה ושמחה יתירה.

 

הכינוס אותו הנחה בכישרון רב השליח הרב אליהו שוויכא, נפתח באמירת תהילים על-ידי הרב יצחק חדד, לעילוי נשמת אביו החסיד ר' דוד שמעון חדד ע"ה, מהנספים במגיפת הקורונה.

 

בכינוס שהופק ואורגן ע"י השלוחים מאגף הפעילות של מרכז חב"ד תל אביב, נשאו דברים: השליח הראשי הרב יוסף גרליצקי ששם דגש מיוחד אודות הזכות הגדולה שעל כתפי כל אחד מהשלוחים, לנצל את ההזדמנות המיוחדת שבימי תקופת הקורונה, ולהגביר את הפצת היהדות ברחבי העיר ובמיוחד את הפעילות בחנוכה, הבא עלינו לטובה. השליח הרב בן ציון שוורץ שעורר את השלוחים על הייחודיות להיות שלוחי הרבי דווקא בתל-אביב, שהיא העיר הגדולה והמרכזית ביותר, ועל אופייה המיוחד של העיר המצריך חשיבה 'מחוץ לקופסה'. מנהל התלמוד-תורה הרב שניאור אהרן, הלהיב את השלוחים בנושא קירוב יהודים לנושא חינוך יהודי וחסידי והכריז שאף שהבניינים החדשים בקמפוס של התלמוד תורה והגנים כבר מלאים בכ-400 ילדים, מוסדות החינוך בתל-אביב מוכנים לקלוט עוד מאות ילדים נוספים.

 

הנואם המרכזי השליח הרב זושא אלפרוביץ המשפיע בישיבת חב"ד בקרית גת, העמיק בסגנונו המיוחד על התקופה המאתגרת בה אנו נמצאים, וכיצד כל מה שקורה סביבנו נועד לכוון את השלוחים למלא את שליחותם ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה.

 

במהלך הכינוס הוכרזו שלושה שלוחים נוספים שהצטרפו לאחרונה למשפחות השלוחים בתל-אביב ובסיומו קיבל כל שליח תשורה מיוחדת, תמונה ממוסגרת של הרבי במעמד 'צאתכם לשלום'.




                                    אין תגובות:

                                    הוסף רשומת תגובה

                                    "האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

                                      פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...