יום ראשון, 2 באפריל 2023

עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" (ע"ר), קיימה בסוף השבוע בתיאטרון ראסל ברמת גן, מאת: שרית יוכפז






עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" (ע"ר), המובילה מזה 5 שנים חזון שאפתני ויוצא דופן להנצחת זכר השואה קיימה בסוף השבוע בתיאטרון ראסל ברמת גן,

                      ערב הוקרה מרגש למאות שגריריה מרחבי הארץ.
                                           מאת: שרית יוכפז

 עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" (ע"ר), המובילה מזה 5 שנים חזון שאפתני ויוצא דופן להנצחת זכר השואה קיימה בסוף השבוע בתיאטרון ראסל ברמת גן, ערב הוקרה מרגש למאות שגריריה מרחבי הארץ.   


 

"אבי, משה שקדי, שורד השואה מהונגריה, ודאי מסתכל עלינו כעת מלמעלה ומבקש שלא יהיה כאן חורבן בית שלישי. לכל אחד מאיתנו יש משימה והיא לגרום לכך שנמשיך להיות אחים. שום דבר לא השתנה מאז תקופת השואה, למעט העובדה שאנו חיים במדינה שהיא נס לעם ישראל בכל תולדותיו, מדינה חופשית ודמוקרטית ושאנחנו מסוגלים להגן על עצמנו."

 

עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" (ע"ר), המובילה מזה 5 שנים חזון שאפתני ויוצא דופן להנצחת זכר השואה קיימה בסוף השבוע בתיאטרון ראסל ברמת גן, ערב הוקרה מרגש למאות שגריריה מרחבי הארץ.

 

העמותה, שהוקמה על ידי דודי רונן (59), דור שני, שמספר את סיפורו של אביו פנחס שורד השואה, מכשירה מאות "שגרירי זיכרון", כאשר כל שגריר לוקח על עצמו סיפור אישי אחד של שורד/ת שואה, או חסיד אומות עולם, לומד אותו היטב, ומספר אותו בגוף ראשון למבוגרים, תלמידים וצעירים בכל רחבי הארץ. השימוש בגוף ראשון הופך את סיפור שורדי השואה לזיכרון חי ופועם לדורות הבאים.

 

אלוף (מיל) אליעזר שקדי, מפקד חיל האויר לשעבר ודור שני לשורדי שואה העיד על עצמו שאינו מרבה להגיע לאירועים אולם ערב ההוקרה לשגרירי הזיכרון נוגע בו באופן אישי והיה לו חשוב להציג את סיפורו של אביו, משה שקדי, ניצול שואה מהונגריה, שהיה הניצול היחיד מכל הכפר שבו גדל. שקדי הוסיף כי שתי משימות חשובות עמדו לנגד עיניו של אביו, כשעלה לישראל והקים כאן משפחה: חיינוך והגנה ושתי המשימות נתמלאו על ידו כיש חינוך ועל ידי בנו שלקח את תפקיד ההגנה.

את דבריו סיים במסר מרגש למאות השגרירים שנכחו באירוע: "אבי, משה שקדי, שורד השואה מהונגריה, ודאי מסתכל עלינו כעת מלמעלה ומבקש שלא יהיה כאן חורבן בית שלישי. לכל אחד מאיתנו יש משימה והיא לגרום לכך שנמשיך להיות אחים. שום דבר לא השתנה מאז תקופת השואה, למעט העובדה שאנו חיים במדינה שהיא נס לעם ישראל בכל תולדותיו, מדינה חופשית ודמוקרטית ושאנחנו מסוגלים להגן על עצמנו."

 

את הערב הנחתה השחקנית אסתי זקהיים המשמשת כחלק מצוות המדריכים הכוללים בין היתר גם את שרון אלכסנדר, ענת עצמון ותומר שרון. במהלך האירוע הופיעה גם דפנה ארמוני ועלו לבמה מספר שגרירי זיכרון שהציגו לראשונה את הסיפור האישי שלקחו על עצמם לספר בגוף ראשון.

 

פרטים נוספים:

מאז הקמתה הכשירה העמותה מעל 400 שגרירי זיכרון שסיפרו בגוף ראשון את סיפורי השורדים "שלהם" ליותר מ- 30,000 בני נוער ומבוגרים בכל הארץ. חזון העמותה הוא להכשיר אלפי שגרירי זיכרון נוספים שיספרו את סיפורם של אלפי שורדי שואה וחסידי אומות עולם, כדי שכל אדם בישראל: נערים, חיילים ומבוגרים יוכלו לשמוע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה סיפור של שורד/ת שואה בגוף ראשון. 'שגרירי הזיכרון' ישתלבו גם השנה במסגרת אירועי שבוע הזיכרון של מאות ארגונים, בתי ספר וסלונים.

לאתר העמותה: http://motivaziaadd.s207.upress.link/lp_zikaron/



 

קרדיט צילום: עידן שוחט.

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...