יום שני, 30 במאי 2022

הרן כסלו ׳מתכון לנוף׳ אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.6.2022 בשעה 20:00 (נעילה: .7.202215) בגלריה גיידמק תל אביב-מאת שרית יוכפז

 

                                                       צילום oco ohad


הרן כסלו ׳מתכון לנוף׳

אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.6.2022 בשעה 20:00 (נעילה: .7.202215)

גלריה זימאק אמנות עכשווית - רח׳ ה׳ באייר 68, תל אביב
אוצר: ירון הרמתי

 

תערוכת היחיד החדשה של האמן הרן כסלו בגלריה זימאק.
הרן כסלו (נ. 1985) יליד קיבוץ בארי, הממוקם סמוך לגדר הגבול שבין ישראל לרצועת עזה, שם גם מתגורר היום, עם אשתו ושני ילדיו. בעבודותיו הוא מתבונן באזור הגבול, המשמש כחיץ מלאכותי בנוף מבעבע. עוסק בחיים בצל מאבק, בטון, כוחות מזויינים ובדרך החסומה ע"י הגבול.
 
״זה כמעט עשור שאני מתעסק בנוף הגבול עם רצועת עזה. בשנים הראשונות הייתי יוצא אליו כצייד המחפש לצוד את הסכנה. כעיתונאי המנסה לסקר את האירוע החדשותי החם ביותר. עם חלוף השנים כל הסקופים החדשותיים נעלמו, כל הסממנים של הנוף דהו. אין גדר, אין טנק, אין צומת אחרונה לפני הגבול. רק שאריות של זיכרון של הנוף - בלילה של תחושות. ציורי החלו להיות מופשטים יותר ויותר. הניסיונות ללכוד את הנוף החיצוני הפכו במהרה לניסיונות לתפוס את הנוף הפנימי.

בשנתיים האחרונות הסטודיו שלי הפך בתודעתי למטבח שף. העצים, הכבישים, גדר הגבול והסכנה היו רק מרכיבים מיני רבים. מרכיבים שהיו מונחים בתוך צלוחיות למרגלות שולחן הצלחות. הייתי לוקח רכיבים באופן מדויק ושקול ומניח אותם להתבשל על גבי מצע הציור. בוחש ומטגן עד שהתבשיל יהיה מוכן. ואז מגיש אותו כגמור. אותם תבשילים, למרות שהיו מופשטים, ועל פניו, רחוקים יותר מהנוף המימטי/ המזוהה, הם הרגישו לי כאילו מעולם לא היו יותר קרובים.״

___

כסלו בעל תואר ראשון באמנות רב תחומית משנקר (2016). לפני תחילת לימודיו בשנקר, למד ב'התחנה'- סטודיו לרישום וציור פיגורטיבי בתל- אביב אצל דוד ניפו ורן טננבאום (2009, 2011) ותוך כדי לימודיו לתואר הראשון, למד ב'הכולל' סטודיו עכשווי לציור של רן טננבאום וגיא אביטל (2014). הרן סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה, במהלכם זכה בפרס נשיאת שנקר ע"ש איירין קרייטמן (2015) ובפרס קרן עזריאלי (2013). זוכה פרס האמן הצעיר מטעם משרד התרבות והספורט לשנת 2018.
כסלו הציג בתערוכות בגלריות ומוזיאונים בארץ והשתתף בירידי אמנות בינלאומיים. עבודותיו נמצאות באוספים פרטיים וציבוריים בארץ ובחו״ל מיוצג ע״י גלריה זימאק וזוהי תערוכת היחיד השנייה שלו בגלריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...