יום רביעי, 26 בינואר 2022

"יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים" יתקיים בתאריך 2.2.22, באירועי זכרון ברחבי הארץ, מאת שרית יוכפז

  

לקראת יום הזיכרון לקורבנות אלימות כלפי נשים:

בשנת 2021 נרצחו 22 נשים, 30% מהנרצחות על ידי בן זוגן, כ-50% מוכרות לשירותי הרווחה,

עלייה של 400% בפניות למוקד 118בתקופת הקורונה

 

"יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים" יתקיים בתאריך 2.2.22, באירועי זכרון ברחבי הארץ, הטקס המרכזי יתקיים הפעם באמצעות הזום לאור העלייה בתחלואת הקורונה בהשתתפות שרים, חברי כנסת, וכו'. לקראת ציון יום הזיכרון מפורסמים נתונים מיוחדים בנושא.

במהלך שנת 2021 נרצחו בישראל 22 נשים, מדובר בירידה קלה בייחס לשנת  2020, אז נרצחו 24 נשים  אך עלייה משמעותית בייחס לשנת 2019 אז נרצחו 16 נשים  רובן כתוצאה מאלימות במשפחה. עוד עולה מהנתונים כי 30% ממקרי הרצח הינם על ידי בן זוגן של אותם נשים, מספר דומה נרצחות על ידי בני משפחה ואילו כ-40% מהמקרים נרצחו על ידי זר או שטרם הצליחו במשטרת ישראל לשים את ידם על הרוצח כאשר בסעיף זה נמצאים רוב תיקי הרצח של  נשים מהמגזר הלא יהודי שנרצחו.


עוד עולה כי כ- 50% מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחה היו מוכרות לשירותי הרווחה, כ 33% מהנשים שנרצחו הגישו בעבר תלונה נגד בן זוגן על אלימות,  בתקופת הקורונה חלה עלייה ניכרת בפניות למוקד 118 בשל אלימות במשפחה, מדובר בעלייה של 400% בנושא אלימות בין בני זוג! העלייה הניכרת בפניות למוקד 118 הינה בשל כל סוגי האלימות במשפחה כאשר העלייה הגדולה ביותר הינה כאמור במספר הפניות בנושא אלימות בין בני זוג.


ב 22.2.22 יתקיים כאמור יום הזיכרון זו השנה השישית, לזכרן של קורבנות אלימות כלפי נשים, השנה ישתתפו בטקס המרכזי השר עודד פורר, חברת הכנסת שרון רופא אופיר, רעיית שר החוץ וראש הממשלה החליפי- ליהיא לפיד, נטלי דדון, ראשי ארגוני נשים, שגרירות, קונסוליות מכל רחבי העולם ואף יתקיים מופע של דנה ברגר וירמי קפלן. הטקס יועבר בשידור ישיר בקבוצת הפייסבוק 'יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים', בעמוד עמותת 'כל הנשים' ובאתר 

https://kolhanashim.org.il/

עו"ד אפי אומיאל פדידה יו"ר עמותת 'כל הנשים' ומייסדת יום הזיכרון ציינה: "מטרת יום הזיכרון הינה לזכור, להנציח ולהעלות לסדר היום את זכרן של הנשים שאינן איתנו ובאמצעות המודעות לפעול למניעת רצח של נשים נוספות החוות ארועי אלימות. אני מזמינה את עם ישראל לקחת חלק בארוע החשוב לזכרן ולמען אלו שיש ביכולתנו להציל"


.שירצקי: "המאבק באלימות כלפי נשים צריך להיות בראש סדר היום"

יואב כץ: "חייבים לשים לזה סוף"

 

ב 2.2.22 יתקיים יום הזיכרון "לקורבנות האלימות כלפי נשים", לרגל האירוע החשוב, החליטו בעירוני קריית שמונה ובהפועל חיפה להתגייס ולציין את יום הזיכרון בפעילות רשת של שחקני הקבוצות, הדלקת נרות זיכרון ובקריית שמונה אף פנו למנהלת הליגה בבקשה לעלות למשחק הליגה ביום שני מול סכנין עם סרטים שחורים.

לאורך השנים האחרונות בעירוני קריית שמונה קיימו פעילות רבה בנושא, טקסים והשתתפות בארועים כחלק מהתפיסה של המועדון למעורבות קהילתית ותרומה לחברה הישראלית. יו"ר עירוני איתוראן קריית שמונה איזי שרצקי אמר: "כידוע מועדון הכדורגל, עירוני איתוראן קריית שמונה, רואה במאבק באלימות כלפי נשים כזה שצריך להיות בראש סדר היום של כל אדם, בכל רגע בכל מקום בו הוא נמצא. לשם כך פועל המועדון לאורך שנים עם מספר ארגוני נשים שונים בצפון וברחבי הארץ בכלל ומבצע פעולות ומיזמים אקטיביים להעלאת המודעות לנושא. ביום רביעי 2.2.22 נציין את יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים. כולי תקווה שהפעולות שאנו עושים במועדון יחד עם עוד המון גופים ברחבי הארץ יחלחלו ללב התודעה הציבורית ולא נדע עוד קורבנות כלל. יהי זכרן ברוך". כאמור בקריית שמונה במשך השנים האחרונות שיתפו פעולה פעמים רבות עם ארועים כנגד אלימות כלפי נשים בקמפיין רשת להעלאת המודעות למאבק החשוב נגד אלימות כלפי נשים, ואף הגדילו לעשות כשבאחד ממשחקי הבית של הקבוצה, עם העלייה למגרש הניח כל שחקן ורד על שולחן שחור מיוחד שהונח במרכז המגרש עם שמות קורבנות נשים שנרצחו. לקראת המשחק הקרוב כאמור בו תארח קריית שמונה את בני סכנין, יעלו שחקני שתי הקבוצות וצוות השופטים עם סרטים שחורים להעלאת המודעות ליום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים והכרוז יקריא טקסט מיוחד בנושא  טרם תחילת המשחק.

גם בהפועל חיפה נרתמו למהלך החשוב וזו לא הפעם הראשונה. בשנה שעברה קיימה הקבוצה טקס טרם המשחק מול בני יהודה במהלכו החזיקו השחקנים שלטים עם שמות נשים שנרצחו במהלך 2020. בנוסף באתר הקבוצה נכתב: "מועדון הכדורגל הפועל חיפה, נרתם להעלאת המודעות כנגד אלימות כלפי נשים וכן להשמיע את זעקתן ומצוקתן כדי למגר את התופעה הקשה הזו יש להגדיל ולאשר תקציבי ממשלה, להעלות את המודעות הציבורית ולהחריף הענישה.יחד נצליח להוביל את השינוי ולעצור את הרצח הבא!" הבעלים של מועדון הכדורגל הפועל אלמוג חיפה יואב כץ שנרתם יחד עם שחקני קבוצתו לפעילות החשובה אמר: "מדי שנה אלפי נשים בישראל סובלות מאלימות ועוד עשרות נרצחות. חייבים לשים קץ לכך! אנו גאים להיות חלק מקמפיין חשוב המוקיע אלימות נגד נשים לרגל יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים".

במהלך שנת 2021 נרצחו בישראל 22 נשים, מדובר בירידה קלה בייחס לשנת  2020, אז נרצחו 24 נשים  אך עלייה משמעותית בייחס לשנת 2019 אז נרצחו 16 נשים  רובן כתוצאה מאלימות במשפחה. עוד עולה מהנתונים כי 30% ממקרי הרצח הינם על ידי בן זוגן של אותם נשים, מספר דומה נרצחות על ידי בני משפחה ואילו כ-40% מהמקרים נרצחו על ידי זר או שטרם הצליחו במשטרת ישראל לשים את ידם על הרוצח כאשר בסעיף זה נמצאים רוב תיקי הרצח של  נשים מהמגזר הלא יהודי שנרצחו. עוד עולה כי כ- 50% מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחה היו מוכרות לשירותי הרווחה, כ 33% מהנשים שנרצחו הגישו בעבר תלונה נגד בן זוגן על אלימות,  בתקופת הקורונה חלה עלייה ניכרת בפניות למוקד 118 בשל אלימות במשפחה, מדובר בעלייה של 400% בנושא אלימות בין בני זוג! העלייה הניכרת בפניות למוקד 118 הינה בשל כל סוגי האלימות במשפחה כאשר העלייה הגדולה ביותר הינה כאמור במספר הפניות בנושא אלימות בין בני זוג. ב 2.2.22 יתקיים כאמור יום הזיכרון זו השנה השישית, לזכרן של קורבנות אלימות כלפי נשים, הטקס יועבר בשידור ישיר בקבוצת הפייסבוק 'יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים', בעמוד עמותת 'כל הנשים' ובאתר https://kolhanashim.org.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...