יום ראשון, 14 בנובמבר 2021

הרצליה מציינת את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים /מאת שרית יוכפז

  

הרצליה מציינת את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים מאת שרית יוכפז

 

 

לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, שיחול ב-25 בנובמבר, עיריית הרצליה, באמצעות מינהל נשים, המרכז לשלום המשפחה, יועצת ראש העיר למעמד האישה ומועצת הנשים העירונית, תקיים מגוון אירועים ופעילויות במהלך חודש נובמבר.

 

ב-24 בנובמבר יוצבו בכניסה לבניין העירייה 9 אנדרטאות שעליהן כתובים שמות הנשים שנרצחו בשנה האחרונה.

למחרת, ב-25 בנובמבר, יוצבו עמדות להדלקת נר זיכרון בכניסה לבניין העירייה ובאגפים עירוניים נוספים בעיר.

 

גם השנה העירייה תמשיך בפרויקט הייחודי בקרב בני הנוער בעיר להעלאת המודעות, ותחלק לכל תלמידות ותלמדי כיתות י"א כ-2,000 מחזיקי מפתחות ואגרות המספקות מידע כיצד להבחין ב"נורות אזהרה" שעלולות להוביל לאלימות בזוגיות.

 

ב-25 בנובמבר, בשעה 11:00, יתקיים במרכז "תאו" שיח פתוח בנושא: כיצד ניתן למנוע את מקרה האלימות הבא?

השיח בהנחיית העיתונאי בן שני, ובהשתתפות:

עו"ד רותי אלדר שתדבר על ליווי וייצוג נפגעות עבירה ומשפחות של נרצחות; עדי גוזי שתספר על הצלתה של שירה איסקוב ותובנות על חשיבות שכנות טובה וקשובה; לילך שם טוב שתשתף כיצד מתגברים על מכשולים בצל הטרגדיה של רצח שלושת ילדיה וזיהוי הנורות האדומות; גנית לב-ארי, שתספר על מינהל נשים וסיוע לנפגעות האלימות.

האירוע ללא תשלום, בהתאם להנחיות התו הירוק.

יש להירשם מראש באתר העירוני: https://bit.ly/31w9kFl

האירוע גם ישודר בפייסבוק LIVE בעמוד הפייסבוק של העירייה.

 

מיזם "אני בוחרת" – מיזם צילום בינלאומי שהגיע לראשונה לישראל - להרצליה.

במסגרתו, הצטלמו נשים מהרצליה המזוהות ופועלות למיגור האלימות נגד נשים, בראשן איה פרישקולניק, מ"מ וסגנית רה"ע, מחזיקת תיק הנשים, וגב' רות רזניק, מייסדת עמותת "ל.א  למאבק באלימות נגד נשים" וכלת פרס ישראל.

הן הצטלמו עם קעקוע (מדבקה) על היד, של משפטים מעצימים מפי נשים ממקלט נשים בעיר. כל משפט מתחיל בצמד המילים: "אני בוחרת..." והנשים שחוו אלימות השלימו כראות עיניהן.

תערוכת התמונות תוצג בבניין העירייה ובתערוכה הקבועה ברחוב סוקולוב.

למידע נוסף על המיזם הבינלאומי, ניתן להיכנס לאתר: https://bit.ly/3EDVBKI

 

בנוסף - ברחבי העיר ייתלו שלטי חוצות תחת הכותרת "נשים קץ לאלימות", במטרה להעלות את המודעות ולגרום לאלו שחיות בסביבה אלימה - פיזית נפשית ומילולית - לפנות לקבלת עזרה.

 

למידע נוסף והרשמה לאירועים, ניתן להיכנס לאתר העירוני ולעמודי הפייסבוק של עיריית הרצליה ומינהל נשים.

 

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "האלימות נגד נשים היא רעה חולה המכרסמת בבסיס החברה הישראלית ויש למגרה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אני רואה בחינוך, בהסברה ובשימוש ביד תקיפה כלפי התוקפים, אמצעים חשובים לצמצום היקפי הבעיה ואף למיגורה. עיריית הרצליה פועלת במשך כל השנה למניעת האלימות נגד נשים ובדגש על חודש המאבק, אותו מציינים עד לשיא ב-25.11 ברחבי העולם."

 

מ"מ סגנית ראש העיר הממונה על תיק הנשים, איה פרישקולניק, אמרה: "האלימות כלפי נשים בפרט, ובחברה הישראלית בכלל, היא מקוממת וחייבת להיפסק לאלתר. אנו בעיריית הרצליה מקדמים הסברה ומיזמים שונים להעלאת המודעות הציבורית לסוגיה זו, עם דגש על בני הנוער במערכת החינוך. אנו מגלים אפס סובלנות לאלימות ומחויבותנו המוסרית  היא להמשיך לפעול עד שהבעיה הקשה הזו תמוגר."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...