יום רביעי, 24 באפריל 2019

סמי לוי, מייסד ומנכ"ל תיאטרון ארצי אחר לנוער בפגישה לקראת יום העצמאות. עם רזיאל הקבליסט. הרב אהרון אבוטבול. אריה איש עסקים..מאחלים לעם ישראל "יום עצמאות שמח" .ולסיום ראיון עם הרב יצחק בן אהרון מאת: שרית יוכפז

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏‏
מגזין תרבות ואומנות ויופי-מאת שרית יוכפז

בתמונה: משמאל: הרב  אברהם אבוטבול -מנהיג הקהילה הצרפתית  בכיכר המדינה וצמרות. רזיאל  הקבליסט  מרחובות . רזיאל הקבליסט   עוסק בגישור ובליווי לשלום בית. עסקים. עם נסיון של 30 שנה בתחום. את הקמעות מכינים רבנים נחשבים כותבים  אותם לכל מטופל לפי הצורך. וחומרי טיהור נגד עין הרע  מביא ממרוקו.איש קבלה שעובד עם מקובלים- ורבנים ומוציא גם עין הרע בעופרת .עוסק בפתיחת מזל ושחרור חסימות ודברים  שתקועים  בחיים..לפרטים: 0526234160


   אריה איש עסקים . וסמי לוי מנכ"ל ובעלים תיאטרון ארצי אחר ושרית יוכפז עיתונאית כולנו נפגשנו בפגישה ולהרמת כוסית לקראת  יום העצמאות מאחלים: "חג שמח לעם ישראל".
ראיון עם סמי לוי מנכ"ל תיאטרון אחר  לנוער:מאת: שרית יוכפז
תיאטרון ארצי לילדים ונוער ע"ר  נוסד בשנת 1985. התיאטרון עובד בשיתוף עם מערכת החינוך, סל תרבות ארצי וצה"ל. התיאטרון פועל לקידום תחום אמנויות הבמה, ונתמך על ידי משרד התרבות והספורט ועל ידי עיריית ת"א-יפו.התיאטרון מעלה מחזות מקוריים לצד מחזות .מתורגמים וכן עיבודים לספרים. כלל הצגותיו נבחרות ומופקות תוך הקפדה על איכות ורמה אומנותית ושילוב מיטב היוצרים בארץ ותוך שימת דגש על שילוב יוצרים צעירים. בפעילותינו אנו שואפים להפיץ את תרבות הצפייה בתאטרון בקרב ילדים ובני נוער וליצור חוויה מרגשת, משפיעה מעשירה בקרב קהל הצופים.
הצגות התיאטרון מקנות את ערכי ארץ ישראל ומורשתה, ערכים חברתיים ועוד. התיאטרון מעורב במיזמים חברתיים וחינוכיים במסגרת תרומה לקהילה כגון: הפקת הבאת חסידי אומות העולם לישראל. ולסגירת המעגל התאטרון החל להפיק ערבי הצדעה ברחבי הארץ לניצולי השואה בשיתוף תנועות נוער.הפקות התיאטרון זוכות בפרסים רבים. במהלך כל שנות קיומו העלה התיאטרון מאות הפקות מגוונות ואיכותיות, בקשת נושאים רחבה והציגן בפני מאות אלפי צופים בכל רחבי הארץ.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏‏
מימין: סמי לוי, מייסד ומנכ"ל  סמי לוי מנכ"ל התיאטרון מציין:

"במשך כ-35 שנה כיהנתי בתפקידים בתחום התרבות בארץ, ובעל נסיון רב בניהול והקמת

מוסדות תרבות ביניהם: יו"ר להקת התנועטרון; יו"ר להקת עידו תדמור; הקמתי את איגוד אל"ה

(איגוד לאמנויות הבמה) ועמדתי בראשו במשך 14 שנה. 
שירתתי בצבא קבע בתפקידים: קצין חינוך, מנהל ביה"ס נערי רפול, מפקד הלהקות הצבאיות, ראש ענף תרבות של צה"ל ועוד.

כמייסד התאטרון, אני מאמין כי חינוך לתרבות ולצריכה תרבותית הינו נדבך חשוב והכרחי בהקניית ערכים ומורשת לדור הצעיר. החשיפה המוקדמת לתכנים תרבותיים איכותיים ולאמנות בכלל תורמת לפיתוח ערכים חברתיים בסיסיים כמו סבלנות וסובלנות, הקשבה, אמפתיה לזולת וקבלת האחר והשונה.".
ראיון עיתונאי  עם הרב יצחק בן אהרן
רב בית הכנסת משכן -הכהנים צפון ת"א מאת: שרית יוכפז


בתמונה: הרב יצחק בן אהרן

רב בית הכנסת משכן הכהנים צפון ת"א מצולם עם הרב מאיר לאו.
גילוי נאות-אני מתפללת בבית כנסת זה ונהנת מדרשות הרב.

התנ"ך, בן גוריון ומדינת ישראל

"באוגוסט 1936 הוקמה בארץ ישראל ועדה בשם ועדת פיל, מי שעמד בראשה היה הלורד הבריטי - ויליאם רוברט פיל. תפקיד הועדה היה, לבחון כיצד ניתן לפתור את הסכסוך הקיים בארץ ישראל בין הערבים ליהודים, ובין היתר לדון בשאלה האם ניתן לחלק את ארץ ישראל לשתי מדינות - האחת יהודית והשנייה ערבית.

בין אלו שהציגו את העמדה היהודית היה - דוד בן גוריון, מי שבאותה תקופה כיהן כיו"ר הוועד הפועל הציוני והסוכנות היהודית.
לשאלת חברי הועדה מדוע ליהודים יש חלק בארץ ישראל על פני הערבים הדרים בה ומהו הקושאן (השטר) המוכיח על בעלות זו?

השיב בן גוריון בלי להסס – "הקושאן שלנו הוא התנ"ך" – בעודו מסביר, הוציא מחקו ספר תנ"ך זעיר והראה לכולם – "ספר זה הוא השטר המוכיח כאלף עדים על בעלותנו על אדמתנו. בספר זה, מוזכרת ההבטחה של אלוקים לאברהם אבינו בברית בין הבתרים לְזַרְעֲךָ נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת, ובספר זה מוזכרות אינספור הבטחות של הנביאים על שיבת עם ישראל אל ארצו המובטחת. זהו השטר!!!".

דבריו של בן גוריון, הותירו רושם עמוק על משתתפי הועדה. עד כדי כך שהועדה החליטה על הצורך להקמת מדינה יהודית לצד מדינה ערבית בארץ ישראל, מה שנחשב עד אז כחלום בעיני כולם.

לפני 71 שנה הדבר קרה - האו"ם בקריאה של רוב קולות הכריז על הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. התנ"ך שליווה את עם ישראל בהיותו בגלות והיה תקוותו של כל יהודי ויהודייה, הוא הספר שליווה את הקמתה של מדינת ישראל ומלווה אותנו בכל עת וזמן.

אך, לספר התנ"ך יש לא רק הבטחות באשר לעתידה של ארץ ישראל ועם ישראל. ספר זה הוא הברית הקיימת ביננו לבין בורא עולם וברית זו מתאפיינת לא רק בהבטחות נבואיות, אלא גם בקיום ציווים אלוקיים שאנו מחויבים להם – ברית מילה, שבת, כשרות, ואהבת לרעך כמוך ושלל מצוות וציווים חיובים שלנו כלפי בוראנו וכלפי זולתנו.

כמי שמכהן כרב בית כנסת באזור כיכר המדינה

 נפעם אני מחדש בכל פעם שאני רואה את הקשר החזק שיש לעם ישראל עם התנ"ך, עם ספר הספרים. אם זו קביעות תמידית ללמוד בספר זה, האחד פעם ביום והאחר פעם בשבוע. אם זו בדבקות של קיום מצווה זו או אחרת וברצון לגלות עוד ועוד מהאוצרות הטמונים בספר זה.

הרב מברך את עם ישראל

"אין לי אלא להחל לכם תושבים יקרים ולכולנו שנמשיך ללמוד להחכים וליישם את הכתוב בתנ"ך, להנחיל לילדנו את אשר הנחילו לנו אבותינו ולצעוד עם התנ"ך פה בארץ ישראל לכל מקום ובכל זמן."
מצטרף לברכה גם הרב   מאיר לאו שליט"א




מאת: שרית יוכפז-עורכת  מגזין  good news חדשות תיירות תרבות ותרבות אומנות ויופי.

2 תגובות:

  1. הרב אברהם אבוטבול -מנהיג הקהילה הצרפתית בכיכר המדינה וצמרות. הקבליסט מרחובות רזיאל שמוציא גם עין הרע בעופרת. אריה איש עסקים . סמי לוי מנכ"ל תיאטרון ארצי אחר ושרית יוכפז עיתונאית בפגישה והרמת כוסית לקראת יום העצמאות מאחלים: חג שמח לעם ישראל.
    ראיון עם סמי לוי מנכ"ל תיאטרון אחר לנוער:מאת: שרית יוכפז מגזין-אומנות תרבות ויופי

    השבמחק
  2. ראיון לחג העצמאות עם הרב יצחק בן אהרון רב בית כנסת משכן הכוהנים כיכר המדינה ת"א -שרית יוכפז

    השבמחק

תיאטרון גשר מציג את רפרטואר 2024-25. מאת שרית יוכפז

                                                         תיאטרון גשר מציג את רפרטואר 2024-25: ויליאם שייקספיר, זאב ז'בוטינסקי, א וסקר וו...