יום שלישי, 20 בדצמבר 2022

צפרים וצלמים חובבים – בחנוכה הזה בדודאים: ביום חמישי הקרוב לסיור ציפורים מיוחד לרגל החנוכה מאת: שרית יוכפז

 


צפרים וצלמים חובבים – בחנוכה הזה בדודאים:

הפארק למחזור חינוך סביבתי דודאים בנגב פותח את שעריו ביום חמישי הקרוב לסיור ציפורים מיוחד לרגל החנוכה

                                                   מאת: שרית יוכפז

הזדמנות נדירה לצפייה במחזה המרהיב של להקות הציפורים במעופן מעל הפארק למחזור וחינוך סביבתי דודאים בנגב, תפתח ביום חמישי הקרוב וליום אחד בלבד. בפארק הכשירו נקודת תצפית חדשה המשקיפה על מרחבי הנגב ובירת הנגב ויקיימו לרגל חג החנוכה סיור מיוחד לצפייה ולימוד על להקות הציפורים שפוקדות את האתר.

 

ד"ר דניאל ברקוביץ, חוקר ציפורים בעל שם הוביל בשנים האחרונות מחקר משותף לדודאים חיל האוויר ואוניברסיטת תל אביב, על אקולוגיית התעופה של הדיות השחורות והשפעת האשפה שבמטמנות בארצנו על נתיבי הנדידה שלהן. הציפורים, כך מסתבר נשארות מסיבה זו בארץ במקום להמשיך בנדידתן דרומה לאפריקה.

 

ד״ר ברקוביץ יגיע בחמישי הקרוב לדודאים להוביל את הסיור ולהסביר על המחקר. הוא יתן טיפים מקצועיים לצילום נכון של ציפורים ויאפשר למשתתפי הציור לצפות בציפורים באמצעות ציוד מקצועי. הסיור יחשוף את המשתתפים גם למשבר הפסולת במדינת ישראל ומסעה של שקית האשפה מרגע שהיא מושלכת לפח הירוק שמחוץ לבית. כמובן שהסיור יכלול גם הסבר על הדיות השחורות והקשר בין האשפה ונדידתן.

 

שני סיורים יצאו ביום חמישי הקרוב בשעה 11:00 ו-14:00 ועלות כרטיס עומדת על 50 שקלים בלבד. ההשתתפות מגיל 12 ובנעליים סגורות. מומלץ למשתתפים להצטייד במשקפת.



צילום דר_ דניאל ברקוביץ

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...