יום רביעי, 13 באפריל 2022

רמדאן ומימונה על בימה אחת בבאר שבע בהופעה נדירה לא נכנעים לטרור ולגזענות: מאת שרית יוכפז

 


אירוע רב תרבותי חדשני בבאר שבע– "איפטאר-מימונה" המחבר בין המסורות היפות של  האיסלאם והיהדות בתקופת הרמדאן והפסח  יתקיים במוצאי חג שני של פסח

מאת: שרית יוכפז

 

יוזמה חדשה לקידום תרבות משותפת ליהודים וערבים בנגב, תבקש למנף את מפגש התאריכים הנדיר של פסח ורמדאן ולציין זאת באירוע משותף. האירוע יתקיים במוצאי חג שני של פסח (23.4) במתחם הקטר בבאר שבע.  לוח השנה מפגיש בין המועדים רק פעמיים בעשור. הערב ייפתח בארוחת איפטאר משותפת לשבירת הצום, ימשיך לטקס הבדלה, הופעה אמנותית של סיפורים ושירי מימונה עם המוזיקאי דוד פרץ-ממובילי סצינת הרוק האלטרנטיבי בדרום ויסתיים בפעילות חגים למשפחות ואכילת מאכלים מסורתיים המאפיינים את שתי התרבויות. האירוע פתוח לקהל הרחב וללא תשלום, אך מותנה ברישום ומוגבל במספר המשתתפים. מתחם הקטר הוא מקום סגור ומאובטח.

 

אירוע ייחודי זה יתקיים ביוזמת עמותת הגר, קהילת 'אשל אברהם'- בית כנסת של התנועת המסורתית-קונסרבטיבית בבאר שבע ו'כוכבי המדבר', ארגון המקדם מנהיגות בדואית צעירה בנגב, ובשיתוף ארגון 'ארץעיר'- הפועל לקדם קהילתיות עירונית ברחבי הארץ, ובתמיכת הפדרציה היהודית מטרו-ווסט-ניו ג'רזי.

 

סאם שוב, מנכ"ל עמותת הגר: "אירוע זה מבקש לחגוג את האחווה, הנתינה והערבות ההדדית של מסורות האיסלאם והיהדות. מניסיון אנו יודעים שיהודים וערבים מחפשים את המאחד והמשותף- אם רק נאפשר להם את ההזדמנות.  דווקא עכשיו, כשהטרור והגזענות מנסים לפלג את החברה באמצעות פחד ושנאה, זה הזמן להעלות על נס את החיבור האזרחי והתרבותי בין יהודים וערבים בנגב". 

 

אודות עמותת הגר. הגר מפעילה בבאר-שבע מסגרות חינוך דו לשוניות לכ-360 יהודים וערבים מגיל הגן ועד כיתה ו' ופועלת  זו השנה ה-14. כמו כן, יזמה עמותת הגר שבט צופים יהודי ערבי, ומיזם תרבות יהודי-ערבי, מרכז את'קפאת-  مبادرة ثقافية, שמטרתו להוות פלטפורמה לעשייה משותפת עבור יהודים וערבים בנגב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...