יום רביעי, 14 ביולי 2021

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי קיבל את אות האבירות במסדר לגיון הכבוד הצרפתי מאת: שרית יוכפז



 ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי קיבל הערבאת אות האבירות במסדר לגיון הכבוד הצרפתי

 
שגריר צרפת בישראל אריק דנון העניק בשם נשיא הרפובליקה עמנואל מקרון את האות לחולדאי, המשקף את קבלתו למסדר היוקרתי ביותר של צרפת. זאת, כהוקרה של ממשלת צרפת לתרומה יוצאת דופן לרפובליקה הצרפתית ותרבותה.
 
הערב , העניק שגריר צרפת בישראל מר אריק דנון את אות האבירות במסדר לגיון הכבוד הצרפתי לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. נשיא המדינה יצחק הרצוג, ונציג ממשלת ישראל, שר המשפטים גדעון סער, נכחו בטקס שנערך עם צאת חגה הלאומי של צרפת במעון השגריר ביפו.
 
מאז נבחר חולדאי לראשונה כראש עירייה לפני יותר מ-20 שנים, התהדקו מאוד הקשרים בין תל אביב-יפו לעריה התאומות בצרפת פריס, טולוז וקאן, והיא מקיימת עימן שיתופי פעולה רבים בתחומי התרבות, החינוך, הטכנולוגיה, הניהול העירוני, איכות הסביבה והתחבורה. במהלך תקופה זו גם העמיקו מאוד שיתופי הפעולה בין העירייה לממשלת צרפת בקשרים ישירים ודרך שיתופי פעולה עם שגרירות צרפת. בין השאר ניתן למנות פעילות תרבותית עניפה בתל אביב-יפו, לרבות באירועי "לילה לבן", "ליל הפילוסופים", פסטיבל הקולנוע הצרפתי, אירועים קולינריים, ושיתופי פעולה עם כלל מוסדות התרבות בעיר; מעבר המכון הצרפתי למשכנו החדש בשדרות רוטשילד והרחבת פעילותו; השתתפות צרפתית ניכרת בכנסים אקדמיים ומדעיים בעיר; הצבת פסל בדמותו של אלפרד דרייפוס בסמוך למכון הצרפתי; עלייה ניכרת בתיירות הצרפתית לתל אביב-יפו; אינספור פעולות תרבות, השכלה ופנאי בקרב קהילת עולי צרפת בעיר; ועוד.
 
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "האות הזה, בעיניי, הוא לא אות כבוד לי כאדם אלא אות כבוד לעיר תל אביב-יפו, שהינה עיר לא גדולה ביחס לערים אליהן אנחנו נושאים עיניים. החזון שלנו יכול להתגשם במלואו, הרבה בזכות הדברים שלמדנו, ושאני למדתי אישית, משותפינו בצרפת, ובראשם הערים התאומות שלנו טולוז, קאן וכמובן פריז. במובנים מסוימים, אנחנו בתל אביב-יפו רואים בעצמנו שגרירים של כל מה שטוב, נכון ויפה בצרפת כאן בישראל. אני מתחייב שנמשיך לעשות ביחד, ליצור ביחד ולבסס את התרבות והערכים המשותפים לנו בצורה רחבה ועמוקה יותר.

מאת: שרית יוכפז
מצ״ב צילומים. קרדיט: גיא יחיאלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...