יום ראשון, 19 ביוני 2022

ועידת סלת"א 2022, שהפכה למפגש הגדול ביותר של אנשי החינוך, תרבות ואומנות, מאת: שרית יוכפז

 

ועידת סלת"א 2022, שהפכה למפגש הגדול ביותר של אנשי החינוך, תרבות ואומנות, תתקיים ב22 ביוני בתיאטרון בית לסין, ותעסוק השנה בגישת ה-SEL ויישומה בתחום החינוך והתרבות ובחשיבותו  של "סל תרבות ארצי" ככלי ייחודי המפתח ערכים חינוכיים ומיומנויות למידה, באמצעות למידה רגשית חברתית.

 

            בין הדוברים והמשתפים בוועידה 

 

רן שפירא  מנכל סל תרבות ארצי יוכל לדבר על חשיבותו של סל תרבות ארצי המייצר חשיפה לאמנות ותרבות איכותית ככלי לקידום למידה רגשית חברתית ועל כך שישראל היא המדינה  היחידה בעולם המפעילה תוכנית כמו סל תרבות במסגרתה מוקצים כ 60  מליון שח ל1.20000 תלמידים במערכת החינוך הנהנים מדי שנה מתרבות איכותית מפוקחת המעלה נושאים חשובים לסדר היום.

רן יוכל לספר על פעילות סל תרבות ארצי בתקופת הקורונה בה  הופעל מערך בהיקף של כעשרה מליון שקלים  שבו אמנים שונים ערכו פעילויות בזום עבור תלמידי מערכת החינוך.    

 

איריס חזקיה ברד, מנהלת פיתוח בכירה במרכז SEL.IL  באוניברסיטת רייכמן, תעסוק בוועידה בלמידה רגשית-חברתית והקשר שלה לפעילות תרבותית איכותית ולפעילות של סל תרבות. כיצד ארגז כלים רגשי מתפתח באמצעות החשיפה לאמנות ותרבות.

איריס מובילה פרויקט פיתוח יישומי-מחקרי של סטנדרטים התפתחותיים של SEL בשכבות גיל שונות ובמגוון קבוצות בחברה הישראלית. יועצת חינוכית בעלת מעל ל-30 שנות ניסיון במערכות חינוך בישראל ובארהב. בשלב אחרון של מחקר לתואר שלישי באוניברסיטת תל אביב בתחום של תפקוד התנהגותי-רגשי-חברתי של ילדים. בעברה נהלה פרויקטים חינוכיים בעיריית תל אביב, וביצעה תפקידים שונים בשפי (שירות פסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך). בנוסף, בעלת קליניקה לייעוץ ואימון אישי; מרצה ומנחה השתלמויות וסדנאות למידה להורים וצוותים חינוכיים.

 

נועם שוסטר-אליאסי, קומיקאית יהודיה-ישראלית ממוצא איראני, ששיר סאטירי שלה, הלועג להסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות עורר סערה השנה בעולם הערבי. מופעי הסטנד-אפ של שוסטר-אליאסי, שאף זכתה בתחרות הבינלאומית של הקומיקאית היהודיה החדשה של השנה בבריטניה ב-2018, הם בערבית, עברית ואנגלית. היא נוגעת בהם בסכסוך הישראלי-פלסטיני וביחסים עם מדינות ערב.

בוועידה היא תציג  קטע ספוקן וורד חדש שחיברה בשם "אמנות כגלגל הצלה", בעברית ובערבית ואיך האמנות הצילה את חייה. נועם הופיעה בכל העולם עם המופע שלה וזכתה לכותרות בתקשורת הבינלאומית ומיליוני צפיות בכל העולם.

 

נמרוד שפירא ואורי שטרנפלד, שביימו והפיקו את היצירה עטורת השבחים, סינדרום פיינגולד ורק לפני מספר ימים זכו בפרס היוקרתי TELLY, לאימפקט חברתי.

בעולם בו האצבע קלה על המקלדת, נמרוד ואורי יוכלו לספר על המניעים שהביאו אותם ליצור את הסרט, הבחירה בשחקנים אהובים ומוכרים שיגלמו דווקא את האנשים על הגדה, שלא סייעו ליסמין והציפיות שלהם מהיצירה ככלי להעצמת בני נוער.

סינדרום פיינגולד הוא סרט קצר דוקו פיקשן תלת מימד, המשחזר את האירוע משנת 2009, בו יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בחתירה, התהפכה עם סירתה בנחל הירקון. בסרט מככבים צחי הלוי, נלי תגר, מיכאל מושונוב, יפתח קליין ומקריינת יסמין פיינגולד. הסרט עוסק דווקא בנקודת מבטם של הצופים מהצד, שלא עזרו ליסמין ובסוגיות רגשיות חברתיות של חמלה ואחריות.

אפשר יהיה לראיין יחד איתם את יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בחתירה, שלפני 13 שנים התהפכה עם סירתה בנחל הירקון

 

חנה גולדברג, הסופרת והפזמונאית המפורסמת, על ספר הילדים שכתבה "דמעות ורודות" העוסק במצוקתה של ילדה שאף אחד לא רוצה לשחק איתה ובפיתוח הסובלנות לסביבה באמצעות הלהיט שכתבה לשרית חדד, "חברים מכל מיני צבעים", שגם הוסיפה לו בית חדש המוקדש לילדים עם צרכים מיוחדים, בעקבות פנייה שקבלה מאם לילד עם שיתוק מוחין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...