יום ראשון, 25 בדצמבר 2022

היוצרות הדתיות משמיעות קול בתאריך 27-29 בדצמבר הקבוצה תקיים מיזם בשם "צבעים של שירה"מאת: שרית יוכפז

 


היוצרות הדתיות משמיעות קול מאת: שרית יוכפז

קבוצה של אמניות מהמגזר הדתי בהן בין היתר הזמרת שרון רוטר והזמרת דין דין אביב, בחרה להתאחד יחד כדי להעניק במה מעצימה ליוצרות שמופיעות מול קהל נשי. המיזם הקרוב שהן מפיקות נקרא "צבעים של שירה" וכולל שלושה ימים של כלל אומניות הבמה בדגש על יצירה מקורית, נשית ויהודית ובמטרה לתת חשיפה לקול הייחודי והנדיר ולהיות בית לנשים יוצרות על פי אמונתן.

 

בתאריך 27-29 בדצמבר הקבוצה תקיים מיזם בשם "צבעים של שירה" במסגרת המיזם יתקיימו במשך שלושה ימים ברצף הופעות מחול, שירה ומוזיקה של עשרות יוצרות, המטרה להעניק במה של כבוד לכל אותן אמניות דתיות וחרדיות המופיעות לנשים בלבד.

היוצרת והזמרת שרון רוטר שעומדת מאחורי המיזם כמנהלת אומנותית . צילום ניקי ווסטהופל

״חשוב לי לתת תקווה לנשים שומרות הלכה ולהרחיב את גבולות הגזרה האומנותיים כדי לייצר עוד סוגים של שפות שבכוחן לחבר את כל המורכבות שבנו״.

 

את המיזם מפיקה ד"ר נעה לאה כהן שגם היא שמה לעצמה למטרה בשנים האחרונות לקדם את תחום האמנות והתרבות של נשים חרדיות ודתיות.

 

היא הקימה את "גלריית המקלט", גלריית האמנות החרדית הראשונה בארץ ואולי אף בעולם. היא ייסדה את כתב העת "קול. שירה. אישה" שמטרתו להעניק במה למשוררות חרדיות ודתיות ובטוחה שהמהפכה ממש בדרך.

 

"אני רוצה שכל אישה שהיא יוצרת תדע שיש לה במה שבה היא יכולה להופיע. שיש לה בשביל מה לכתוב, בשביל מה לשיר, שיהיה לה קהל", אומרת ד"ר כהן  "זו הסיבה שאני עובדת ימים כלילות על יצירת מתחמים שמביאים לידי ביטוי את היוצרות הדתיות".

 

הופעה של ריקה רזאל זמרת במיזם "צבעים של שירה" צילום יחסי ציבור 

 

נשים מכל קצוות הקשת

מטרה נוספת ששמו לעצמן היוצרות היא לראות באירוע הזדמנות לאחד בין העדות השונות. בפסטיבל מופיעות נשים דוברות עברית, אנגלית, רוסית ואמהרית והתוכן של ההופעות נע בין מזרח למערב.

"אנחנו רואות בכך שליחות, לאחד בין נשים מכל קצוות הקשת"

 

"עוד תהיה כאן מהפכה" מסכמות היוצרות שפועלות יום יום כדי להעניק במה לאירועי נשים "זה רק צעד אחד מתוך שורה של צעדים שאנו יוזמות לקידום נשים יוצרות".

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...