יום שלישי, 29 ביוני 2021

מרק בורשט וסיפורים אחרים מאת: סופי רחלנקו עורך: ינון קחטן איפאבליש הוצאה לאור ******ספר זכרונות מיוחד ומרגש- אהבתי מאת: שרית יוכפז

  

מרק בורשט וסיפורים אחרים

מאת: סופי רחלנקו

עורך: ינון קחטן

איפאבליש הוצאה לאור

******

 

עשרת הסיפורים שבקובץ נכתבו במשך עשרת החודשים הראשונים מאז התפרצות מגפת הקורונה, ששינתה את פני העולם ואת חייהם של תושבי הכפר הגלובלי. לא במפתיע, אם כן, שהווירוס חדר גם לסיפוריה החדשים של סופי רחלנקו. המינון שלו משתנה מסיפור לסיפור, לעתים הוא מוזכר רק כרקע להתרחשות עצמה, לעתים משקלו עולה מעט, אך הוא אף פעם לא משתלט על העלילה.

המחברת בוחרת גם בנושאים אחרים שקרובים ללִבה. לא בכדי רבים מגיבורי הסיפורים הם אנשים של מילים, שהכתיבה היא חלק מישותם ומחייהם והם אינם יכולים בלעדיה.  מעסיקים אותם רגשות ובעיקר - איך אפשר בלי - אהבה על גלגוליה לאורך השנים והשפעתה על מהלך החיים. בד בבד עם הרגש, שקובע את הבחירות של הדמויות, עולים נושאים כמו בדידות, הזדקנות והמאבק האבוד בגיל המתקדם. מה שבולט ומעודד הוא שהלב נשאר צעיר, וסופי רחלנקו מצליחה לפרוט על מיתריו ברגישות ובאינטואיציה נשית מסקרנת ומפתה.

כתיבתה של סופי רחלנקו חושנית וסוחפת, אך היא גם מבוקרת והמחברת יודעת מתי לעצור. היא מגלה טפח ומכסה טפחיים, ומשאירה אותם לפענוח של הקורא. מחלחלת לסיפורים אלה גם אהבתה לאמנות, שהיא מעבירה לדמויות שהיא בוראת, ומשתפת בכך את הקורא ואת דמיונו. למרות, ואולי דווקא בגלל הסגר, מאפשרים כמה מהסיפורים לקורא להמריא או להפליג למרחקים.

זהו ספרה השמיני של סופי רחלנקו, שהעט והמכחול, לסירוגין או במקביל, משמשים לה ככלי ביטוי. בפעם נוספת, אך בזווית חדשה, מעלה המחברת על הכתב את מה שמושך את תשומת לבה ואת מה שצדה עינה החדה. כתיבתה רגישה ומעמיקה מבלי שתזדקק למילים גבוהות. סופי רחלנקו נמנעת מקישוטים, אך לא מוותרת מדי פעם מלתבל את סיפוריה בקורט הומור.

ניתן להשיג את הספר בגירסה דיגיטלית ומודפסת בחנויות המקוונות הבאות: עברית, אינדיבוק, גטבוקס, נטבוק, מנדלי מוכר ספרים, רק ספרים וכן ישירות דרך הסופרת בפנייה לפייסבוק שלה או לכתובת המייל שלה: sophie52@bezeqint.net

 

 

על סופי רחלנקו

אמנית, סופרת ומורה, בת למשפחה של אמנים אמה ציירה ופיסלה וסבה צייר פורטרטים. היא עצמה התבלטה בציור כבר בילדותה והציגה במהלך השנים שש תערוכות יחיד בארץ ובצרפת. בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות, תואר ראשון בתרבות צרפת ואמנות התיאטרון ותואר שני בספרות צרפתית. במשך 34 שנים עסקה בהוראת השפה הצרפתית ותולדות האמנות.

זכתה במילגה מטעם ממשלת צרפת ולמדה בפריז במשך שנה במרכז לחקר והוראה של השפה הצרפתית והפצתה בעולם.

ילידת 47, בלבוב שבברית המועצות (כיום אוקראינה). בגיל 13 עלתה עם משפחתה לארץ למעברת נוף ים, שם שהתה כ-6 שנים. בהיותה בת 18 נפטר אביה והיא ואמה עברו להתגורר ברמת אביב בה היא חיה עד היום.

את תלאותיה של המשפחה בדרכה לישראל ואת השנים הראשונות בארץ תיארה סופי בספרה "התכתבות בכיוון אחד". כמו כן, הסיפור המשפחתי שלה שכולל 132 תצלומים, תועד במאגר המידע של בית התפוצות.

זהו ספרה השמיני – השישי בעברית. שני ספריה הראשונים ראו אור בצרפת.

עוד על סופי רחלנקו:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99_%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%A0%D7%A7%D7%95

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...