יום רביעי, 27 בינואר 2021

תיאטרון גשר נבחר לפרויקט FACE TO FAITH של האיחוד האירופי יחד עם שבעה תיאטראות ופסטיבלים מרחבי היבשת התיאטרון הרפרטוארי המציין 30 שנה להקמתו, מאת שרית יוכפז

  

תיאטרון גשר נבחר לפרויקט FACE TO FAITH של האיחוד האירופי יחד עם שבעה תיאטראות ופסטיבלים מרחבי היבשת

התיאטרון הרפרטוארי המציין 30 שנה להקמתו, נבחר להשתתף בפרויקט
ייחודי של האיחוד האירופי העוסק באמונה בחברה המודרנית.

קול קורא ליוצרים ישראלים להגשת הצעות למחזות לכל אחד מהתיאטראות המשתתפים עתיד לצאת בימים הקרובים

FACE TO FAITH הינו פרויקט משותף וחוצה גבולות שיוצא לפועל בתמיכתו המלאה של האיחוד האירופי ובמסגרתו ישתפו פעולה שבעה תיאטראות ופסטיבלים מרחבי אירופה יחד עם תיאטרון גשר השוכן בעיר תל אביב- יפו. בפרויקט, אשר יתפרש למשך שנתיים שלמות, עתידים להשתתף מצ'כיה (,(Divadlo pod Palmovkou Jam פולין ((Teatr Powszechny, גרמניה(Sommerblut Kulturfestival eV, אוקראינה (Factory Art Center), פינלנד (ANTI Contemporary Art Festival) ו- איטליה (Teatro dei Venti).

התכנית האמנותית הבינלאומית של FACE TO FAITH עוסקת בחשיבותה של האמונה בחברה המודרנית. במופעי התיאטרון והכנסים המשותפים אשר יתקיימו במסגרת הפרויקט עתידים להשתתף מוסדות תרבות מצ'כיה, פולין, גרמניה, אוקראינה, פינלנד, איטליה, וישראל. מוסדות התרבות, יחקרו יחד את שאלת גיבוש הזהות תוך התחשבות ברקע הפוליטי אשר משפיע על שאלה זו, המוסדות יעסקו בפן המאחד והפן המפריד של הצורך האנושי בגיבוש זהות. לשם הפרויקט, הוזמנו יוצרים, מחזאים ומומחים מתחומים שונים אשר יתמקדו בייצור נקודות מבט חדשות וחשיפה לסכסוכים "בלתי פתירים".

במסגרת הפרויקט, יצא בימים הקרובים קול קורא לחיפוש אחר בימאים, קבוצות יוצרים ואנשי במה אשר יוכלו להגשים את חלומותיהם האמנותיים ולהציע הצעות למחזות לכל אחד מהתיאטראות השותפים בפרויקט. כל אחד ממוסדות התרבות המשתתפים יפיק מופע אחד מתוך שבעה מופעים נבחרים, שמטרתו לקיים דיאלוג עם הקהילה המקומית ותחום התרבות בארצו שלו. לאחר הופעות הבכורה בכל אחד מהתיאטראות, ינדדו המופעים אל המדינות האחרות המשתתפות בפרויקט. כחלק מהפרויקט, עתידים להתקיים שלושה כנסים ואירועים פומביים אשר יפתחו לקהל הרחב ויחשפו בפניו את הדיון בנושא הפרויקט- אמונה בחברה המודרנית.

מנכ"לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין מסרה: "תיאטרון גשר, יזם ומקיים בשנים האחרונות את פסטיבל התיאטרון הבינלאומי Jaffa Fest ביפו, תחת הסלוגן - Existing together. אחת המטרות המרכזיות של הפסטיבל הייתה להביא לידי ביטוי את ייחודה של העיר יפו כמקום מאחד לכלל הדתות והאמונות. על כן, אני רואה בהשתתפות שלנו בפרויקט חשוב זה של האיחוד האירופי, FACE TO FAITH, המשך טבעי ומתבקש לאחד הערכים המרכזיים אשר תיאטרון גשר חרט על דגלו, שילוב השפה התרבותית והפיכתה למשותפת לכלל הדתות והאמונות, יחד, כאחד.

תיאטרון גשר, הינו תיאטרון רפרטוארי השם דגש על איכות והינו אחד מארבעת התיאטראות המובילים בארץ, הפונה לקהל איכותי של צרכני תרבות המחפשים תיאטרון ברמה בינלאומית. התיאטרון מייצג את ישראל בפסטיבלים רבים בכל רחבי העולם וזכה בפרסים נחשקים ולביקורות חסרות תקדים הן מצד המבקרים והן מצד הקהל, בארץ ובעולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...