יום רביעי, 1 באפריל 2020

משמעות חג הפסח – חג של קפיצה שעיבדתי על פי שיחת קודש של הרבי. https://www.chabadtlv.org/?aid=1646 מאת שרית יוכפז

לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, הנני לאחל לכם ברכת חג הפסח כשר ושמח מתוך בריאות ונחת עד בלי די.

מנהג ישראל שבשבת הגדול נושא הרב דרשה מיוחדת ומשמיע לקהילתו את הלכות ומנהגי החג. עקב המצב השורר כיום שכתוצאה ממנו לא ניתן להגיע לבית הכנסת, אשתדל בשורות הבאות להעביר קצת מהלכות ומנהגי חג הפסח כדי לדעת את המעשה אשר יעשון.

השבת שלפני חג הפסח נקראת 'שבת הגדול' לפי שנעשה בו נס גדול 'למכה מצרים בבכוריהם' ונקבע ציון נס זה בשבת שלפני הפסח. לאחר תפילת מנחה של שבת נוהגים לומר קטע מה'הגדה של פסח', מ'עבדים היינו' ועד 'לכפר על כל עוונותינו'.

נהגו בכל קהילות ישראל לדאוג שלכל יהודי יהיה מצות ויין וכל המצטרך ל'סדר פסח' ובלשון חז"ל 'קמחא דפסחא'. חשוב שכל אחד ואחת ייקחו חלק וישתתפו במצווה גדולה זו.
לתרומה לקמפיין צ'רידי מיוחד לקראת חג הפסח:  https://www.charidy.com/DeliverSeder  (נא לשתף את הלינק עם הידידים שלכם)


בתורה נאמר על חג הפסח 'והגדת לבנך' (שמות י"ז, י"ח) ועל כן עושים בליל הסדר פעולות שונות על מנת 'להתמיה את הילדים'. ראוי שלכל ילד וילדה תהיה הגדה של פסח חדשה משלהם כדי שידעו וירגישו שהם חלק חשוב מ'סדר פסח'. באם ניתן, כדאי לרכוש להם הגדה עם ציורים מתאימים ולדאוג שיתכוננו מראש לאמירת 'מה נשתנה'.

ביום שלישי בערב אור לי"ד ניסן (7.4.20) לאחר צאת הכוכבים, הוא זמן בדיקת חמץ (באיזור המרכז בשעה 19:31), לפני הבדיקה מברכים 'אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על ביעור חמץ' ובודקים עם נר של שעווה את כל המקומות בהם קיים חשש לחמץ. לאחר הבדיקה מבטלים את החמץ שלא מצאו אותו במהלך הבדיקה ואומרים את הנוסח 'כל חמירא' המופיע בסידור התפילה.

בערב פסח ביום רביעי בבוקר (8.4.20), מותר לאכול חמץ עד השעה 10:33. לאחר מכן מארגנים את החמץ שנמצא בבדיקה ואת עשרת הפתיתים אותם הנחנו בבדיקת החמץ, ושורפים אותו עד השעה 11:37. בעת השריפה, אומרים את הנוסח 'כל חמירא' ומבטלים את כל החמץ שברשותנו. עיקר הביטול הוא בלב, ש'ישים אל ליבו הרי הוא כאילו אינו והרי הוא כעפר וכדבר שאין בו צורך כלל'.

מכירת חמץ: כדי לא לעבור על איסור 'בל יראה ובל ימצא' על החמץ שאנו משאירים בבית וכדי שנוכל להשתמש בו לאחר הפסח, מוכרים את החמץ לגוי באמצעות שטר הרשאה שמעבירים לרב. השנה עקב הוראות משרד הבריאות, ניתן למכור את החמץ רק באמצעות האינטרנט. למילוי שטר מקוון למכירת חמץ: https://did.li/NFTYH

למידע נוסף או למענה על שאלות, אפשר לפנות לרב המקומי או לרב של בית חב"ד באזורכם.

ביום שביעי של פסח (השנה – ביום רביעי כ"א ניסן (15.4.20) אחר הצהריים לאחר תפילת מנחה) על פי תקנת הבעל שם טוב, עורכים אנשים נשים וטף 'סעודת משיח' (ההתכנסות בהתאם להוראות משרד הבריאות) משום שביום זה מאיר גילוי אורו של משיח. בסעודה זו נוהגים לאכול מצה ושותים 4 כוסות של יין בתקווה ובאמונה שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ושנזכה כבר לצאת מכל המיצרים המעיקים לישראל לכלל ולפרט, בגאולה האמיתית והשלימה.


להלן לינק לרעיון על משמעות חג הפסח – חג של קפיצה שעיבדתי על פי שיחת קודש של הרבי. https://www.chabadtlv.org/?aid=1646

בברכת חג הפסח כשר, בריא ושמח.

הרב יוסף גערליצקי 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

'בשביל הנופלים' מקיים עשרות סיורים ומפגשים ללא תשלום ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', מאת: שרית יוכפז

  'בשביל הנופלים' מציע לציבור הרחב עשרות סיורים ומפגשים  ללא תשלום   ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', בין יום הזיכרון לשואה ו...