יום שבת, 4 בפברואר 2023

יו"ר חבר הנאמנים של המרכז האקדמי פרס, העניקו לשחקנית, הגב' ליא קניג שטולפר, תואר לשם כבוד במרכז האקדמי פרס ברחובות. מאת: שרית יוכפז

 


חבר הנאמנים והנהלת המרכז האקדמי פרס בראשות: עפרה אלול - מייסדת ומנכ"ל המרכז האקדמי פרס, פרופ' עמוס דרורי – נשיא המרכז האקדמי פרס, פרופ' רון שפירא – רקטור המרכז האקדמי פרס ומר מוטי וייס – יו"ר חבר הנאמנים של המרכז האקדמי פרס, העניקו אתמול (רביעי) בערב לשחקנית, הגב' ליא קניג שטולפר, תואר לשם כבוד במרכז האקדמי פרס ברחובות
.

 

ד"ר יניב גולדברג, מרצה בכיר בביה"ס למשפטים של המרכז האקדמי פרס, אשר כתב את ספר הביוגרפיה של השחקנית, הנחה את האירוע, במסגרתו קיים עם ליא שיחה על החיים ועל התיאטרון ובהמשך שחקנים, זמרים וחברים, ביניהם: גילה אלמגור, סנדרה שדה, אסנת פישמן, טטיאנה קנליס אולייר, שירן הוברמן וארז רגב סיפרו על העבודה והחברות לצידה ושרו ממיטב שירי ארץ ישראל, בעברית וגם ביידיש.

 

פרופ' עמוס דרורי, נשיא המרכז האקדמי פרס, העניק לגב' קניג שטולפר את הפרס בשם המרכז האקדמי פרס על:

הישגיה יוצאי הדופן בתחום המשחק: בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה.

תרומתה בעיצוב זהותו ודמותו של התיאטרון העברי.

תרומתה בשימור שפת היידיש כשפת דיבור ואומנות.

תרומתה רבת השנים לעולם התרבות והאומנות בישראל.

 

לאחר קבלת התואר, שאלה ליא, בהומור האופייני לה, אם כעת היא פרופסור והוסיפה שמחר היא תגיע ללמד את הסטודנטים...

 

פרופ' רון שפירא, רקטור המרכז האקדמי פרס: "זו הפעם הראשונה שהמרכז האקדמי פרס מעניק תואר לשם כבוד ובכוונתנו להנחיל מסורת שכזו לשנים הקרובות מתוך רחשי תודה והערכה לאנשים שהשיאו תרומה מכרעת לתרבות, המדע והחברה בישראל".

 

ד"ר יניב גולדברג, מרצה בכיר בביה"ס למשפטים של המרכז האקדמי פרס, אשר כתב את ספר הביוגרפיה של השחקנית, הנחה את האירוע, במסגרתו קיים עם ליא שיחה על החיים ועל התיאטרון ובהמשך שחקנים, זמרים וחברים, ביניהם: גילה אלמגור, סנדרה שדה, אסנת פישמן, טטיאנה קנליס אולייר, שירן הוברמן וארז רגב סיפרו על העבודה והחברות לצידה ושרו ממיטב שירי ארץ ישראל, בעברית וגם ביידיש.

 

במסגרת השיחה עם יניב, ציינה ליא שהיא מאוד מתרגשת. "כל האירוע נוגע ללבי כי הוא לוקח אותי אחורה, לכל תחנות חיי". עוד היא הוסיפה בדמעות: "אני מתרגשת כי זה מחזיר אותי להוריי,  שלא זכו לראות אותי במעמד הזה והיה מגיע להם. כל מה שיש לי היום וכל מה שמגיע לי הוא תודות להם, אבל אני שמחה. אני אומרת להם: תודה שנתתם לי, תודה שאתם נותנים לי את ההזדמנות לקבל את התודה מהקהל, כי המתנה הכי גדולה שזכיתי בה היא אהבת הקהל שמלווה אותי ערב ערב. אני רוצה להודות לכל מי שליווה אותי מאז שעליתי ארצה, ויש לי הרבה חברים שאני צריכה לומר להם תודה, כאלה שנמצאים לצידי בכל רגע בקריירה ובחיי".

 

יניב סיפר כי לפני 61 שנה החלה ליא לשחק בתיאטרון הבימה, הציעו לה לשחק ביידיש, אך היא סירבה. ליא סיפרה שאמה החכמה אמרה לה שאם הם עולים ארצה הם צריכים להשתלב בשפת המדינה, וכי להתחיל ביידיש זו לא חוכמה. צריך להתאמץ ללמוד את השפה ולהוכיח שאנחנו מסוגלים. ליא הלכה ללמוד באולפן בפ"ת, היה לה קשה, אך היא התגברה והמאמץ היה כדאי.

 

חברתה של ליא, השחקנית סנדרה שדה, שיתפה כי היום חוגגים עד כמה ליא הכי טובה.

 

חברתה של ליא, השחקנית גילה אלמגור, שיתפה בדמעות שיענקלה אגמון הבטיח לבעלה של ליא, הרשל, שלאחר לכתו ליא לא תשב בבית, וכך היה. ערב ערב. גילה ציינה שלפני היותה של ליא שחקנית דגולה היא בן אדם.

 

צלם: סיון פרג'

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש. מאת: שרית יוכפז

  מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש יצירות המופת של שניים מגדולי המלחינים בכל הזמנים מגיעו...