יום ראשון, 6 באוקטובר 2024

במלאת שנה: לע"מ מציגה פרויקט מיוחד המביא לראשונה את סיפורם המצמרר של העיתונאים שנרצחו בטבח שמחת תורה ב-7.מאת שרית יוכפז

 

במלאת שנה: לע"מ מציגה פרויקט מיוחד המביא לראשונה את סיפורם

 המצמרר של העיתונאים שנרצחו בטבח שמחת תורה ב-7

הפרויקט יוצג לתקשורת הזרה ולציבור הישראלי ביום השנה לטבח * ניצן חן מנהל לע"מ: מספר העיתונאים שנרצחו ביום אחד באוקטובר גבוה ממספר העיתונאים שנפלו בכל מערכות ישראל, ננציח את זכרם ונזכיר לעולם את החשיבות של חופש העיתונות גם בימים החשוכים ביותר

במלאת שנה לטבח שמחת תורה בשבעה באוקטובר 2023, תפרסם מחר לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), פרויקט מיוחד המספר לראשונה את סיפורם של 4 העיתונאים הישראלים שנרצחו במהלך מתקפת החמאס בדרום.

הפרויקט באורך של כ-10 דקות, מציג את סיפוריהם של איילת ארנין ז"ל, עורכת המשנה של "כאן 11", שנרצחה במיגונית בכביש 232 בזמן שהשתתפה במסיבת "נובה" ברעים; רועי עידן ז"ל, צלם בכיר ב- Ynet וב"ידיעות אחרונות", שנורה למוות ליד ביתו בכפר עזה, בעוד שאשתו נרצחה זמן קצר לאחר מכן וילדיהם הסתתרו במשך שעות; שי רגב ז"ל, עורכת תוכן במעריב שנרצחה במסיבת ה"נובה" יחד עם בן זוגה ויניב זוהר ז"ל, צלם וידאו ב"ישראל היום", שנרצח יחד עם אשתו ובנותיו בביתם בקיבוץ נחל עוז.

באמצעות ראיונות אישיים עם עיתונאים שעבדו לצידם, מנסה הפרויקט להעביר את המורכבות של עבודתם העיתונאית לצד הרגעים הקשים בסופם נגדעו חייהם באכזריות ע"י מחבלי החמאס. תיעוד הסיפורים האישיים והמקצועיים של הארבעה משתלבים לכדי תמונה כואבת אך מעוררת השראה.

ניצן חן, מנהל לע"מ: מספר העיתונאים שנרצחו בשבעה באוקטובר גבוה ממספר העיתונאים שנפלו בכל מערכות ישראל. העיתונאים האלה לא היו רק קולות מאחורי המצלמות, הם היו אנשים עם משפחות, עם חלומות ועם מחויבות עמוקה לאמת. חשיפת סיפורם האישי על במה אחת, היא הדרך שלנו בלשכת העיתונות הממשלתית להנציח את זכרם ולהזכיר לעולם את החשיבות של חופש העיתונות גם בימים החשוכים ביותר.

קישור לסרטון הפרויקט:


https://youtu.be/SFbQobvtLEw

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024 יציין השנה את מהדורתו ה-26 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 28 בדצמבר 2024 ועד 2 בינואר 2025 בסינמטק ירושלים .מאת שרית יוכפז

                                         פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2024 יציין השנה את מהדורתו ה-26 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 28 בדצמב...