יום שלישי, 27 באוגוסט 2024

שבורי לב בהופעה של :חנן בן ארי. מאת שרית יוכפז



                                שבורי לב בהופעה של חנן בן ארי


מול 4000 תושבי נחל שורק, בינהם המשפחות השכולות מהמלחמה האחרונה, הקדיש חנן את השיר שבורי לב לחבריו שנרצחו בכפר עזה ולחללי המועצה שנהרגו במהלך מלחמת "חרבות ברזל"

מעל 4000 תושבי מועצה אזורית נחל שורק וכ100 חיילי תל נוף, בסיס חיל האויר הממוקם בשטח המועצה, הגיעו אמש להופעתו של חנן בן ארי באמפי-דשא ביד בנימין, שסיכמה את אירועי פסטיבל הקיץ.
ההופעה שנפתחה בסרטון הודיה לחיילי המועצה המגוייסים ולתושבים המתנדבים הגיעה לשיאה לקראת סוף הערב, כאשר חנן עלה לשיר את השיר "שבורי לב" ומול אלפי פנסים שנדלקו, הקדיש אות השיר לחבריו שנהרגו בכפר עזה, לישי פיטוסי- בן המועצה שנהרג בקרבות ב7/10 ותאריך יום הולדתו חל באותו ערב של המופע, לאלקנה ויזל שבני משפחתו הינם תושבי המועצה ול7 חללי המועצה נוספים שנפלו במהלך הקרבות בשנה האחרונה ותמונותיהם הוקרנו על המסכים בזמן השיר. אף עין לא נותרה יבשה.
 
שי רייכנר ראש מועצה אזורית נחל שורק:  אני שמח שלמרות המצב הבטחוני הצלחנו להפיק ולשמח את תשובינו בפסטיבל מחזק ומשמח, את המופעים שהיוו שיא הפסטיבל היה חשוב לנו להקדיש ללוחמים ולחיילים הנמצאים במרחב שלנו, לתושבים המגויסים ולמתנדבים הרבים. אני רוצה להודות לחנן בן ארי וצוותו שגילו הבנה ורגישות והסכימו לקחת חלק בהנצחת חללי המועצה במהלך המופע, המחווה חיזקה וריגשה את התושבים ובני המשפחות.




קרדיט: 
תמונות- קרן חמיאל 

יום שני, 26 באוגוסט 2024

למרות המצב הביטחוני - הזמר החרדי יעקב שוואקי במופע מרגש מול אלפי צופים במועצה אזורית נחל שורק, המוקדש לתושבי המועצה וחיילי 'שורה/'מאת שרית יוכפז

הזמר החרדי יעקב שוואקי במופע מרגש מול אלפי צופים במועצה אזורית נחל שורק,

מאת שרית יוכפז

בוקר יום ראשון נפתח במצב חירום בעורף בעקבות התראות לירי טילים מחיזבאללה, והסתיים בירי רקטה של חמאס לעבר אשקלון. למרות החשש וכמעט ביטול המופעים, מועצה אזורית נחל שורק, בגיבוי מלא של פיקוד העורף והמשטרה, החליטה להמשיך בתוכניות וללא לבטל את מופעי הפסטיבל. אמש, הגיע הזמר יעקב שוואקי לאמפי-דשא המועצתי ביד בנימין, והרים את אלפי הצופים והחיילים על הרגליים בהופעה מרגשת במיוחד, שהוקדשה לחיילי הרבנות הצבאית המשרתים ב"שורה".

ההופעה, שעמדה בסימן המצב הביטחוני המורכב, הייתה מוקדשת להתנדבות הרבה של תושבי המועצה, מתנדבי מד"א, איחוד הצלה ולפעילותם הקשה והקדושה של חיילי הרבנות הצבאית בזיהוי חללים. מעל 300 חיילי הרבנות ובני משפחותיהם הגיעו לאירוע, שבשיאו הקדיש יעקב שוואקי שיר למשפחות החטופים ותפילה למען חיילי צה"ל.

בין ההופעות, בירך שוואקי את החיילים, הצדיע להם על השירות המדהים שהם מבצעים, וש
יתף כיצד נפעם מגבורתם כאשר ביקר פצועים בבתי החולים, שחלקם הביעו את רצונם לחזור לשדה הקרב ולהמשיך להתנדב.


שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק: "אני שמח שלמרות החשש וחוסר הוודאות שאיתם פתחנו את השבוע, הצלחנו לקיים את פסטיבל הקיץ ולהעניק לתושבינו רגעים של שמחה וחיזוק לאחר שנה קשה וכואבת בה איבדנו את טובי בנינו. החלטת המועצה לאמץ דווקא את חיילי הרבנות ב'שורה' נובעת מהוקרת תודה עמוקה על עבודת הקודש שהם מבצעים, שאינה זוכה תמיד להכרה הראויה. החיילים הללו, העוסקים במלאכה הקשה מכל כדי להביא כל חייל ואזרח לקבר ישראל, הם הגיבורים האמיתיים שלנו."

קרדיט צילום: קרן חמיאל

יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מציע "דגני קיץ" - מהדורה למבוגרים. מאת שרית יוכפז

 

                                        צלום דור פזואלו

סוגרים את הקיץ במוזיאון ארצות המקרא ירושלים

 

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מציע "דגני קיץ" - מהדורה למבוגרים.

 

לאחר חודשיים בהם הגיעו הילדים והילדות לפעילות חודש אוגוסט "דגני קיץ" כעת הגיע תורם של המבוגרים.

ניפגש בגינת המוזיאון לערב שיחות וטעימות  שיכר מהעבר הרחוק ועד ההווה שלנו, לצד מוסיקה חיה.

 

ביום חמישי האחרון של חודש אוגוסט, נחזור אל "בורות המים" של העולם העתיק, נשוחח עם חוקרים ומומחים בייצור בירה ושיכר בעולם העתיק ובימינו, נטעם מיני בירות ויין תמד, ויחד עם הרכב מוזיקלי ירושלמי מרענן נתחבר מחדש אל יסודות החיים.

 

19:00  -שיטוט חופשי במוזיאון
בין מוצגים דרכם ניתן לדמיין מי שתה ולמה שתו בירה בעולם העתיק, איך נראתה חבית בירה במצרים העתיקה, מה לבשו ל"יציאה" לבר השכונתי ומה חגגו בבית המרזח.

 

19:30- פרופ' רונן חזן יציג מחקר מעניין של שחזור בירה קדומה באמצעות החייאת שמרים ששרדו אלפי שנים בכלי חרס עתיקים, שנחפרו באתרים שונים ברחבי הארץ. יחד עם ד"ר מיכאל קלוטשטיין הם הצליחו לשחזר את הבירה הקדומה ואפילו הצליחו לייצר בירות איכותיות.

 

20:00  בירתנו - מרכז הבירה הישראלי יספרו לנו על ייצור בירה במבשלת בוטיק ירושלמית אסלית, תוך כדי טעימות של בירה צוננת. מבשלת בירתנו נפתחה לפני 8 שנים במטרה לקדם את תרבות הבירה בעיר. למותג יש 7 בירות קבועות והרבה בירות עונתיות ומתחלפות.

בירות הליבה אותן נטעם הן וריאציות ופרשנות של מבשלת הבירה על הסגנונות המוכרים יותר אבל עם טוויסט אשר הופך אותן למיוחדות. הן קרויות על שמות של ברים שהשפיעו על חיי הלילה בירושלים ומעוטרות באיורים של אלות מתרבויות שונות של העת העתיקה, שהיו אחראיות על ייצור בירה בתרבויות השונות.

וגם נשוחח על יין התמד, אחד המשקאות העתיקים ביותר בעולם! התמד הינו שיכר אלכוהולי המופק מתסיסה של דבש ואחד המשקאות המגוונים והמעניינים ביותר שהתפתחו בעולם העתיק.

הרכב מוזיקלי ירושלמי - The Slices   עם 6 נגנים ילווה את הערב במוזיקה חיה שמתאימה לליל קיץ ירושלמי נעים.

 

מחיר: 60 ₪  | גמלאים: 50 ₪ | סטודנטים: 40 ₪ | מנויי המוזיאון: 30 ₪

כולל טעימות, שיחות עם מומחים ומוזיקה חיה

 

יום חמישי, 29.8.24 החל מהשעה 19:00

 

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, רחוב שמואל סטפן וייז 21, קריית המוזיאונים, ירושלים. חניה חופשית בחניון המוזיאון

פרטים נוספים באתר המוזיאון – www.blmj.org

 

* האירוע יתקיים גם בגינת המוזיאון, מומלץ להצטייד בלבוש מתאים.

תהנו.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים מארח את תיאטרון הבירה באירוע הקיץ המסעיר והמהפנט עד 31.8.24.מאת: שרית יוכפז

 

 

צילום אסתי להט

WONDER  

PARK

בגן הבוטני גבעת רם ירושלים

כשהקסם פוגש את הטבע

 עד 31 באוגוסט 2024

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם בירושלים מארח את תיאטרון הבירה באירוע הקיץ המסעיר והמהפנט עד 31.8.24.

WONDER PARK הוא אירוע חווייתי לכל המשפחה המזמין את כולם – בני כל גיל מכל הארץ למסע מרתק במהלכו יגלו את הפלאות שמעבר לדמיון, יטיילו בין שבילי הגן, יתחברו אל הטבע הפראי והפסטורלי, ייהנו ממופעי אקרובטיקה מדהימים וממשחקי אשליה וסדנאות, יפגשו אמני תעתוע ויתנו לדמיון לעוף גבוה במגוון פעילויות ייחודיות, מיצגים המתעוררים לחיים, מתחם פוד-טראקס מעורר תיאבון, ועוד ועוד.

WONDER PARK בגן הבוטני גבעת רם מציע מגוון פעילויות חווייתיות לכל המשפחה במטרה להדגיש בפני המבקרים את כוח הדמיון ולייצר חוויה אסקפיסטית וייחודית לה אנו כל כך זקוקים בימים אלו.

"הצטרפו אלינו למסע שבו קסם פוגש את הטבע וכל צעד הוא הרפתקה" אומרת אילת ריפס, מנכ"לית "תיאטרון הבירה" ויוזמת האירוע. "בשגרה המורכבת בה אנו חיים, ובמיוחד בעידן הדיגיטלי, מתעורר הצורך להתחבר מחדש לטבע, אל עולם מלא קסם ואשליות. אני מזמינה את ההורים, הילדים וכל המשפחה, לקחת אתנו נשימה והפסקה משגרת היום יום, להגיע לגן הירוק ולהנות ממיצגים ייחודיים, מופעים, ופעילויות שיעניקו למבקרים חוויית קיץ אחרת".

 

בין מגוון הפעילויות: מופע אקרובטי עוצר נשימה, מתחמי חוויה, פסלים חיים, סדנאות יצירה אשלייתיות תלת מימד, מתחם משחקי תעתועים אינטראקטיביים, חווית קולנוע ב-360 מעלות, עמדות צילום של אשליות בלב הטבע והכל בנוף המרהיב של הגן הבוטני ירושלים.

 

על הבמה המרכזית המופע "אילוזיה – נפלאות הקרקס הבוטני" שיעלה 3 פעמים ביום (18:30, 20:00 ו-21:00): מופע אקרובטי עוצר נשימה העוקב אחר חוקר טבע מפוזר שנקלע לעולם פלאי ופנטסטי. יחד עם החוקר יצאו המבקרים להרפתקה מופלאה ויפגשו יצורים מפתיעים שמותחים את גבולות הדמיון. בנוסף תתקיים סדנת יצירה של אשליית תלת מימד שכל אחד יוכל לקחת עמו הביתה, מתחם משחקים אינטראקטיביים של תעתועים, ומתחם צילום עם אשליות בו הקהל מוזמן להצטלם ולהשתתף.


 


          פעילויות לילדים בבריכה ומחוצה לה.


   חווייתיים במוזיאון ידידי ישראל, מנגינות של קיץ במוזיאון המוזיקה העברי, מישהו לרוץ איתו – תערוכת איורים במחווה לספרו של דוד גרוסמן,  סיוריים     בגן הבוטני,

WONDER PARK

אנימאטסורי לאוהבי יפן בבנייני האומה,

 קיץ לילדים במלון וולדורף אסטוריה,

 פעילויות לכל המשפחה במלון יהודה

 קיץ רומנטי במלון אמריקן קולוני וחווייה משפחתית במלונות איביס.


 


WONDER PARKקיץ בגן הבוטני גבעת רם ירושלים

תיאטרון הבירה מתארח בגן  הבוטני האוניברסיטאי עם אירוע חווייתי לילדים ולהורים ולכל המשפחה במטרה לתת דגש לכוח הדמיון, במהלכו מוזמנים המבקרים לגלות את הפלאות שמעבר לדמיון, לטייל בין שבילי הגן להתחבר אל הטבע הפסטורלי, להנות ממופעי אקרובטיקה, משחקי אשליה, סדנאות, אמני תעתוע ולתת לדמיון לעוף גבוה במגוון פעילויות ייחודיות, בנוסף למיצגים המתעוררים לחיים ועוד. בין הפעילויות הבולטות: המופע "אילוזיה – נפלאות הקרקס הבוטני", מתחמים חווייתיים, פסלים חיים, סדנאות יצירה אשלייתיות תלת מימד שכל אחד יוכל לקחת הביתה, משחקי תעתועים אינטראקטיביים, צילום עם אשליות, חווית קולנוע ב-360 והכל בנוף המרהיב של הגן הבוטני. במקום מתחם פוד טראקס מעורר תיאבון עם מגוון מנות.

איפה? יהודה בורלא 1 ירושלים

מתי?: 15.8-31.8 - א'-ה' 17:00-22:00, ו'  10:00-15:00, מוצ"ש 20:30-23:30

כמה? 109 ₪  לאדם מגיל 3 ומעלה..  מבצעים בחברות האשראי וכרטיסים מוזלים בוועדים השונים, למחזיקי כרטיס ירושלמי ובמועדוני כוחות הביטחון.

פרטים נוספים באתר תיאטרון הבירה

עדיף לרכוש כרטיסים מראש: אתר טיקטמסטר.

 

יפן בירושלים - אנימאטסורי 2024 בבנייני האומה

החגיגה השנתית למעריצי ואוהבי האנימה והמנגה ביוזמת והפקת ארגון אמא"י. בין הפעילויות הבולטות: "תחרות קוספליי" (תחרות התחפושות הגדולה בישראל) בהשתתפות עשרות מתחרים מכל הארץ. כל התחפושות נעשות בעבודת יד! תחרות ריקודים "איידולפסט" בסגנון איידולים יפניים הסוחפים את הרשת בהשתתפות הקהל. מומלץ ורצוי לבוא ולשיר עם סטיקלייטים זורחים! עוד בכנס, תחרות אנימיני - שיתוף פעולה בין אמא"י לבין איגוד מקצועות האנימציה, תחרות אנימציות קצרות, במסגרת התחרות, יוקרנו אנימציות קצרות, שהכינו המתחרים, באירוע הגמר בסופו תיבחר האנימציה הטובה ביותר, פאנל מדבבים - ארבעה מדבבים בעלי ותק בתעשיה יגיעו לענות על שאלות הקהל לפאנל ביניהם טליה ברקאי, מייה קדוש, דור סרוגו וקובי ליקורמן, מעל 25 הרצאות וסדנאות בנושאי אנימה, מנגה ותרבות יפן מפי מרצים מתוך הקהילה יתקיימו באירוע. לרשות משתתפי הכנס יעמוד מתחם ענק, 2 קומות של דוכנים עם מוצרים מיפן ואחרים.

איפה? בנייני האומה שד' שזר 1 ירושלים



 

מנגינות של קיץ - סיורים מוזיקליים במוזיאון המוזיקה העברי

מסע מוזיקלי אינטראקטיבי חוצה יבשות של צלילים וכלי נגינה שנאספו מכל רחבי העולם בחללי המוזיאון: נגינה חיה בשיתוף הקהל, סיור בתצוגה המוזיקלית הגדולה והמרהיבה בארץ, חווית מולטימדיה בכל תחנה, סיורי טאבלט עצמאיים וסיורים  מודרכים, סיור וירטואלי בבית המקדש בעזרת משקפי מציאות מדומה חדישים והצצה לכלי נגינה חדשים במוזיאון: "רודרה וינה" - קונטרבאס הודי עשוי משתי דלעות ענקיות מעוטר בעיטורים מיוחדים שנעשו בעבודת יד. כלי מוסיקה נדיר ומפואר. אגדות עם רבות נכתבו עליו וחלקן יסופרו במהלך הסיור לצד מנגינות הודיות מלאות השראה. כלי נוסף הוא  ה"דומרה" – כלי פריטה רוסי עממי שמקורו ממונגוליה והוא נפוץ במוזיקה רוסית עממית. נוסטלגיה מדהימה ליוצאי בריה"מ לשעבר. בנוסף, אל החדר התימני התווספו 10 תופי פח תימניים המזמינים את משתתפי הסיור לתופף ולהזיז את הגוף בקצב וגרוב מטורף ומטריף.

איפה? מוזיאון המוזיקה העברי - יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה ירושלים

מתי? אוגוסט א-ה 10:00-19:00  שישי 10:00-14:00


 

סיורים חווייתיים לכל המשפחה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים

דווקא בתקופה הנוכחית חשוב להכיר מקרוב את סיפורם של הלא יהודים אוהבי הציונות שסייעו בהקמת המדינה ועמדו לצדה של מדינת ישראל לאורך השנים. באמצעים טכנולוגיים חדשניים,  שבעה מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים המשלבים סאונד, אפקטים ייחודיים וטכנולוגיה חדשנית, מביא המוזיאון את סיפורי הגבורה של תומכים אלו שחרטו על דגלם לפעול בכל דרך שרק יכלו לסייע בהקמת מדינת ישראל כמו פרופ' ג'ורג' בוש האב, ז'אן אנרי דינן משוויץ, וויליאם בלקסטון ארה"ב ומשפ' טן בום מהולנד.  בנוסף, בטכניקת אנימציה ייחודית מסופר סיפורם של חסידי אומות העולם: אוסקר שינדלר, אירנה סנדלר, משפחת טן בום וראול ולנברג, 

איפה? יוסף ריבלין 2- נחלת שבעה ירושלים

מתי?  אוגוסט א-ה 10:00-18:00  שישי  9.8  ו- 23.8 בין השעות 09:00-14:00



תהנו.

יום חמישי, 8 באוגוסט 2024

מופע תיאטרלי אינטימי של שחקן "- היומנים של אמא " מבוסס על סיפור אישי בביצוע - אמיתי קדר. מאת: שרית יוכפז

 


משמאל: אמיתי קידר. שגריר ויואל ליבה

מופע תיאטרלי אינטימי של שחקן

היומנים של אמא   

מבוסס על סיפור אישי 

מאת ובביצוע - אמיתי קדר


בתמיכת מת"ן -  קרן רבינוביץ לאומנות ובאישור "סל תרבות"


מופע תיאטרלי  אינטימי של מחזה / הצגת יחיד.

מתאים לקבוצות ולארגונים, במסגרות פרטיות, במועדונים ובבתים.

 

ביום ההלוויה של אמא שלי, מצאתי בתוך קופסת נעליים, יומנים שהיא כתבה לאורך השנים ולידם מכתב.

אני בנה היחיד. כשנפטרה הייתי סטודנט צעיר למשחק ותיאטרון. עברו כ- 25 שנה ומאז היומנים איתי, מבקשים ממני, מתחננים, שאתן בהם חיים. היומנים שופכים אור על ילדותי, על יחסיי אם ובנה בשני עולמות מקבילים בהם היא חיה: עולם המציאות ועולם הפנטזיה – עולם ייסוריי הנפש והאשליה, הרווי בתעתועי שווא.

הזדמנות ייחודית ונדירה להיחשף לעולמה הפנימי של אישה, אמא, המתמודדת עם מחלה נפשית קשה, ואשר תיעדה את תחושותיה וחוויותיה בזמן אמת.

המחזה עוסק בחלום של אמא. האם הוא אמנם רק אשליה, סימפטום של מחלתה? או אולי רק מסיכה שהיא עוטה עליה בדיוק כפי שעושה השחקן על הבמה.

במהלך ההצגה אגלה, שאולי הבחירות שעשיתי בחיי הן בעצם חלק מהמסע שלי לקיים את הצוואה/החלום שהשאירה לי אמא;

במחזה אני נותן ליומנים של אמא חיים. נותן לאמא חיים בי.

 

המחזה"

לפני יום הולדתי אני מכין מופע, כדי לקיים את צוואת אימי:  להוציא לאור על הבמה את היומנים שהיא כתבה. אארגן

את הבמה ואתחיל לקרוא את היומנים לקהל. ואז פתאום אהפוך לבן דמותה ואגלם אותה עד לגילוי המפתיע."

 

המחזה פותח בסדנת מונודרמה עם הבימאית איה קפלן

                                 מומלץ.

 




ביקורות ותגובות על ההצגה:


"אמיתי קדר הוא ההוכחה שמחלת נפש לא מאיימת ומפחידה כמו שהיא מצטיירת.

 היומנים של אימו הם הצוואה שלה... הם רואים אור בהצגת היחיד המרתקת"

"יוצאים קבוע"  (2.5.21 נטלי פורטי)

 

"הצגת יחיד תמיד תלויה כולה ביכולתו של שחקן אחד לשאת על כתפיו הצגה שלמה. באתגר זה עומד אמיתי בהצלחה רבה ... בעתיד נראה את היצירה שלו הולכת ומתפתחת, ומתעצמת, וזה בעצם טיבו של התיאטרון" 

 אביבה רוזן, ביקורת תיאטרון מגזין "מרתה יודעת" (8.12.21)

 

את ההצגה נושא קדר על כתפיו בלבד ועושה זאת באופן מעורר התפעלות. קדר משתף את הקהל במהלך ההצגה, כאילו מזמין אותו לחוויה האינטימית שלו. הוא מתעתע בצופים כשהוא משחק בין חלומו ליצור הצגה לבין עצם קיומה במציאות.

 

יפעת גדות,  ביקורת תיאטרון, אתר NEWS1 , 12.7.22

  

"מרגש. מסע אל תוך החוויה שלש ילד לאם הלוקה במחלת נפש. בין מציאות לתעתועי נםפש בצורה הכח אנטי סטיגמנטטית ואותנטית ועם המון אהבה". 

ד"ר טל ברגמן – ראש אגף בריאות הנפש במשרד הבריאות

 

"אמיתי קדר ממחיש במשחק נהדר, את המורכבת להיות בן לאמא המתמודדת עם מחלה נפשית. היה מרגש, לא הפסקתי לדמוע. הצגה חשובה ונוגעת"

עו"ס קרן בצר, מנהלת אגף מרכז משפחת מתמודדים - המרכז הרפואי גהה

 

"הצגה שהיא פתיחת הלב והנשמה"

ד"ר וונדי חן – ראש מערך השירות הסוציאלי – המרכז הרפואי שיבא, תל השומר

 

"אמיתי יצא למסע יצירה שבו הפך את חלומותיה של אמו ואת חוויותיו מתוך הקשר עמה להצגת יחיד מרגשת שמציגה את הפסיכוזה של האם באופן אנושי ומלא חמלה"

דר רננה שטנגר אלרן – יו"ר האיגוד לקידום גישות חברתיות ופסיכולוגיות לפסיכוזה  ISPS

 

"ההצגה מופלאה ומרשימה ומרגשת ביותר.

(אולי אף יותר בשל מקצועי- פסיכיאטר).

החומר כתוב בצורה מרשימה, איננו רגשני והוא נטול שמות תואר שונים, זה כתוב בחלקו באופן ילדי, וזה מעורר להתרגשות. הדיאלוגים נקיים מוצגים בעירומם.

למרות חוסר הרגשנות המוחלט, הסבטקסט מלא אהבה, שלה אליך וההיפך

יש רגישות יוצאת דופן בטקסט. הכאב נותר עמום כל הזמן, עטוף באינאונים ותמימות של ילד.

המופע עצמו נושא אופי לירי - פנטזמטי. לירי- מפני שהשיר החוזר לאורך ההצגה מזכיר - שיר, שיש לו כמה וכמה בתים, והפזמון החוזר  - הוא השיר החוזר .

נתת תחושה אותנטית מלאה ורק אתה ונשמתך יודעים מה עברת. יש המון המון סליחה והערכה בסבטקסט, הערכה שלך אליה, כאדם.

למרות שנראה שכבר סגרת מעגל בטיפולים שעברת, מה שהגשת לקהל הוא משהו שלם, נקי מאד מחד וטעון ביותר מאידך."

ד"ר אבי ראפס - פסיכיאטר

 

"אמיתי מוציא מהארון את מחלת הנפש של אמו בדרך אישית ומרגשת ומפנה קרן אור עדינה לחויה שלו כילד לאם חולה. מומלץ בחום".  

שי אולמר – מטפל בפסיכודרמה

 

כמה תגובות מתוך דף הההצגה בפייסבוק –

https://www.facebook.com/hayomanim

 

"איזה יופי של ערב, סיפור אישי שמסופר עם הומור, עם כל המורכבות. הייתי מרותקת.  כמו שעליתי על רכבת הרים שנעה בין צחוק לאמפתיה, לעצב, למתח וסקרנות. החיבור אלייך ואל אימך נבנה בגאונות. וואוו..."

חלי שקורי לביא – ר. תרבות קיבוץ בית ניר

 

"ערב מרגש ונוגע עם אמיתי קדר אשר הביא את סיפורו האישי

ממליצה על הצגה מהפנטת נוגעת ומרגשת"

ענת חדד – מנהלת מועדון גיל הזהב "כפיר", תל אביב

"פתחת את אוצרות תיבת אימך, ואת סגור לבבך וריגשת אותנו מאוד. תודה על החוויה המדהימה"

נעמי וילן – ו. תרבות קיבוץ נגבה

 

"אתמול הופיע בחצר הקסומה שלנו אמיתי קדר בהצגת יחיד מרתקת, אמיצה ומלאת השראה, שיתף מילדותו וחייו כשחקן וכילד שגדל לאמא סכיזופרנית באופן מלא חמלה ורגש.

היה נפלא!"

שירי אלקבץ - כרכור

 

"הקהל מאד נהנה והתרגש"

שגית בכר – מנהלת מתנ"ס כפר תבור

 

"הנאה צרופה, מרגש מאד"

 סוניה טאוב – רכזת תרבות מושב מרחביה

 

"היה פשוט מקסים"

חמוטל אלעד – ר. תרבות קיבוץ נחשון

 

"ממליצה לכם בחום לרוץ ולראות את ההצגה הזו

הצגה מרגשת , מוגשת בצורה מיוחדת ואינטליגנטית ונכנסת כמו חץ ישר ללב"

איילת לעאל – קיבוץ גל און

 

  אמיתי קדר (ביוגרפיה) –

 

          נולד בשנת 1969, בטורונטו קנדה
בוגר החוג לתאטרון באוניברסיטת ת"א בשנת 1996.

לימודי משחקן ב"אקטור סנטר" ובבית הספר לקולנוע וטלוויזיה בניו יורק.

   
זכה בפרס השחקן המצטיין לשנת 2006, 2010 בתיאטרון יידישפיל (תיאטרון ביידיש בישראל)

קורות חיים בתיאטרון – שיחק בתיאטרון הבימה ב"הדיבוק", ב"מלכוד 22" וב"האם יש מקקים בישראל?", תיאטרון באר שבע "קן הקוקייה", תיאטרון הסמטה "פינוקים". 

היה חלק מאנסמבל תיאטרון יידישפיל (2006- 2018)  ושיחק ברבות מהצגותיו, כגון קונילמל "בשני קונילמל", וודי אלן ב"אדיפוס שמדיפוס" לצד חנה לסלאו, באשביס זינגר "בישראל וחזרה" , "געבירטיג", "שיריי גן עדן", "הזכייה הגדולה", "אמא יהודייה ב10 שיעורים", "מסעות בנימין השלישי", "ילדי הצל" ועוד.

שיחק בהצגות הבידור "אמא מאוהבת" לצד חנה לסלאו.

בחו"ל -  בטורונטו שיחק(2018) במחזה זוכה הטוני "אוסלו" בתפקיד שמעון פרס. (2024)  בתיאטרון היהודי בקנדה ADDRESS UNKNOWN-

בניו יורק:  באוף ברודווי, בתיאטרון לאמאמא, בפולקסבינה (התיאטרון היידי של ניו יורק) והופיע ב"קומדיה של טעיות" בפסטיבל שייקספיר בהאמפטון.

בטלביזיה- הופיע במגוון תפקידים, ביניהם בסדרות "רמזור", "החברים של נאור", "ישראל", "אבדות ומציאות", "יש לה את זה", "הצרות שלי עם נשים", "הנחלה" , "זומזום", "הבאר" , "ילדי בית העץ"  ועוד...

בקולנוע - שיחק בין היתר בסרט השואה ההונגרי "הבן של שאול" שזכה בפסטיבל קאן ובפרס האוסקר לסרט הזר (2016)

 

הצטלם לארונה לסדרה בלגית לנטפליקס  

                 לפרטים –

אמיתי קדר – 0522801945

מייל – amitaike@yahoo.com

פייסבוק הצגה (המלצות תגובות ותמונות ) - https://www.facebook.com/hayomanim

פייסבוק שחקן - https://www.facebook.com/Amitaikedar

 


הקרנת בכורה חגיגית: "מי מפחד מהיהודים הרעים? קריאת ההשכמה של השבעה באוקטובר" בכיכובה של רוואן עוסמאן. מאת: שרית יוכפז

  "מי מפחד מהיהודים הרעים? קריאת ההשכמה של השבעה באוקטובר " בכיכובה של רוואן עוסמאן התקיים בסינמה סיטי ירושלים  הסרט, שיצר...