יום שבת, 19 באוקטובר 2024

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024 יציין השנה את מהדורתו ה-26 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 28 בדצמבר 2024 ועד 2 בינואר 2025 בסינמטק ירושלים .מאת שרית יוכפז

                                        פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024

יציין השנה את מהדורתו ה-26 ויתקיים בחג החנוכה,

בתאריכים 28 בדצמבר 2024 ועד 2 בינואר 2025

בסינמטק ירושלים

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים ייערך גם השנה ברוח התקופה ובדגש על זהות יהודית, גישור בין תרבויות ותפקידה של האומנות בתקופות מאתגרות.

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים עוסק בנושאי זהות ותרבות יהודית וביטוייה בקולנוע המקומי והעולמי, והוא יערך כמיטב המסורת בחג החנוכה באולמות סינמטק בירושלים. פסטיבל הקולנוע היהודי יכלול מעל 40 סרטים מ-15 מדינות, לצד אירועים מיוחדים, מפגשים עם אורחים, יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם, הקרנות בכורה, הרצאות ופאנלים בנושאים מגוונים, וכן הדלקת נרות משותפת בימי החג.

 

אירוע הפתיחה של פסטיבל הקולנוע היהודי יתקיים במוצאי שבת, 28 בדצמבר, בסינמטק ירושלים. האירוע ייערך בנוכחות אח"מים, יוצרים ושגרירויות מהעולם.

 

רוני מהדב-לוין, מנכ"ל סינמטק ירושלים, ודניאלה תורגמן, המנהלת האמנותית של פסטיבל הקולנוע היהודי:

"מה הופך סרט ל'יהודי'? מהו פסטיבל קולנוע יהודי? אלו שאלות שקשה להשיב להן במדויק גם לאחר 26 שנים של פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים. דמויות יהודיות נוכחות על מסך הקולנוע כבר מראשיתו בסוף המאה ה-19, במאים/ות יהודים/ות לא קשה למצוא בהוליווד ובאירופה, ואת התמות המרכזיות של הדת היהודית ניתן למצוא לאורכה ולרוחבה של תעשיית הקולנוע העולמית. הקווים המנחים לפסטיבל הקולנוע היהודי מראשיתו היו מצוינות קולנועית לצד הדהוד הזהות היהודית על כל גווניה על המסך הגדול. בין סרטים העוסקים בטראומות הקולקטיביות של העם היהודי, לצד סרטים המהדהדים את הערכים היהודים, מציגים דמויות יהודיות מרכזיות וקומדיות מלאות בהומור יהודי, ניתן למצוא מנעד רחב של יצירות קולנועיות בפסטיבל, יצירות שבכולן פועמת, בדרך כזו או אחרת, הרוח היהודית. בעוד אנו מתמודדים עם טראומה קולקטיבית נוספת ובלתי נגמרת, אנו מקווים כי הפסטיבל על שלל סרטיו ואירועיו יכול להביא מבט קדימה של תקווה, ציפייה וקריאה לעתיד טוב יותר."

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים, שמציין השנה את מהדורתו ה-26, ביסס את עצמו כשחקן משמעותי וייחודי במפת הפסטיבלים לקולנוע בישראל, ויעידו על כך הסרטים האיכותיים והאורחים הרבים מהעולם כולו, וכן הקהל המגוון שהוא מושך אליו מכל רחבי הארץ. התוכנית האמנותית שנאצרה מעמיקה, מגוונת ואיכותית, וכוללת מבחר משובח של סרטים העוסקים בשאלות של זהות יהודית, אמונה ואורח חיים, אנטישמיות, תרבות וחוסן אמנותי בצל המלחמה, מוסיקה, קולינריה, אופנה, ספרות, היסטוריה ופילוסופיה, זיכרון, החיים העכשוויים בישראל ובגולה, השואה, והיחסים בין היהדות ובין דתות אחרות.

 

במהלך פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים יוצגו עשרות סרטים מכל מגוון קשת היצירה הקולנועית: קולנוע תיעודי העוסק בסיפורן של משפחות יהודיות מכל רחבי תבל, קולנוע ישראלי הדן בנושאים חברתיים עדכניים, סרטי ארכיון נדירים, סרטים שבמרכזם עומדים גדולי ההוגים, אישים, אנשי תרבות ואמנים משפיעים מהעולם היהודי, סרטים ישראלים קצרים, תחרות הסרט הקצר, קלאסיקות משוחזרותקולנוע אקספרמנטלי  ועוד.

 

במסגרת פסטיבל הקולנוע היהודי ייערכו גם הרצאות מאת אנשי אקדמיה וחוקרי היסטוריה, תרבות יהודית ואומנות, שיציגו הקדמה קצרה לסרטים וישתתפו בדיונים ובמפגשים בהשתתפות הקהל לאחר ההקרנות. כמו כן, ייערכו פאנלים בנושאים מגוונים כדוגמת פורטרטים יהודים, תעמולה בתקופת השואה, אנטישמיות מודרנית ועוד.

 

מנכ"ל: רוני מהדב-לוין, מנהלת אמנותית: דניאלה תורגמן.

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024 מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן עזריאלי, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, קרן אביחי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הלן שומן, מכונים ושגרירויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024 יציין השנה את מהדורתו ה-26 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 28 בדצמבר 2024 ועד 2 בינואר 2025 בסינמטק ירושלים .מאת שרית יוכפז

                                         פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024 יציין השנה את מהדורתו ה-26 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 28 בדצמב...