יום ראשון, 18 באפריל 2021

לעצב את העתיד: דיאלוגים בין מסורת לחדשנות / מאת שרית יוכפז

                        


       לעצב את העתיד: 

דיאלוגים בין מסורת לחדשנות  מאת שרית יוכפז


כנס בינלאומי של הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב

מוז"א - מוזיאון ארץ־ישראל, תל אביב

30-27 באפריל 2021

    


מוז"א, מוזיאון ארץ-ישראל, תל אביב, חוגג את הביאנלה הראשונה לאומנויות ולעיצוב תל אביב עם הכנס הבינלאומי לעצב את העתיד - דיאלוגים בין מסורת לחדשנות. 

מדובר בכנס 'היברידי' שמשלב הרצאות ONLINE בהקרנה על מסכים במוזיאון ובשידור באתר המוזיאון (הרצאות דו־לשוניות, עם תרגום סימולטני לעברית ולאנגלית), כולל הקרנה של אירועים מיוחדים שנערכו במסגרת הביאנלה, ואירועי LIVE במוזיאון: שיחי גלריה עם האוצרים, מפגשים עם האמנים, מופעי פרפורמנס, מופעי מחול ועוד. 


הכנס המקוון ירחיב את הדיון על תפקיד הקראפט והעיצוב העכשוויים כמרחב פעולה בעולם שמשתנה באופן דרמטי ובקצב מואץ, ויבחן את יכולתם להציע פתרונות ברי-קיימא לאתגרים הבוערים של תקופתנו. 

 

הכנס ייפתח (27.4 בשעה 17.30) בהקרנת בכורה של סרט החשיפה של הביאנלה המציג מראות מרתקים של תערוכת הענק ומפגש עם יוצריה.

 

בכל אחד מימי הכנס יתארחו בהקרנה על מסכים במוזיאון מומחים בינלאומיים בעלי חזון בתחומי הקראפט והעיצוב, בהובלת: ד"ר גלן אדמסון (ניו יורק) אוצר, סופר והיסטוריון העובד בצומת בין עיצוב, קראפט ואמנות עכשווית; פאולה אנטונלי (ניו יורק) אוצרת בכירה של אדריכלות ועיצוב ומנהלת מייסדת של מחקר ופיתוח ב־MoMAג'וזף גרימה (מילאנו/איינדהובן) אדריכל, אוצר, מבקר, עורך, מנהל המוזיאון לעיצוב איטלקי במילאנו ומנהל אמנותי של האקדמיה לעיצוב איינדהובן; וז'אן לוק אוליביה (פריז) אוצר ראשי של אוספי הזכוכית במוזיאון לאמנות דקורטיבית (MAD), פריז.

 

יחד איתם נתמקד בנושאים מרתקים: עתיד הקראפט, הקשר בין עיצוב לחברהעיצוב בצומת המדע והטכנולוגיה, וקראפט ועיצוב בקונטקסטים מוזיאליים במאה ה־21.

 

כמו כן, יוצגו בכנס הפרויקטים של החממות שמתארחות בביאנלה – פרי שיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים לאמנות, קראפט ועיצוב: התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל; המרכז לחקר הטקסטיל ע״ש דוד וברברה בלומנטל (CIRTex), שנקר; המעבדה לחדשנות במדיה (IDC milab) המרכז הבינתחומי הרצליה וקבוצת חילוף חומרים.



הכנס המקוון והאירועים במוזיאון פתוחים לקהל הרחב - אירועי הכנס כלולים בכרטיס הכניסה למוזיאון, וזמינים לצפייה חופשית באתר 
https://www.eretzmuseum.org.il/







ביום המוזיאונים הבינלאומי (30.4) הכניסה למוזיאון חינם.


צלם מיכה קיזנר
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...