יום שני, 24 ביוני 2024

מוז"א מציג לראשונה בישראל תערוכה שמוקדשת כולה לעבודות הווידאו של האמן היפני היראקי סאווה.-זרימת מים. מאת: שרית יוכפז

                   


תערוכה חדשה במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל תל־אביב:

היראקי סאווה  - זרימת המים

 



היראקי סאווה, אמן ייחודי ונדיר בסצנת אמני הווידאו, יגיע לישראל וישתתף באירוע פתיחת התערוכה במוז"א שיתקיים ביום חמישי, 27 ביוני

 

אוצרת התערוכה: מרי שק 

התערוכה תיפתח בתאריך 28 ביוני 2024

ותוצג לקהל הרחב עד 1 בדצמבר 2024

 

מנכ"ל מוז"א עמי כץ: "בימים מתוחים אלה זה לא מובן מאליו שאמנים ואנשי תרבות מגיעים לישראל. אני מזמין את המבקרים בתערוכה לצלול לתוך העולם של סאווה, ולמצוא בו מציאות וחלום, פנים וחוץ, שמשתלבים יחד באופן מרתק".

 

אוצרת התערוכה, מרי שק: "בתקופה כואבת ועצובה, הפואטיקה של היראקי סאווה עשויה לנחם ולהעלות בכם חיוך."

 

היראקי סאווה מצלם מצבים שקטים במהלכים איטיים, המבטאים הלך רוח זני.

סאווה חוקר זמן, זיכרון, הגירה, ומתוכם הוא בוחן את מקומו בעולם. הוא משלב בעבודות הווידאו אנימציה ותצלומים ומערב בין פנטזיה ומציאות.

 

בתערוכה "זרימת המים" מוצגות חמש עבודות וידאו שנוצרו בין השנים 2023-2010. שתיים מהן צבעוניות: Within (2010) ו־Absent (2018) ושלוש עבודות בשחור־לבן: Home (2021), Pilgrim  (2022), ו־Nobody (2023). עבודותיו, מלאות רוך ורגישות, מרחפות בין הממשי לדמיוני. מטוסים ממריאים מתוך סירים במטבח, מפנים הבית החוצה ולהיפך. המרחב הביתי נפתח, המרחב הציבורי חודר אליו. החוץ והפנים מתערערים. חפצים מוכרים משנים את מידתם: הענק הופך לקטן, הקטן הופך לגדול. צעצועי ילדים ממריאים מן המיטה וממלאים את המסך ומתנודדים בין עולמות של מציאות וחלום.

 

מאגר הדימויים שמופיעים בעבודותיו של סאווה נובע מסיפורי אגדה שסיפרה לו סבתו בשעה שרכב על סוס עץ בבית ילדותו. האמן מקפיא את הזמן, משמר את זיכרונות ילדותו, מספר סיפור על התבגרות ועל הגירה מאסיה לאירופה. היראקי סאווה יגיע לישראל וישתתף באירוע פתיחת התערוכה במוז"א.

 

מנכ"ל מוז"א, עמי כץ: "אנו גאים ומתרגשים להציג את היצירה הייחודית של היראקי סאווה במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב. עבודותיו הסוריאליסטיות והפיוטיות ממחישות כיצד האמנות יכולה להפוך את היומיומי לקסום. אני מודה להיראקי סאווה על שבחר לכבד אותנו בנוכחותו. בימים מתוחים אלה זה לא מובן מאליו שאמנים ואנשי תרבות מגיעים לישראל. אני מזמין את המבקרים בתערוכה לצלול לתוך העולם של סאווה, ולמצוא בו מציאות וחלום, פנים וחוץ, שמשתלבים יחד באופן מרתק".

 

אוצרת התערוכה, מרי שק: ״הכרתי את היראקי סאווה בשנת 2005, בלונדון. מאז שמרנו על קשר והצגתי אותו בכמה תערוכות שאצרתי בארץ ובחו״ל. הוא אמן ייחודי ונדיר בסצנת אמני הווידאו. הוא עובד ללא לאות ומגיע לדיוק "זני" ((Zen, של שקט, שלווה ויופי. האפשרות להתבונן בעבודותיו, בימים אלה, היא מתנה. בתקופה כואבת ועצובה, הפואטיקה של היראקי סאווה עשויה לנחם אתכם ולהעלות בכם חיוך."

 

על האמן: היראקי סאווה, נולד באישיקאווה ((Ishikawa ביפן, וכיום חי ועובד בלונדון. לאחר השלמת לימודיו באנגליה, זכה להכרה בינלאומית והציג בתערוכות יחיד במוזיאונים ברחבי העולם: בטאיפיי בטאיוון; ב- Tokyo Opera City Art Galleryביפן; במוזיאון GOCH בגרמניה; ב-National Museum of Victoria; במלבורן אוסטרליה; ב־Hirshhorn Museum and Sculpture Garden בוושינגטון, ארצות הברית; ב־Hammer museum בלוס אנג'לס.

 

עבודותיו נכללות באוספים של מוזיאונים מובילים ברחבי העולם. בין המוסדות החשובים המחזיקים ביצירותיו נמנים: Tokyo Metropolitan Museum of Photography; Mori Art Museum, Tokyo; ו־ Hayward Gallery בלונדון. בנוסף, עבודותיו מוצגות באוספים של Saint Louis Art Museum; Detroit Institute of Arts ו־ National Gallery of Victoria.

 

***

 

התערוכה "היראקי סאווה  – זרימת המים"

 

 מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב

 

ביתן אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות

 

פתיחה: 28 ביוני 2024

נעילה: 1 בדצמבר 2024

כתובת: מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב. רח' חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב

צילום: תמונות באדיבות המוזאון. 

עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/eretzmuseum/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הקרנת בכורה חגיגית: "מי מפחד מהיהודים הרעים? קריאת ההשכמה של השבעה באוקטובר" בכיכובה של רוואן עוסמאן. מאת: שרית יוכפז

  "מי מפחד מהיהודים הרעים? קריאת ההשכמה של השבעה באוקטובר " בכיכובה של רוואן עוסמאן התקיים בסינמה סיטי ירושלים  הסרט, שיצר...