יום שלישי, 17 בינואר 2023

פסטיבל דרום אדום ברהט: מאת.. שרית יוכפז



                                     פסטיבל דרום אדום ברהט

                                            מאת:    שרית יוכפז

פסטיבל הקולנוע הים תיכוני הראשון, שוק בדואי ושוק איכרים, סיורים מודרכים ובתים מארחים

ימי שישי בסוף ינואר - פברואר 2023

תיירות רהט תתארח זו השנה השביעית בפסטיבל דרום אדום. תירני ותיירניות רהט  מזמינים אתכם אחרי שתראו את הכלניות באזור להגיע ולהנות מהשפע הקולינרי שיש לעיר להציע - החל מסיורים מודרכים ברחבי העיר ובשוק העירוני, סיורים קולינריים, סדנאות אמנות וקולינריה, ארוחות בדואיות בבתים המארחים והקבביות. במסגרת הפסטיבל יתקיים לראשונה "פסטיבל קולנוע ים תיכוני", בו יוקרנו לצד מצע קולינרי כ - 40 סרטים במשך ארבעה סופי השבוע של חודש פברואר, סרטי טרום בכורה וגם סרטי ילדים.

 



מחמוד אלעמור מנכ"ל החברה הכלכלית ברהט מסר כי : "אנו שמחים לקחת חלק בפעם השביעית בפסטיבל דרום אדום ולספק למטיילים שמגיעים לראות כלניות חוויה תרבותית אותנטית, להנות מהאירוח הבדואי ומהשפע הקולינרי שיש לעיר להציע. השנה, בפעם הראשונה נקיים את פסטיבל הקולנוע הים תיכוני הראשון ברהט עם הקרנת סרטי טרום בכורה. גם השנה, הפסטיבל ישים דגש על הכנסת האורחים בתרבות ובמסורת הבדואית כיד המלך".

 

אלאהם אזברגה אבו דוגש מנהלת מחלקת התיירות ברהט מסרה כי: "פסטיבל דרום אדום יוצר מפגש אמיתי ומקרב בין האוכלוסייה הבדואית שמאפשרת לחברה הישראלית להכיר את החברה מקרוב דרך התרבות, הקולינריה והאנשים. בשנים האחרונות ענף התיירות ברהט צומח ומתפתח בזכות הרצון להגיש את התרבות הבדואית ולאפשר לציבור הרחב לחזור ולבקר בעיר שוב ושוב".

 

 

בתים מארחים:

האירוח הביתי בעיר רהט מאפשר רבדים רבים של טעמים ומפגש עם התרבות הבדואית דרך האוכל עם סיפורי חיים מעוררי השראה. המטבח הבדואי משלב בתוכו אלמנטים מהמטבח היהודי, הפלשתיני, הטורקי, הערבי והמזרח תיכוני.

בין הבתים המארחים המשתתפים בפסטיבל: בית הבד הירוק - מארזי פיקניק אותנטיים של בוסנייה אזברגה, הפודטראק בפאתי רהט של מושירה עבדאלקאדר, אוהל השלום של אנתיסאר, ג'מלאת אבו מוסא - אוכל מסורתי וסדנאות רוקחות טבעית, פאטמה פרח המדבר - אירוח, סדנאות וטקס קפה מסורתי, זעפרן - ארוחות שף של סבריה אבו ג'עפר,  תמר והל - אירוח בדואי מסורתי של נג'אח אבו לטייף, הבית של חוסנייה - מרכז רקמה ותפירה בשילוב אירוח ביתי, חוויה של אוכל בדואי עם האלה אבו סיאם, ניד'אל אלשורבג'י – האירוח האותנטי של ניד'אל והשייח חסן אבו ע'ליון- הכרות עם המורשת הבדואית  .


פסטיבל הקולנוע הים תיכוני:

פסטיבל הקולנוע הים תיכוני הראשון מגיע לעיר רהט, ומציע סרטים ממדינות הים התיכון והמזרח התיכון בשפות שונות לצד שפע קולינרי כחלק מפסטיבל דרום אדום, במשך ארבעת סופי השבוע של חודש פברואר. במסגרת הפסטיבל יוקרנו 40 סרטים וביניהם סרטי טרום בכורה - "טעם התפוחים אדום" דרמה דרוזית של הבימאי איהאב טרביה, "מצרים שיר אהבה" סרטה של איריס זאקי.
בין היתר יוקרנו סרטי ילדים, סרטים בסוגיית צרכים מיוחדים המיועדים לכל המשפחה - "הנה אנחנו" שזכה בפרס אופיר. יוקרנו גם סרטים איראניים, מערב הסעודית, ספרד ועוד.

לצד הקרנות הסרטים יוצע לקהל הרחב ארוחה קולינרית על פי הקונספט והשפה של הסרט - ארוחה צרפתית, ארוחה טורקית, איטלקית ועוד.

 

שוק בדואי ושוק איכרים:

השוק הבדואי ברהט מציע לקהל הרחב למעלה מ - 100 דוכנים בשילוב מוסיקה בדואית מסורתית של אמנים מקומיים, עם דוכני מזון אותנטי, כלי בית, מזון קל ומשקאות, תוצרת חקלאית מגוונת, פירות, ירקות, דבש וריבות, תבלינים, שמנים ועוד. שוק האיכרים מציע בנוסף לשוק הבדואי תוצרת חקלאית מקומית ישראלית איכותית היישר מהמשק.

קבב לשבת:

ימי שבת, בין השעות 10:00- 20:00

בכל שישי ושבת, בין השעות 10:00- 20:00, יציעו הקבביות של רהט הפרוסות ברחבי העיר מנות מקומיות במחירים אחידים, טריות, עם הכנסת אורחים כמיטב המסורת הבדואית וסיפורים אישיים מעניינים. בביקור תגלו אטליזים מקצועיים, מסעדות ועולם של מתכונים מיוחדים עם תבלינים סודיים שנאספו במהלך השנים, כל שבט עם מקורותיו, עם נדודיו ועם חומרי הגלם שאסף ברבות השנים. מחכים לכם לחוויה של הכנסת אורחים, תרבות מקומית ואוכל טוב. הקבביות שמשתתפות בפסטיבל: אטליז אל-טורקי הקבב, אבו חסן, אטליז מקור הבשר, קבב אל חג'וג' ומסעדת Balcon בלקון ועוד.


צילום רגב חליף
מאת: שרית יוכפז 

לפרטים נוספים היכנסו לעמוד הפייסבוק של "תפדלו: החוויה הבדואית ברהט"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...