יום רביעי, 11 במאי 2022

במסגרת מכירה פומבית בבית המכירות הפומביות "תירוש" שתוקדש לאמנות עכשווית , תערך, בפעם הראשונה בישראל מכירה של יצירות NFT.30 במאי , מאת שרית יוכפז




 בפעם הראשונה בישראל תערך מכירה פומבית של יצירות NFT

 

במסגרת מכירה פומבית בבית המכירות הפומביות "תירוש"  שתוקדש לאמנות עכשווית , תערך, בפעם הראשונה בישראל מכירה של  יצירות NFT. זהו ניסיון ראשון של בית המכירות "תירוש"  להציג לקהל עבודות שהן נכס השקעתי ומניב בשוק הבינלאומי .

המכירה הפומבית של בית המכירות הגדול ביותר בישראל , תירוש, היא תקדימית גם לאור העובדה שתוקדש לאמנות עכשווית בלבד , ובשיתוף פעולה ראשון עם הגלריות לאמנות עכשווית הבולטות הארץ.

צוות השופטים שבחר את העבודות למכירה הפומבית הורכב ממובילי דעת קהל ומאספני אמנות : גיא פינס, רני רהב , מיה נגרי, ינאי גוטמן – פרישר ושולמית נוס.

30 במאי , יום שני, החל מהשעה 20:00

 

ה NFT, הבורסה הדיגיטלית החדשה של קניית ומכירת נכסים, נכנסה לעולם האמנות בסערה , ויצרה שינוי דרמתי במסחר באמנות. מחיר השיא לרכישת יצירה נקבע במרץ 2021 כאשר עבודתו של האמן BEEPLE  נמכרה ב 70 מיליון דולר בבית המכירות כריסטיס .

 

המכירה הראשונה בישראל ליצירות NFT  תיערך בבית המכירות הפומביות "תירוש" בתוך מכירה מהפכנית לא פחות , מכירה של אמנות עכשווית – בת זמננו. זוהי הפעם הראשונה שבית המכירות יעבוד בשיתוף עם הגלריות החשובות בישראל לאמנות עכשווית ,  ( גלריה גבעון , גלריה גורדון, גלריה זימאק וגלריה חזי כהן), שלוקחות חלק בפרויקט ויציגו את האמנים המצליחים ביותר בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי .

 

בין האמנים שעבודותיהם יועמדו למכירה נמצא רון ארד שעבודתו חצתה את המיליון הדולר במכירה הפומבית האחרונה שנערכה בבית המכירות פיליפס ביוני האחרון, וז'ויה צרקסקי שקבעה שיא חדש לאמנית עכשווית כאשר עבודתה נמכרה ב 80,000 דולר בנובמבר השנה.

 

הועדה לבחירת העבודות שיוצעו  במכירה גם היא יוצאת דופן : גיא פינס, רני רהב, מעצבת האופנה מיה נגרי, מעצב הפנים ינאי פישר-גוטמן, ואוצרת האמנות של בנק דיסקונט, שולמית נוס. במטרה להתנתק מהמכירות המסורתיות בהם רק אוצרים מוזיאלים ומומחים לאמנות בחרו את היצירות . 

 

במכירה הראשונה בישראל לאמנות NFT  תהיה אפשרות לשלם כמקובל, במטבע קריפטו,  אבל תיפתח האפשרות לשלם גם בשקלים ובדולרים. עבודות הNFT  שיוצעו למכירה הם של האמנים קוקטית , שירלי שור, TAG , ומורן ויקטוריה סבג שהם חלוצי אמנות ה NFT בישראל.

 

בין האמנים שעבודותיהם יוצגו למכירה פומבית נמצאים :: סיגלית לנדאו, יאיו קוסמה, מיכל רובנר, רון ארד, מרים כבסה, ג'ף קונץ, ויק מוניז.  מדובר באמנים בעלי ביקוש רב  בשוק הישראלי והבינלאומי .

 

לקטלוג המכירה לחץ כאן


כתובת : כיכר דה שליט, חבצלת השרון 35, הרצליה פיתוח . 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...