יום שלישי, 6 בפברואר 2024

עיריית תל אביב- יפו חידשה את מוסדות הקהילה ביפו בהשקעה של כ-130 מיליון שקלים/ מאת שרית יוכפז

 


צילום- אילן ספירה


עיריית תל אביב- יפו חידשה את מוסדות הקהילה ביפו בהשקעה של כ-130 מיליון שקלים

מבנה חדש למרכז קהילתי בני ברית * תוספת מבנה למרכז קהילתי רקע * שיפוץ כולל למשחקייה במרכז היהודי ערבי * חידוש  גן השניים ועוד.

 

כחלק ממימוש החזון העירוני להעצמת הקהילה ביפו והרחבת שירותי העירייה, חודשו ושופצו בשנים האחרונות מרבית מוסדות הקהילה ביפו. עיריית תל אביב- יפו השקיעה כ- 130 מיליון שקלים על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים והתושבות, השירותים הציבורים באזור ולחזק את הקהילה המקומית ביפו. מוסדות הקהילה ביפו נמצאים בתהליך של בנייה ושדרוג על ידי עיריית תל אביב- יפו, במטרה לפתח פעילויות חברתיות ותרבותיות, לתת מענה למחסור במסגרות חינוך ולשמש כמרכז חיוני לתושביה. הבנייה כוללת מרכזיים קהילתיים חדשים, שיפוץ המרחב הציבורי באזור ועוד. המוסדות יספקו לתושבים ולתושבות מסגרות לפעילויות כגון: קורסים, סדנאות, הרצאות, פעילויות קהילתיות ואירועים קהילתיים.

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "ביפו יש מגוון אנושי רב שהופך אותה לכה מיוחדת ואת השילוב הזה אנו בעיריית תל אביב-יפו מטפחים כבר הרבה שנים.

חידוש ושיפוץ כלל מוסדות הקהילה והנוער ביפו הם רק חלק מהשקעה חסרת תקדים של יותר ממיליארד ש"ח ומכלול רחב של עשייה ענפה המתבצעת על ידי העירייה ביפו בעשורים האחרונים, הן בתחום הפיזי והן בתחומי הרווחה, החינוך והתרבות. השקעות אלו באות לידי ביטוי בעשרות תכניות ופרויקטים של שיקום תשתיות ורחובות, פיתוח גינות ציבוריות, מבני ציבור, חינוך וקהילה, לצד פעילות קהילתית ותרבותית שמובילה המישלמה ליפו, השלוחה העירונית שלנו. אני קורא לתושבות ותושבי יפו להגיע למרכזים ולקחת חלק בפעילות הענפה המוצעת בהם עבורם".

פירוט שיפוץ וחידוש המרכזיים הקהילתיים:

מרכז קהילתי בני ברית:

עיריית תל אביב- יפו בנתה מרכז קהילתי חדש סמוך למרכז הישן בהשקעה של 39 מיליון שקלים. גודל המרכז החדש 3,100 מ"ר והוא בנוי מארבע קומות:

מינוס 1 – מרכז נוער, אולם מופעים וקהילה

קומת קרקע - בית קפה, ג'ימבורי,  משחקייה לגיל הרך, הבית להתפתחות גיל הרך, מועדון הגיל השלישי ומועדון חברתי

קומה 2 - מועדון ילדים, חדר אפייה, סטודיו למחול, סטודיו לאימונים פונקציונליים ואולפן הקלטות

קומה 3 - ספרייה עירונית, חדר מחשבים וסטודיו לפילאטיס מכשירים

 

מרכז קהילתי בית רקע

למרכז קהילתי בית רק"ע נוסף מבנה חדש, אשר שימש לפני שנים רבות כבית ספר "אביגל". המבנה עבר שיפוץ מהפכני על ידי עיריית תל אביב- יפו בהשקעה של 30 מיליון שקלים. גודלו 2500 מ"ר והוא מכיל ג'ימבורי ענק לגילים שונים,  מתחם נינג'ה, מרכז מוסיקה, מרכז נוער לתושבי יפו ד', מרכז למידה לילדים וכמובן בית קפה. בנוסף לשיפוץ רחבת בית רק"ע (גינת ברינקר) עוברת פיתוח משמעותי וכחלק מן הפיתוח  יוצבו מתקני שעשועים חדשים, פינות ישיבה וכמו כן יואר השביל המחבר בין מחרוזת לרובינשטיין.

 

מרכז נוער "יאפתי"

המרכז  התחדש בבניין מרשים ביותר על ידי שיפוץ מלא של כלל המרחב בעלות של 10 מיליון שקלים, והוא כולל: שיחזור אחד החדרים עם ריצוף שמספר היסטוריה, הוספה של קומה עם סטודיו מחול, חדרי לימוד, חדר גיימינג, חדר פופים, מטבח לסדנאות, סלון ענק, חצר עם מתקן סל,  ריהוט המרכז בסטנדרט הכי גבוה, מסכי מולטימדיה, מערכות הגברה, קונסולות משחקים ps5 וxbox. "

 

גן השניים

עיריית תל אביב- יפו שיפצה את גן השניים בהשקעה של כ-5.5 מיליון שקלים, והוא פרוס על שטח של 5.7 דונם. עיצוב הגינה מתכתבת עם ההיסטוריה של המקום והוא כולל: מתקני משחק אטרקטיביים, מקומות ישיבה מוצללים, ערוגות צמחייה ושתילים, מעגל כיתה לפעילויות, סדנאות ועוד.

 

שיפוץ המשחקייה במרכז היהודי ערבי

שיפוץ ייחודי של המשחקייה במרכז היהודי ערבי בעלות של מיליון שקלים עבור ילדים וילדות מגיל הרך ועד גיל חמש. העירייה שיפצה את המשחקייה כחלק מאסטרטגיית אורבן 95, המבקשת לייצר שינויים קבועים בנופים העירוניים ובהזדמנויות שמעצבות את חמש השנים הראשונות והקריטיות בחיי ילדים.

החלל הפנימי במשחקייה המשתרע על שטח של 100 מ"ר, הוחלף והוסב מסטודיו לאומנות לחימה למשחקייה. הרעיון המרכזי היה לתכנן משחקייה שתהווה בית עבור הורים וילדים בגיל הרך ותאפשר זמן איכות שיעצים את איכות החיבור והקשר ביניהם, תוך יצירת מרחב התפתחות פיזי ורגשי. בנוסף, שופץ החצר והותקן משחקי ריצפה על מנת לשלב ילדים וילדות מגיל חמש ומעלה.

 

מרכז קהילתי לב יפו

מרכז לב יפו הוא מרכז חברתי, חינוכי וטיפולי לבני ובנות נוער בגילי 13 - 18, המציע מרחב ביתי ומחבק הכולל מגוון פעילויות: ספורט, חינוך, תרבות ואמנות, בדגש על מוזיקה. לאור הביקוש הגובר בשנים האחרונות, עיריית תל אביב- יפו השקיעה כ-18 מיליון שקלים להרחבת המבנה, שיפוץ יסודי כולל חידוש התשתיות והרחבתן, ריהוט והוספת ציוד מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. השיפוץ כולל: בניית אולם כדורסל מקצועי (העורך גם למשחקי כדורעף), חדר לאגרוף תאילנדי, חדרי מוזיקה עם אולפן הקלטות מקצועי שישרתו את התכנית היוקרתית הפועלת במקום כבר שנים מספר – "בית הספר לרוק אנד רול".

בקומת הקרקע העירייה בנתה אגף חדש הכולל סלון אורבני, מטבח, עמדות פלייסטיישן ואקסבוקס, ספות נוחות ועוד. בנוסף, שופצה הרחבה החיצונית, הכוללת רחבה מוצללת, מתקני כושר, מדשאה ומקומות ישיבה, מקום לטאבון וצמחייה מטופחת.

 

בית ברכאת

עיריית תל אביב- יפו הקימה מרכז תרבות שכונתי חדש במבנה לשימור מהמאה ה-19 (עזה 55), שיהווה גשר להנגשת התרבויות השונות של יפו לעיר כולה. המבנה עבר שימור ושיפוץ בשלושת השנים האחרונות בעלות של 16 מיליון שקלים למען תושבות ותושבי השכונה ביפו, כחלק מהחזון העירוני לקדם אמנות כמטרה מרכזית.

המרכז יפעל לבניית תכניות זיהוי של אמנים ואמניות בקרב קהילות יפו וישמש כסלון תרבותי המפעיל פעילות תרבות וקהילה לציבור בצמוד לבית קפה חדש שיוקם במקום. בנוסף, יתקיימו פעילויות תרבות וסדנאות מגוונות על ידי צוות המקום ובשיתוף, עידוד ויוזמת האמנים והאמניות המגיעים לסלון התרבותי וחממת היוצרים, כגון: קולנוע וסרטים, שירה ומוסיקה, סדנאות אמן פתוחות לקהל ועוד.

 

 

המועדון המוסלמי יפו

מועדון המוסלמי הוא מרכז המשרת את הקהילה הערבית המוסלמית ביפו בדגש על אוכלוסיית הילדים והנוער. במועדון מתקיימת מזה מספר עשורים פעילות של שבט הצופים המוסלמי. לאור חשיבותו וההיסטוריה של המקום, עיריית תל אביב- יפו השקיעה כ- 10 מיליון שקלים בשיפוץ יסודי הכולל: חידוש כל חדרי וחללי הפעילות, חדר מחשבים, ריהוט והוספת ציוד מולטימדיה חדיש. כמו כן, שופץ מגרש המועדון לרבות תאורה חדשה, הצללה וציורי משחק.

 

מגרשי דיוויס לואיס 

במתקן הכדורגל הכולל שלושה מגרשים ומשמש אלפי משתמשים מדי שבוע, מקימה העירייה שני מגרשים חדשים נוספים בהשקעה של כ- 4.3 מיליון שקלים,  במטרה לאפשר לכמה שיותר ילדים וילדות ליהנות מהמגרשים החדשים. בנוסף למשחקי הכדורגל, המרכז מספק לילדים שיעורי עזר והעשרה, ומפעיל בתוכו פעילות ייחודית של כדורגל בנות בה משתתפות מאות ילדות ואימהות.

 

מצ"ב לינק לסרטון, משחקייה במרכז היהודי ערבי, קרדיט צילום: טל אלמוג https://drive.google.com/file/d/1XyDi9BaQAXltQLGDyCw1plJFlc0kABgk/view?usp=drivesdk

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש. מאת: שרית יוכפז

  מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש יצירות המופת של שניים מגדולי המלחינים בכל הזמנים מגיעו...