יום שני, 18 בדצמבר 2023

תערוכת עבודות אמנות שנוצרו כתגובה לאירועי ה-7 באוקטובר21.12.23-31.3.24 גלרית קופסאות האור בסמטאות יפו העתיקה .מאת שרית יוכפז

 

                                             יובל חן עבור ידיעות אחרונות


תערוכת עבודות אמנות שנוצרו

כתגובה לאירועי ה-7 באוקטובר

אוצרות: מערכת מגזין פורטפוליו
חגית פלג רותם, לימור מרגוליס, יובל סער

21.12.23-31.3.24
גלרית קופסאות האור בסמטאות יפו העתיקה

אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.12.23, בשעה 19:00
מפגש פתוח לקהל עם האמנים והאוצרים: יום שישי, 22.12.23, בשעה 12:00

 

בשבת ה־7 באוקטובר 2023, העולם סטה ממסלולו והחיים בישראל נחתכו באבחה אחת ל״לפני״ ו״אחרי״. בתערוכה חדשה בגלרית קופסאות האור ביפו העתיקה, אמניות ויוצרים מציגים עבודות המגיבות למתקפת החמאס ולמלחמה שפרצה בעקבותיה, שנוצרו מתוך דחף לפעול ולתעד, מתוך הזדהות עמוקה עם הכאב והאימה, ומתוך רצון לשלוח מידה של נחמה לנפגעים ולמשפחות הפצועים, החטופים והחללים.

 

התערוכה היא ביוזמת החברה לפיתוח יפו העתיקה, ובאוצרות של אנשי מערכת מגזין פורטפוליו - חגית פלג רותם, לימור מרגוליס ויובל סער, אשר בחרו להציג סדרות עבודות של אמניות ואמנים מובילים, במגוון סגנונות ומדיומים. העבודות, אשר חלקן נחשפו לראשונה בעמודי הרשתות החברתיות של היוצרים, לוכדות את הרגע הקריטי ואת המציאות שבה אנו נמצאים, אך בו בזמן גם נותנות מקום לתקווה.

 

בין העבודות :יצירתה של זויה צ'רקסקי המהדהדת את ה"גרניקה" של פיקאסו, כחלק מסדרת עבודות אשר מתוארכות כולן כאילו נוצרו ב-7 באוקטובר – היום בו הזמן עצר מלכת; סדרת "הגלויה היומית" של זאב אנגלמאייר, עם גלויות צבעוניות המצוירות בקו נאיבי וילדותי, שהתמימות המובאת בהן היא "כמו חיבוק"; עבודות המהוות חלק מיומן המלחמה של קרן שפילשר, אשר מאחד בין פחד מוות ובין מחוות לציירים גדולים שעל עבודותיהם היא מלבישה את המציאות המדממת של ימינו; צילומים של חיים יוסף, אשר ביומיום מצלם אוכל ומסעדות, ובעקבות האירועים החל לצלם את ספקי המזון שהתגייסו באופן ספונטני בשבועות הראשונים של המלחמה לספק מענה לחיילים ולמפונים; סדרת מסכות קרמיות של לנה גוברמן, אשר נוצקה על פי דיוקן עצמי של האמנית מגיל שש, ועוסקת בהתמודדות הנפשית שלה עם החרדה המלווה אותה מילדות; עבודות של האמן אורן פישר, אשר ידוע כאקטיביסט מוצהר ויצירתו משרטטת מהלך אישי וציבורי; סדרת עבודות של אנדרס גורביץ, המבוססות על אלבום התמונות של מסיבת ה'נובה' שצולם לפני האסון, "מתוך רצון להנציח את האושר של הרגע לפני, בניסיון לאזן את הכאב של ההווה״; ואיורים של אור יוגב, אשר נעשו איקוניים בתקופה האחרונה, אשר מייצרים ייצוג ויזואלי לסיפורים באופן זכיר ועוצמתי אך קל לעיכול.

בנוסף, כוללת התערוכה מקבץ צילומים מתערוכת "עדות מקומית 2023", אשר מוקדשת בכל שנה לתיעוד מצולם של אירועי השנה החולפת, ונפתחה בתחילת דצמבר במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. אוצרות התערוכה הסתיימה ב-6 באוקטובר, ולמחרת המציאות וההקשר שבו מוצגת התערוכה השתנו ללא היכר. ״במבט לאחור עולה מהתצלומים של השנה משמעות מבשרת אסון", מספרת דנה וולפיילר, היזמת והמנהלת של עדות מקומית. "בעקבות המלחמה החלטנו לפתוח את תוכנית האוצרות ולהכניס את צילומי החודשיים האחרונים״. כמה מהצילומים הללו, של הצלמים אוהד צויגנברג, דב גזית, דור פזואלו, יובל חן, יוסי זליגר, תומר אפלבאום, יוצגו במקביל גם בתערוכה זו בקופסאות האור ביפו העתיקה.

 

משתתפים: אוהד צויגנברג, אור יוגב, אורן פישר, אנדרס גורביץ, דב גזית, דור פזואלו, זאב אנגלמאיר, זויה צ'רקסקי, חיים יוסף, יובל חן, יוסי זליגר, לנה גוברמן, קרן שפילשר, תומר אפלבאום.

 

החברה לפיתוח יפו העתיקה שמה לה למטרה לשמר ולחדש את יפו העתיקה כמרכז תרבות ואמנות פורץ דרך. במסגרת זו מקדמת החברה יצירה מקורית במוזיאון יפו העתיקה, בחללי פופ־אפ בסמטאות ובמוקדים נוספים, שמספקים פלטפורמות חדשות לתמיכה וחשיפה של כישרונות וכוחות יצירתיים הפועלים בקהילת האמנות והעיצוב בישראל.

 

עכשיו | עבודות אמנות בתגובה לאירועי ה-7 באוקטובר | 21.12.23-31.3.24
גלרית קופסאות האור, יפו העתיקה, סמטאות מזל דגים ומזל אריה
כניסה חופשית בכל שעות היום, 24/7

מומלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...