יום שני, 13 בספטמבר 2021

בכפר הדייגים ג'סר א זרקא נחנך המקטע הראשון של הטיילת לאורך קו החוף .מאת שרית יוכפז

 

ג'סר אל זרקא

 
 שרית יוכפז   בשטח  

 

  


בכפר הדייגים ג'סר א זרקא נחנך המקטע הראשון של הטיילת לאורך קו החוף

 

רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים הייתה שותפה במימון והקמת טיילת חדשה על חוף ג'סר א זרקא. בפרויקט שותפים גם קק"ל, רט"ג והמשרד להגנת הסביבה.

 

אורכה של הטיילת בישוב הצפוני צפויה להיות 900 מטרים, החל מכפר הדייגים וגשר וילהלם השני, ששופץ לאחרונה גם הוא, ועד לחוף המוכרז הדרומי של ג'סר אל זרקא.

 

על 650 המטרים שנחנכו, הוקמה טיילת רחבת ידיים הכוללת שבילי הליכה ואופניים, פינות ישיבה עם ספסלים ושולחנות, גינה מטופחת עם מתקני משחקים, מרחבי שהייה מוצלים, עמדות תצפית נגישות, וקיר פסיפס ייחודי בעבודת יד של נשות הכפר.

 

הקרן לשטחים פתוחים ברשות מקרקעי ישראל תקצבה את הפרויקט בסכום של כ- 750 אלף ₪ לטובת שיקום אקולוגי ונופי של הרצועה שכלל סילוק פסולת, טיפול בצמחים פולשים וגינון בצמחייה המקומית.

 

בג'סר א זרקה מתוכננת שכונת מגורים חדשה המתחברת לישוב הקיים ותכלול כ- 552 יח"ד. עד כה שווקו כ-354 יח"ד במסגרת התכנית  "מחיר למשתכן", ועוד כ-108 יח"ד במכרזים פומביים. בנוסף מתוכנן בישוב הכפר נופש  לאורך רצועת החוף בהיקף של 115 יחידות אירוח מלונאיות, 40 יחידות אירוח עממיות ו-4 מלוניות מעל קומת המסחר. כצורך משלים יוקם גם מתחם מסחר תיירותי אשר כולל שילוב בין מבני קבע לדוכנים וחזית מסחרית לאורך הטיילת.

 

ברשות מקרקעי ישראל מברכים על השלמת הפרויקט, שיאפשר את הגדלת מספר המבקרים בחוף הדייגים היפיפה, יגדיל  את החשיפה למקום, ימשוך תיירים, יגדיל את ההיצע התעסוקתי ויחזק את הבסיס הכלכלי של הישוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...