יום שלישי, 7 במאי 2024

מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש. מאת: שרית יוכפז

 


מוצרט ושוברט על במה אחת!

יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש
יצירות המופת של שניים מגדולי המלחינים בכל הזמנים מגיעות לאולם הקונצרטים הבאר-שבעי בהובלתו של המנצח המוערך יליד העיר- גיא פדר.
 
סדרת "מקלאסי ועד קל" של הסינפונייטה הישראלית באר שבע, המגישה קשת של אירועים מוסיקליים בשיתופי פעולה עם מיטב האומנים והסולנים הישראליים, מביאה אל בימת המשכן לאומנויות הבמה שתי יצירות מופת: קונצ'רטו לפסנתר מס' 26 של מוצרט, המכונה גם "ההכתרה" שיבוצע לראשונה בסינפונייטה בידי הפסנתרן הצעיר והמבטיח- ליאור ליפשיץ, ובחלקו השני של הקונצרט-  הסימפוניה מס' 9 בדו מז'ור של שוברט, האחרונה שהשלים המלחין, הידועה גם בשם "הגדולה". יצירה מונומנטלית זו, פסגה אמיתית ביצירותיו של המלחין, בוצעה פעם אחת בלבד בכל שנות פעילות הסינפונייטה הישראלית ב"ש, וזאת לפני 30 שנה! המנצח המוערך, יליד באר שבע גיא פדר, שמופיע עם תזמורות רבות בארץ ובעולם. יוביל את הקונצרט.

הסינפונייטה הישראלית באר שבע היא התזמורת הקלאסית היחידה בדרום ופועלת גם בימי המלחמה עם נגניות ונגנים תושבי האזור שחווים על בשרם את ימי המלחמה. בהובלת מנהלה האומנותי של התזמורת- מאסטרו רני קלדרון, ומתוך מחויבות לקידום התרבות והיצירה הישראלית, כל האומנים האורחים הם ישראליים מוכשרים שנבחרו בקפידה בהתאם לתוכנית האמנותית ולוקחים חלק בעונת ה-51 לפעילות התזמורת.
 
משתתפים:
גיא פדר, מנצח
ליאור ליפשיץ, פסנתר
בתוכנית:
מוצרט: קונצ'רטו לפסנתר מס' 26 ברה מז'ור, ק' 537, "ההכתרה" 
שוברט: סימפוניה מס' 9 בדו מז'ור, "הגדולה"
צילום יפעת זיילר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טקס הזיכרון השנתי לחללי הטרור 2024 הצבת אנדרטאות חדשות לזכר חללי אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. מאת שרית יוכפז

טקס הזיכרון השנתי לחללי הטרור 2024 הצבת אנדרטאות חדשות לזכר חללי אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.  מאת: שרית יוכפז ביום חמישי, 9 במאי 20...