יום שני, 29 ביוני 2020

לאונרדו דה וינצ'י 500 – הסטרטאפיסט הראשון החוויה – יוצאת לדרך! מתחם התחנה הראשונה, ירושלים 12.7-10.10.20/ מאת: שרית יוכפז

תעופה: אחת התשוקות הגדולות ביותר של דה וינצ'י הייתה הרצון לעוף. מחברותיו של גדושות במאות רישומים, סיכומים ומחקרים בנושא זה – החל ממחקרים על גופם של עטלפים וציפורים, עבור בשרטוטי כנפיים ונוצות, ועד לשרטוטים מפורטים של מכונות מעופפות, דאונים, כנפיים מכאניות, מצנחים והליקופטרים. אבל למרות כל מאמציו, ספק אם השרטוטים שתכנן נבנו אי פעם, ואם נבנו, וודאי לא הצליחו להמריא. חומרים לא מתאימים, ובעיקר המחסור במנוע שיספק את הכוח הנדרש, גזרו על המצאותיו המתנה של מאות שנים עד שניתן היה להגשימם הלכה למעשה. רק 400 שנים מאוחר יותר, ב1903, הצליחו האחים רייט להגשים את חלומו של דה וינצ'י, ולמריא עם המטוס שבנו.
לאונרדו דה וינצ'י 500 – הסטרטאפיסט הראשון
החוויה – יוצאת לדרך!
מתחם התחנה הראשונה, ירושלים
12.7-10.10.20

לרגל שנת ה-500 למותו של לאונרדו דה וינצ’י תיפתח במתחם התחנה הראשונה בירושלים תערוכה ייחודית, מרתקת וצבעונית המוקדשת לגאון האוניברסלי, איש הרנסנס שסקרנותו האינסופית משתווה רק לכוח ההמצאה שלו.

התערוכה מציגה את העולם דרך עיניו של אחד הממציאים הגדולים בהיסטוריה – מדען, מתמטיקאי, מהנדס, ממציא, צייר, פסל ואדריכל, שהקדים את זמנו במאות שנים.

בתערוכה יוצגו עשרות מכונות ענק שנבנו בהשראת תכניותיו ושרטוטיו של דה וינצ'י, לצד טכנולוגיות חדשות היוצרות חוויית ביקור מרתקת ומהפנטת. ציורים, שרטוטים, רישומי ענק, דגמים פיזיים נעים, הולוגרמות, הקרנות והפעלות – כל זאת באווירה מרתקת ואינטראקטיבית המתאימה לכל המשפחה – מבוגרים וצעירים כאחד.
גלגל תנופה – Fly wheel מתקן זה משתמש בכוח ההתמדה (אינרציה) של המשקולות המסתובבות כדי ליצור תנועה סיבובית אחידה והמשכית, והוא שולב כחלק ממתקנים שונים שדה-וינצ'י תכנן ובנה. מאות שנים אחר כך ישולבו "גלגלי תנופה" המבוססים על אותו עקרון בגל הארכובה של המנוע, שם הם מסייעים בהפיכת תנועת הבוכנות לתנועה סיבובית אחידה והמשכית.
״ההנאה הגדולה ביותר היא זו הנובעת מההבנה״ -  מצטט יניב כהן, יזם התערוכה, את דה וינצ'י הגדול. "במקרה שלי ההבנה היא גם שאני לוקח סיכון לא פשוט, כיזם עצמאי, לפתוח תערוכה גדולה וחשובה בימי פוסט קורונה. הכל עלול להשתבש, אבל כמו לאונרדו – אני מאמין במטרה, ובעיקר בזה שמגיע לירושלמים ולתיירים הישראלים שיגיעו לעיר, ליהנות מתערוכה ברמה בינלאומית המתאימה לכל המשפחה במיוחד בימים מאתגרים אלה".

רכישת כרטיסים באתר
שעות פתיחה:
ימי א’ – ה’: 09:00-21:00
ו’: 09:00 – 15:00
שבת: 9:00-21:00
הקופות נפתחות כחצי שעה לפני פתיחת התערוכה.
הכניסה לתערוכה עד כשעה לפני שעת הסגירה.


צלם: נועם מורנו

תערוכת לאונרדו דה וינצ'י 500 – הסטארטפיסט הראשון

תקציר לכרוניקות

1)     תיאור קצר
תערוכה ייחודית, מרתקת וצבעונית המוקדשת לגאון האוניברסלי לאונרדו דה וינצ’י לרגל שנת ה-500 למותו, איש הרנסנס שסקרנותו האינסופית משתווה רק לכוח ההמצאה שלו.
בתערוכה: עשרות מכונות ענק שנבנו בהשראת תכניותיו ושרטוטיו של דה וינצ'י, לצד טכנולוגיות חדשות היוצרות חוויית ביקור מרתקת ומהפנטת. ציורים, שרטוטים, רישומי ענק, דגמים פיזיים נעים, הולוגרמות, הקרנות והפעלות – כל זאת באווירה מרתקת ואינטראקטיבית המתאימה לכל המשפחה – מבוגרים וצעירים כאחד.

2)     מתי
12.7-10.10
א-ה ושבת: 9:00-21:00
ו’: 09:00 – 15:00

3)     מיקום
מתחם התחנה הראשונה, ירושלים

4)     מחיר
החל מ-69 ומטה, הטבות בכרטיסי האשראי ועוד

5)     חומרים ומידע:
ווידאו כאן:

פרטים נוספים: 
תמונות מצורפות, קרדיט בשם התמונה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...