יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

אירועי סוכות בעיירה בירוחם 2023 מאת שרית יוכפז

                 


       אירועי סוכות בעיירה בירוחם 2023 מאת שרית יוכפז

 

החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם ועמותת תיירות ירוחם מזמינות אתכם לחוות את החגים הקרובים בירוחם עם סיורי מאפיות ואמנות מקומית, פסטיבל פיוט, טיולי זריחה במכתש, סיורי שקיעה באגם, סיורי ספארי לילה ועקרבים, תצפיות כוכבים ועוד מגוון סדנאות ופעילויות לכל המשפחה

 

עם רדת החשכה הלילות בנגב מתחילים להיות קרירים ונעימים ואפשר ליהנות ממזג אוויר צונן ולצפות במדבר מקבל את הסתיו. ירוחם פותחת את העונה עם מגוון חוויות ופעילויות בטבע ובתוך העיירה לרגל חול המועד סוכות. המדבר בעונה זו של השנה, קצת לפני הגשם הראשון מתחיל להתקשט בפריחות סביב. 

 

תיירות ירוחם והחברה הכלכלית בירוחם מזמינות אתכם ליהנות מהטבע המרהיב, מהפריחה המתחדשת ומהקסם הייחודי של ירוחם בחול המועד סוכות. ברחבי העיירה יתקיימו פעילויות שונות: סדנאות אמנות בטבע ובגלריות, סיורי אמנות רחוב עם עבודות אמנות מקוריות ברחובותיה של ירוחם, סיורי מאפיות והלחם כסמל מסורתי מקומי עוד מימיה הראשונים של העיירה, סיורי ספארי לילה וסיורים מוזיקליים במדבר, פעילויות טיבוע ציפורים וסיורי ליקוט, סיורי אופניים וקרטינג בפארק, תצפיות כוכבים במכתש, סיורים אורבניים ועוד.

 

פסטיבל פעמי מדבר- חול המועד סוכות, בימים א׳, ב’, ג׳

 בתאריכים 1-3/10.

בנוסף, במהלך חול המועד סוכות יתקיימו שלושה ימים של חג בנגב, שמארח אנשים מכל רחבי הארץ במופעים של תזמורות ואמנים מובילים בסצנת המוסיקה הישראלית- דודו טסה ועוד שמות שנחשוף בהמשך. פייטנים ונגנים במוסיקה מקורית אתנית ושורשית, שמביאה את המקורות ומשלבת בין מזרח ומערב דרך מוסיקה קסומה ומחברת. המופעים יתקיימו ברחבת התרבות בירוחם. בכל ימי הפסטיבל בין השעות 18:30-22:00 יתקיימו מספר מופעים ברצף, למבוגרים, לצעירים ולכל המשפחה. 


לפרטים נוספים:

מרכז המידע של תיירות ירוחם – 050-592-3455

או חפשו בעמוד הפייסבוק "תיירות ירוחם".


הפעילויות והסדנאות בפסטיבל פעמי מדבר:

 

סדנת אהבה קטנה - בסטודיו גלגולים

סטודיו גלגולים הוא סטודיו ליצירה בראייה אקולוגית הלוקח טכניקות מתחומי האומנות והיצירה וממיר אותם לעבודה עם פסולת וחומרים מן הטבע. מוזמנים לגלות בסדנה מה קורה כשעולם המיניאטורות פוגש שימוש חוזר ואת חשיבות היציאה מחוץ לקופסה. בסדנה תוכלו להכין בובות מיניאטורה קטנות ועולם ייחודי עבורן.  החל מנדנדה שאפשר לתלות על הקיר, ועד בית מיניאטורות קטן- את הכל תכינו מחומרים זמינים בטכניקות מגוונות. הסדנה ארוכה באופן יוצא דופן מהסדנאות המוכרות בסטודיו, אך  יכול להיות שעדיין תרגיש קצרה. 

 

איפה: סטודיו גלגולים - נחל צאלים 34, ירוחם

מתי: 5/10  11:30-13:30

מחיר:  60 ₪ למשתתף. 120 ש"ח למשפחה.

לפרטים נוספים והרשמה: מיטל,  052-3262842


מלכודות אור - דוכיפת מרכז צפרות ואקולוגיה בירוחם

מסיבות שעדיין אינן ברורות לחלוטין אך כנראה קשורות לניווט בזמן תעופת הלילה, חרקים מקבוצות שונות נמשכים למקור אור חזק ובמיוחד לכזה המפיק אור באורכי גל שונים. חוקרים וחובבי טבע עושים שימוש בתכונה זו, על -ידי הצבת משטח בד לבן המואר במקור אור מתאים. לאורך שעות החשיכה, החל משקיעה ועד זריחה, נמשכים לאור חרקים שונים בכל פרק זמן, מה שהופך את החוויה סביב מלכודת האור למעניינת במיוחד. במהלך ההדרכה, שתעשה בצמוד למלכודת האור, תפגשו באופן ישיר, תבוננו מקרוב בחרקים השונים ותלמדו על אורח חייהם ומבנה גופם הייחודי. תחשפו למינים נדירים שבאופן רגיל לא תתקלו בהם ותהנו ממופעים שונים ומיוחדים של מגוון החרקים שימשכו לאור.ההדרכה נעשית על-ידי אנשי מחקר מתחום פרוקי הרגליים.


איפה: בכניסה לפארק אגם ירוחם.

מתי: 3.10 בין השעות 20:00-22:00.

מחיר: עלות למשתתף (מגיל 3 ומעלה) - 30 ₪ .

לפרטים נוספים והרשמה: מוקד מידע 0505923455


ספארי לילה - חוויה משפחתית באולטרא סגול בבירת העקרבים של ישראל דוכיפת מרכז צפרות ואקולוגיה בירוחם

עם רדת החשיכה מתגלה  עולם נסתר של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות האלה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים. בירוחם וסביבתה קיים המגוון הגדול ביותר בישראל של העקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית. הסיור המודרך לספארי לילה קסום יפגיש אתכם עם יצורי הלילה באמצעות פנסים חזקים, גלאי קולות ופנסי UV לאיתור עקרבים בחשיכה. יורם צביק, חוקר עקרבים, יספר על החיים המסקרנים של היצור שכולם חוששים ממנו ויחשוף צדדים פחות אפלים ממה שכולם חושבים. בסיור תוכלו להכיר את העקרבים מקרוב, ללמוד על האקולוגיה שלהם וההתנהגויות המיוחדות שלהם, על הארסיות שלהם והחשיבות הגדולה שלהם לאדם ולסביבה. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים בתופעות שונות - באמצע ארוחת הלילה שלהם, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ואפילו קניבליזם. פרט לעקרבים תפגשו יצורי לילה נוספים - באמצעות גלאי קולות נקרא לעטלפי החרקים ונפגוש גם עכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני הרשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. 

 

איפה: בכניסה לפארק אגם ירוחם.

מתי:  5.10, בין השעות 20:00-21:30

מחיר: עלות למשתתף (מגיל 3 ומעלה) - 30 ₪ .

לפרטים נוספים והרשמה: מוקד מידע 0505923455


סוכות של כוכבים- פעילות ותצפית

מצפה "שירת הכוכבים" פותח את שעריו לקהל הרחב במהלך חול המועד סוכות עם פעילות מרהיבה ומפנקת  במיוחד: מחצלות, מזרונים, כרבוליות, כריות נוח, תה חם, צייני לייזר, טלסקופים מטורפים ושמיים מלאים בכוכבים.

מדריכי המצפה מחכים לפתוח בפניכם עולם ללא גבולות - מהתפתחות האסטרונומיה ועד התגליות הגדולות בני זמננו. בעזרת קרני לייזר שכמעט נוגעים בכוכבים תוכלו להכיר את שמי הלילה והכוכבים המנצנצים, עם הסברים וסיפורים מרתקים למבוגרים ולילדים. תבחינו בקבוצות כוכבים בולטות ותגלו כיצד לאתר בקלות את כוכב הצפון תוך כדי שתית תה צמחים חם ונעים. בחלקה השני של הפעילות תגשו לטלסקופים. לרשותכם יעמדו מספר טלסקופים ענקיים  דרכם תצפו במכתשי הירח וכוכבי הלכת שבתאי וצדק, תכירו גרמי שמיים עמוקים, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות - מה שהשמיים יספקו בליל התצפית.

 

איפה: שביל הטרסות (כ-15 דקות נסיעה מירוחם). מיקום מדויק יועבר לנרשמים, ההגעה עצמית עם רכב פרטי

מתי: בתאריכים 3-4.10 -תחילת תצפית: 19:30. 

מחיר: מבוגר: 130 ש"ח

         כרטיס משפחתי (עד 6 משתתפים): 550 ש"ח.

         ילד (עד גיל 12): 120 ש"ח (חייב תשלום מגיל 3 ומעלה). 

לפרטים נוספים והרשמה: 0527276100 , משה גלנץ

 

סטודיו פתוח - סדנאות מיחדוש בסטודיו Suit-Case

קרן ודניאל, בני זוג, מעצבת פנים ואדריכל עם אהבה רבה למיחזור ועבודת יד, מזמינים אתכם להצטרף אליהם ליום סדנאות חווייתי לכל המשפחה בסטודיו-גלריה כדי להתנסות ביצירה מחומרים ממוחזרים. כל משתתף יוכל לבחור ערכה מבין הערכות השונות שלנו לעבודה בעץ ממוחזר וליצור בעצמו - ינשוף / בן גוריון / אדנית משושה ועוד.. תעבדו עם עץ ממוחזר, שעם, מסמרים ברגים, ושלל חומרים מפתיעים. תשתמשו בכלים מגוונים כמו פטיש, מברג ופלייר ומי שירצה לסיום, יוכל גם לקשט או לצבוע את התוצר הסופי. העבודה עצמאית ותלווה על ידי מדריכת הסטודיו. במקביל, גלריית הסטודיו תהיה פתוחה עם קפה, עוגיות ושלל מוצרים של מעצבים ישראלים מרחבי הארץ. תוכלו למצוא אצלנו מגוון מוצרים יפים, סביבתיים ובעבודת יד. 

 

איפה: יסמין 364, ירוחם

מתי: 3/10 יום שלישי, בין השעות 10:00-16:00

מחיר: 60-120 ₪ למשתתף 

לפרטים נוספים והרשמה:  0585949395.


סטודיו פתוח בזואק - סדנא לעיצוב אריחים מרוקאים

במהלך חול המועד הסטודיו יפתח לקהל הרחב עם מגוון סדנאות אומנות מרוקאי ערכות ליצירה עצמית וחנות  גלריה עם פריטים בעבודת יד מרוקאית. במהלך הסדנאות  יעצבו המשתתפים  אריחים מרוקאים בטכניקה הייחודית של זואק. תהליך היצירה מהנה ומספק שאינו מצריך ניסיון ומתאים לכולם. סדנה מאפשרת זמן יצירה משפחתי פתיע ומרגש - ותוצרים בצבע של כל בני המשפחה. בנוסף לסדנאות קיימת בסטודיו חנות גלריה למוצרי אומנות ולייף סטייל בסגנון מרוקאי, וכן מגוון ערכות אומנות מרוקאית ליצירה עצמאית בטבע, בצימר או במלון, תה צמחים מרוקאי מתוק ופינוקים טעימים.

איפה: סטודיו זואק, ירוחם.

מתי: 4-5\10 שעות 10:00 - 16:00  ביום שישי ובערב חג - 9:00-12:30.

מחיר:  95 ש"ח למשתתף, מחירים משתנים לערכות.

לפרטים נוספים והרשמה:  055-5694546

 

 אופניים, קרטינג, אופניים משפחתיים ופארק בריחה  בפארק אגם ירוחם - ויטמין שיא

בפארק ויטמין שיא הממוקם בפארק אגם ירוחם תוכלו לשכור אופני שטח או אופניים משפחתיים, קרטינג פדאלים לרכיבה משפחתית ומהנה בטיילת המדהימה סביב אגם ירוחם היפהפה. במהלך הרכיבה תיהנו מנוף הפארק והאגם, על רקע אדמת המדבר והעצים הירוקים, נוף ייחודי של נווה מדבר המושך אליו בעלי חיים רבים ובמיוחד בעלי כנף בעונה זו של השנה. כמו כן תוכלו ליהנות ממשחק משפחתי מאתגר המזמין אתכם להצליח לפענח את הנוסחה הסודית ולהציל את אגם ירוחם "בלב הדרום שוכן נווה מדבר ייחודי, פנינה ירוקה ומקווה מים מרהיב עם נוף מהפנט. מקום מושלם לטיול בטבע. אך לאחרונה בעיה מסתורית מאיימת על קיומו של האגם המדברי, ורק החדים ביותר יוכלו לפענח את סודותיו של האגם ולהציל אותו".

 

איפה: פארק ויטמין שיא בכניסה לפארק אגם ירוחם. 

מתי: 1-6/10 - במהלך ימי חול המועד בין השעות 08:30-18:00. 

ביום שישי בין השעות 08:30-13:30

מחיר:  45-150 ₪, פארק הבריחה: 280 ₪ למשפחה.

לפרטים נוספים והרשמה: 054-7959237.

 

במה ליצירה - מוסיקה מחוץ לתיבה

בראשון לאוקטובר, יום המוסיקה הבין לאומי, תוכלו להצטרף לסדנה מיוחדת הכוללת בניית כלי נגינה, צביעתם ונגינה משותפת. כל אחד ואחת מהמשתתפים יבחר את הכלי אותו ירצה לבנות ולנגן, מתוך מגוון כלי נשיפה, הקשה ומיתר. תקבלו את החלקים הנדרשים לכל כלי והנחיה בדיוק איך להרכיב אותם. עם מגוון צבעים ומדבקות תעטרו את הכלים לפי רצונכם ותצרו את הכלי היחודי והרלוונטי עבורכם. בסדנה תלמדו איך לנגן בכלים, מה זה קצב, איך הצליל נוצר ותקבלו דפי נגינה מיוחדים עם תווים ומספרים המתאימים לכליכם, כך שכולם יצליחו לנגן ללא קשר לרקע או כישרון מוסיקלי. הסדנה תסתיים  בתזמורת קבוצתית בה לכל אחד תפקיד, וכמובן תיקחו את הכלים הביתה ותמשיכו לנגן בכיף. הסדנה מתאימה לילדים מגיל 3, נוער ומבוגרים.

 

איפה: נחל חתירה 16, ירוחם.

מתי: יום ראשון, 1/10 בין השעות 10:00 עד 17:00

מחיר50-140 ש"ח לפי גודל כלי הנגינה שנבחר. 

לפרטים נוספים והרשמה: קרה - 0523903306 

 

בן הר לעמק – טיולים בחוות הסוסים בירוחם

חוות הסוסים בין הר לעמק הוקמה לזכרו של לוחם גולני בן כובאני ז"ל שנהרג בעזה. כל ההכנסות מהחווה מגיעות לבית לבוגרים (גילאי 18 ומעלה) חסרי עורף משפחתי. הפעילויות בחווה מתקיימות באווירה משפחתית וחוויתית ומועברות ע"י צוות מקצועי ומיומן. בסדנאות תשארו בתחומי החווה ותזכו לחוויה מיוחדת במינה של הכנת הסוסים, פעילויות ומסלולים מאתגרים לכל המשתתפים ורכיבה.  הפעילות מותאמת לזוג- עד 20 משתתפים בכל סדנה.

 

מתי: בימי ראשון- שישי 1-6/10 בתיאום מראש. 

מיקום: חוות בין הר לעמק (חוות נעמה- מול כרם ירוחם) 

מחיר: עלות לזוג-4 משתתפים בקבוצה 150 ש"ח | 5 משתתפים ומעלה 120 ש"ח | קבוצות גדולות- במחיר מיוחד

לפרטים נוספים: 053-5560255 

 

שמים וארץ סדנאות עפיפונים

משפחת הירש יצרו בשנים האחרונות סדנת עפיפונים מהנה ומרוממת נפש, בעקבות אהבתו של בנם לעפיפונים, לחופש, לתנועה ולמרחבים הפתוחים. ילדם אובחן על הרצף האוטיסטי, והם מצאו שבעפיפונים טמונה אפשרות טיפול מיוחדת המתאימה בדיוק להם. סדנאות העפיפונים שלהם מתקיימות בטבע, באוויר הפתוח, בלוקיישנים יפים ומרהיבים,המאפשרים להם להביא לידי ביטוי את התחומים שקרובים אליהם-  המפגש עם המשתתפים, החיבור לאומנות, לצבעים, לחומרים מגוון ססגוני הטומן בחובו אלפי אפשרויות לביטוי יצירתי, ואת תעופת העפיפונים המהנה. הם תמיד מקפידים להגיע עם מוסיקה טובה שמחברת את כולם ומכניסה לאווירה.

 

מתי: יום ד' 4.10 שעה 17:30

מיקום: גן הראשונים, ירוחם 

מחיר לאדם:  60 ש"ח לעפיפון (ניתן לרכוש 1 למשפחה)

לפרטים נוספים: רחלי הירש 0532841828

 

סטודיו "צעצוע של ריקמה"

זוהר היא אמנית רב תחומית שעברה עם משפחתה בשנה האחרונה מתל אביב לירוחם המתעסקת בשנים האחרונות בעיקר באמנות התפירה, הריקמה ויצירה בבדים. הסטודיו שלה מתחלק לשני סוגי סדנאות: תפירה ויצירה בלבד (FELT) וסדנת ליפוף בדים (Coiled Basket) שאפשר להגדיר אותה ממש כסדנת קיימות מכיוון שכמעט כל החומרים בסדנה זו הם בשימוש חוזר. המשתתפים בסטודיו יעברו התנסות חוויתית עם עולם התפירה, הריקמה והיצירה בבדים ללא צורך בניסיון קודם. המוצרים ברמות קושי שונות. בחלק מהדגמים משולבים אלמנטים מהטבע. מתאים מגיל 4 ועד- 120.

סדנת תפירה ויצירה בבדי לבד (FELT)

בחול המועד סוכות במקום לקנות את הקישוטים המסורתיים העשיים מנייר, ניילון או פלסטיק, תוכלו לתפור אותם מבדי לבד וכך לשמור עליהם לשימוש חוזר בכל שנה. הפעילות מתאימה לכל המשפחה, החל מגיל 4. 

איפה: נעמי שמר 10, ירוחם

מתי:  1/10, 3/10, 5/10  בין השעות: 10:00-11:30

מחיר למשתף: 120 ₪  

כל בן משפחה נוסף: 90 ₪

(מתחת לגיל 6 חובה הורה מלווה בתשלום: 60 ₪)

סדנת ליפוף בדים

בסדנה תלמדו לעבוד בטכניקה מסורתית של ליפוף בדים בשילוב עם תפירה. מרבית החומרים בסדנה הינם חומרים בשימוש חוזר כמו: בגדים, חבלים, שאריות ניילון כשבסופו של גילגול ייהפכו לסלסלות מתוקות, תכשיטים ואלמנטים דקורטיביים. הסדנה מתאימה מגיל 10 ומעלה.

איפה: נעמי שמר 10, ירוחם

מתי:  2/10, 4/10  בין השעות: 10:00-11:30

מחיר למשתף: 120 ₪  

כל בן משפחה נוסף: 90 ₪

לפרטים נוספים והרשמה:  050-7941931.

דברים במדבר – סדנת קרמיקה

סדנה מעשית בה תעברו חוויה של הכנת תוצר אמיתי ופונקציונלי, שבה תגעו בחימר, תצרו בידיים ותלמדו את האתגר שהוא צופן לכם. בסדנה תתנסו בשתי שיטות עבודה בחומר, ובשני סוגי חימר, כל משתתף יכין צלחת וקערית לסיום תצבעו את התוצרים, לאחר השריפה הכלים מתאימים לשימוש למזון. משך הסדנה כשעתיים. העבודות יישארו בסטודיו לייבוש, שריפה וזיגוג וישלחו למשתתפים לאחר 2-3 שבועות, להשתתפות בסדנה לא נדרש ניסיון או כישרון. הפעילות מותאמת למשפחות או קבוצות.

 

מתי: א-ה 1-5/10 בין השעות 10.00-17.00

מיקום: דברים במדבר נחל שועלים 8 ירוחם

מחיר: 95 למשתתף (לא כולל משלוח) 

לפרטים נוספים: דפנה מירזיוף,  054-5563252

 

עתיד במידבר - סדנת ליקוט והכנת פיתות בדואיות

במהלך הסדנה תוכלו להכיר את הצמחים המקומיים של המדבר בהם הבדואים משתמשים עבור רפואה, משקאות וחיי היום יום. את הסדנה תלווה בחיתה, אישה בדואית מרשימה מהכפר רחמ'ה הסמוך לירוחם. בחיתה תסביר על הצמחים השונים וביחד איתה תזכו להריח ולטעום את טעמי המדבר. בסוף הסדנא תכינו פיתות מסורתיות על הסאג' ביחד עם מתבלים ותה מהצמחים שתלקטו בסדנה. הפעילות מותאמת לכל המשפחה.

 

מתי: ראשון- שישי 1/10 - 6/10 בין השעות 10:00-12:00 ו 12:30-14:00

מיקום: בית עתיד במידבר - נחל צין 2 ירוחם 

מחיר לאדם: 60 ש"ח (מעל גיל 4) 

לפרטים נוספים: נתנאלה 054-4244093 

 

עתיד במדבר - סדנת רקמה - עג'ראם 

 שני פסים או שישה? במסורת הבדואית הרקמה  מסמלת עולם שלם. במהלך הסדנא תשמעו מפיה של ג'מעיה, אישה בדואית מהכפר רח'מה על המסורות השונות הקשורות לרקמה. אך גם על מעמד האישה בחברה הבדואית , החיים בכפר בלתי מוכר, אלמנטים מחייה המורכבים והמיזם החברתי שג'מיעה ביחד עם נשים בדואיות אחרות מקיימות ובאמצעותו מחזקות את הקהילה המקומית. בנוסף, תתנסו במלאכת הרקמה וביצירת מחזיק מפתחות עם דוגמא בדואית מרהיבה. הסדנה מתאימה לכל המשפחה ואין צורך בנסיון קודם.

 

מתי: ראשון - שישי 6/10-1/10 בין השעות 10:00-12:00 ו 12:30-14:00 

מיקום: בית עתיד במידבר - נחל צין 2 ירוחם 

מחיר לאדם: 60 ש"ח (מעל גיל 4) 

לפרטים נוספים: נתנאלה 054-4244093 

 

פז איזנר - יוגה בשקיעה - חיבורים של אור

"היוגה היא אור, לאחד שהודלק, הוא לא ידעך לעולם. ככל שהתרגול שהתרגול טוב יותר כך הלהבה בהירה  יותר" ב.ק.ס איינגאר. כשפז נחשפה לעולם היוגה, הטבע והאור של המפגש האנושי, היא החליטה לפתוח תרגול יוגה פתוח בכרם ירוחם בשעות השקיעה ומשם כבר המשיכה לחוגי יוגה קבועים. בחוג תחשפו לנוף המדברי שמסביב, אורות השקיעה הכתומים, תנועות הגוף בקצב היוגה וזרימות האוויר של הנשימה בעקבות סינרגיה מנצחת של האור שסובב את המתחם. 

 

מתי: יום שני - ה 2.10.2023 בשעת שקיעה. שעה מדויקת ומיקום יישלחו למתעניינים. 

מחיר לאדם: 60 ש"ח 

לפרטים נוספים והרשמה: פז 0523667195

צפרתון קק"ל 2023 בפארק אגם ירוחם


קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב לאירוע הצפרות השישי - הצפרתון - חוויה לכל המשפחה בתוכה מסע, כתב חידה והפעלות ובסופו הגרלה עם פרס חלומי. בסיום מסע ההרפתקאות, ופתירת כתב החידה תיכנס המשפחה להגרלת "פרס חלומי": טיסה לאפריקה לשני מבוגרים ושני ילדים. בואו ללמוד ולחוות על: סוגי ציפורים נודדות, תוואי הנדידה, סודות נדידת הציפורים, ממה ניזונות הציפורים, חשיבות הנוצות ועוד. בכל נקודה, יחכה צוות של צפרים למשפחות אשר יזניקו אותם להרפתקה בעקבות מסע הנדידה של עיט החורש. כל משפחה, תקבל חוברת על מסע ההרפתקאות של קְלַנְגָה – עיט החורש. הסיפור יוביל את המשפחה לטיול קצר, במהלכו גם יקראו ויספרו את הסיפור לילדים וגם יתנסו במשימות חוויתיות המובילות לפתרון כתב חידה. המשימות ילמדו את המשפחות על: סוגי ציפורים נודדות, תוואי הנדידה, סודות נדידת הציפורים, ממה ניזונות הציפורים וחשיבות הנוצות.

איפה: פארק אגם ירוחם

מתי:  לאורך ארבעה ימים בין התאריכים 2-5 באוקטובר 2023, במהלך חול המועד סוכות, בין השעות 09:00-15:00

עלות: ללא, ההשתתפות בחינם

 

קרמיקו- יוצרים בשותף- קואופרטיב קרמיקאים בירוחם

מרחב עבודה משותף לעבודה בחומר עם סדנאות מגוונות המתאימות לאוהבי יצירה, אדמה ומדבר. בסדנאות תוכלו ליצור ולפסל במגוון טכניקות כלי אדמה בעבודת יד ובאובניים, לצבוע ולהדפיס מילים ותמונות על כלים, ולפסל באדמה מקומית. הכלים אותם תצרו יעברו זיגוג ושריפה מקצועית וישלחו לביתכם לאחר כשבועיים.

תוכלו להנות אצלנו מהסדנאות הבאות:

 

סדנת ציור מדבר בצבעי מים עם אילה אבישר

מתי: יום שני סדנת בוקר 11:00-13:00, סדנת ערב 17:19:00

עלות: 95 למשתתף 

איפה: כדיר בוכריץ 160 

פרטים נוספים: אילה אבישר  053-880-4006


סדנת פיסול והדפס על חומר- הדפס מילים, שירים וציורים על כלי קרמיקה מוכנים עם נעמה סלוין

מתי: יום רביעי  15:00-17:00

עלות: 110 למשתתף

למי זה מתאים: ילדים ומבוגרים

איפה: כדיר בוכריץ 160 · 

פרטים נוספים: 053-880-4006 אילה אבישר 

 

סדנת קדרות למבוגרים עם נעמה סלוין

מתי: יום רביעי 10:00-12:30

עלות: 180 שח 

איפה: כדיר בוכריץ 160

פרטים נוספים: נעמה סלוין  053-880-4006

 

לחם -זה, מטבח שיתופי- סדנאת אפיית חלות ומיינדפולנס 

ביום שני , חול המועד סוכות, תוכלו להגיע לסדנאת אפיית חלות ומיינדפולנס ב'לחם-זה', מטבח שיתופי במדבר. מקום שמאגד נשים שעוסקות באפייה מרחבי ירוחם ומאפשר מרחב מצמיח ומאפשר מתוך למידה והתפתחות משותפת ואמונה בתחום האפייה ככלי לשימור ולמידה על מסורות. בסדנה תכינו את הבצק ותכירו את הסודות לתפיחה המושלמת. בזמן שהבצק יתפח תוכלו לתרגל ביחד מיינדפולנס - תרגול של הקשבה פנימית וחיבור בין מודעות למקום שבו אנחנו נמצאים. לבסוף תכירו סוגי קליעה שונים של חלות ותצאו עם חלות טריות, אוריריות וטעימות ומנוחה לגוף ולנפש.

 

מיקום: לחם זה, ההסתדרות 16/2

מתי: 2.10 בשעה 15:00-17:00. 

מחיר: לאדם - 100₪. 

מותנה במינימום משתתפים. 

לפרטים נוספים והרשמה: רבקה ליכטנשטיין 052-4800463.

 

סיור עששיות תיאטרלי באגם ירוחם 

בסיור העששיות תצפו בפנינת הנוף- פארק אגם ירוחם, אשר מתקיימים בה מים חיים בלב המדבר. אגם ירוחם וסביבתו מספקים לנו שפע של מפגשים אנושיים מהתקופה הכלקוליתית ועד ימינו אנו. שי בן טל, שחקן, זמר חובב, מנחה קבוצות ואיש תיירות במקצועו יקח אתכם לסיור חוויתי המפגיש את המשתתפים עם דמויות מהעבר, מימי האבות דרך דור החלוצים ועד האב המייסד של מדינת ישראל בחוויה של טיול, לימוד ותיאטרון.  בסיור תחשפו לעובדות וטקסטים מרגשים שיספרו את סיפורו המופלא של אגם ירוחם . הסיור מתאים לכל המשפחה. 

 

איפה: פארק אגם ירוחם

מתי: 5/10 ו 3/10 בשעה 19:30

מחיר לאדם: 25 ש"ח למשתתף 

                        

 

סדנת גששות בדואית

סדנת הגששות הבדואית המועברת על ידי סלימה אל סג'אריה , אישה בדואית יזמית פמיניסטית מרתקת, תלמד אתכם שיעור גששות קצר בחולות המדבר בכפר רחמה הצמוד לירוחם ותחשוף אתכם לסודות הגששות הבדואית.  בסדנה תלמדו על הדרך שבה ניתן להתבונן ולהסיק מידע מהעקבות המצויות בחול בהתנסות מדברית עתיקת ימין. הגששות הבדואית הינה מלאכה עתיקה ומרתקת אשר נמצאת במרכזה של התרבות הבדואית. בסדנה תכירו את השטח המדברי בצורה בלתי אמצעית ובחושים מחודדים, ועל הדרך גם להיחשף לסיפורים מתוך התרבות המיוחדת הזאת.

 

איפה: כפר רחמה

מתי: ימים 3/10 5/10 7/10 בשעה 12:00 

מחיר לאדם: 40 ש"ח למשתתף 

לפרטים נוספים והרשמה: שי בן טל  050-5914174


סדנת הכנת בושם 

שרית היא ארומתרפיסטית שאוהבת ליצור מחומרים טבעיים, בשנים האחרונות היא עוברת תהליך שמחבר אותה עם הטבע בכך שהיא מוצאת מענה בכל דבר שפורח סביבה, בצמחים בפרחים בשרפים ובאדמת חאוור בקיימים במדבר. שרית חקרה, קראה, למדה ובנתה סדנת בושם שבה היא מזמינה אתכם לטעום את הקסם שעליו היא מדברת. תלמדו להכין בושם משמנים, תמציות אתריות וצמחים. תעברו שלב שלב, תשאלו שאלות ותלמדו. תבינו את האפקט של החומרים הטבעיים על גופנו ועל נפשנו. והכי חשוב- תצאו עם בושם שהכנתם במו ידכם, כל אחד ואחת יבחר את הריח שמושך אותו, ריח אמיתי שקיים בטבע. ובנוסף תלמדו על סינרגיות טיפוליות שיכולות להועיל לנו בעת הצורך.

איפה:  מיקום מדוייק יישלח בעת ההרשמה

מתי: 1.10, 5,10 בשעות 19:00- 20:30

מחיר לאדם: 65 ₪ למשתתף

לפרטים נוספים והרשמה: 0509131087

 

שפת מדבר- סדנאות מלאכת יד מסורתיות

סדנה שהוקמה מתוך אהבה ליצירה, לשקט ולמדבר שבה תוכלו לחקור וליצור דרך חומרים שונים את הבסיס למלאכות הקדומות. את סיבי הצמר תלבדו לתיק קטן, את האדמה שמסביב תהפכו לכלי אוכל שימושיים, תשלבו אריחים צבעוניים ואבן מקומית לפסיפס משותף ואת הצמחים שתלקטו תקלעו לסלים.

 

סדנת קליעת סלים בחומרים טבעיים (נצרים, קש, סנסנים זית ועוד)

מתי? יום שני 2/10 - 9:00-13:00 (אורך הסדנא כשעה וחצי)

עלות? 95 למשתתף

למי זה מתאים? לילדים החל מגיל 6 בליווי מבוגרים

 

סדנת פסיפס משפחתית

הכנת שלט פסיפס צבעוני ביצירה משפחתית משותפת (מסגרת מפורשות)

מתי? יום שלישי 3/10 10:00-13:00

עלות? 350 למשפחה

איפה? הדקל 178, ירוחם 

לפרטים נוספים והרשמה? נעמה 052-8377420


ירדנו לירוחם - סיור מקומי חוויתי

ירוחם היא עיירה שיש בה קסם רב, הנובע מהתרבות המיוחדת וההיסטוריה האנשים שבנו אותה ועברו בה את מסע חייהם. בואו לשמוע ולחוות את סיפור העיירה דרך העיניים של תושב מקום, דור שני להורים שעלו ממרוקו למעברת ירוחם. מוסיקאי, יזם ואיש חינוך עם פרספקטיבה המשלבת את העבר עם העתיד, דור המייסדים והדור הצעיר היוזם והחולם. הסיור ילווה בקטעי נגינה על עוד ומוסיקה אותנטית.

מתי? בין התאריכים 1-5/10/2023
צילום דקלה גביש
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...