יום שני, 5 באוגוסט 2019

ספינת זיכרונות – פורטרט ביוגרפי בהשראת סיפור חייו של היזם ואיש העסקים אורי שנבל, ממובילי ענף התיירות בארץ/. מאת: שרית יוכפז



ספינת זיכרונות – פורטרט ביוגרפי
בהשראת סיפור חייו של היזם ואיש העסקים אורי שנבל, ממובילי ענף התיירות בארץ

בבוקר יום הולדתו השבעים מתעורר אורי מהשינה אחוז חרדות ופחדים. בעוד שעות ספורות יחגגו לו יום הולדת באולם אירועים מפואר, שאליו יגיעו בני משפחתו, חבריו, קולגות - אבל הוא בטוח שזו טעות ושאין בכלל סיבה לחגוג.
"מי אני בכלל?! מה כבר עשיתי בחיי?!" הוא שואל את עצמו ומשתוקק לבטל את המסיבה.  אבל רגשותיו, מחשבותיו וזיכרונותיו מתרעמים עליו, מתעמתים איתו ודורשים ממנו שילמד לקבל ולאהוב את עצמו, הוא כבר בן שבעים, למה הוא מחכה?!
ספינת זיכרונות הוא פורטרט ביוגרפי בהשראת חייו של אורי שנבל, מהיזמים המובילים בענף התיירות הישראלי.
הספר מורכב מסיפורים קצרים, מרגשים, מצחיקים, שאוחזים בך מהרגע הראשון ושולחים אותך להתבונן בחייך כילד, הורה, סב, בן זוג, חבר ואיש עסקים, וללמוד להשלים עם עצמך ועם הדרך שעברת.
בכל פרק תמצאו תובנות משמעותיות על החיים ועל עולם העסקים, תובנות אשר יתנו לכם כלים להתמודד בהצלחה עם אתגרים, דילמות וסימני שאלה שכולנו חווים.
דרך מסעו מראה לנו אורי כיצד ניתן להפוך קשיים להזדמנויות ולהצלחות, איך גישה חיובית לחיים ומילים חיוביות יכולות לשנות מציאות ולפתוח דלתות, איך להתמודד עם פחדים וחרדות הצצים ברגעי משבר והצלחה מבלי לתת להם לנהל אותנו ולמנוע מאיתנו לפעול ולהצליח ואיך בעצם הכל (כמעט...) אפשרי אם רק נעז ונתמיד בדרך, שלעולם יכולה להפתיע ולהאיר לנו פנים, ואין זה משנה באיזו נקודה התחלנו...
אורי מספר לנו בגילוי לב על משפחתיות והורות, על אהבה וחברות, על כוחה של התקשורת הבין אישית, וגם על פחד, אכזבה וכאב. ספרו מיועד לכל בני המשפחה, לילדים, להורים בכל גיל ובכל מצב.   

אורי נולד בחיפה של טרם מדינה, בן להורים בורגנים, שהצליחו להימלט מציפורני הנאצים עוד לפני מלחמת העולם השנייה ואיבדו כמעט את כל בני משפחותיהם באירופה הבוערת. בארץ פתחו ההורים חנות לממכר בדים בה השקיעו את כל מרצם וחלומם, מאמינים בכל ליבם כי בדרך זו יעניקו את החיים הטובים ביותר לשני הבנים שלהם. בפועל, לא היו ההורים מסוגלים 'לראות' את אורי, שמגיל צעיר התקשה בלימודיו והיה משוכנע שהוא אפס מוחלט. בימים בהם המושג 'הפרעת קשב' לא היה מוכר, התייחסו המורים אל הילדים המתקשים כאל 'מפגרים' או 'מופרעים' ואורי גדל בתחושה שחבל על המאמץ כי ממילא לא יצא ממנו דבר...
בגיל 15 נפטר במפתיע אביו והימים התמלאו בטעם חזק של געגוע בצד ניסיונות וכמיהה להרגיש משמעותי, בעל ערך, שווה...
ספינת החיים לקחה את אורי אל תחנות משמעותיות בחייו. היו כאלו בהן הוא השתהה, היו כאלו בהן העז לקפוץ למים. לעיתים חזר לאחור, כעס, התמרמר על שהיה חסר, לעיתים נתן דרור לכישוריו ולמד כי יש בו גם יכולות ועוצמות. ספינתו מעולם לא עמדה על מקומה...
ספינת הזיכרונות שלו ידעה חופי מבטחים וחופים אבודים, שייטה במים שקטים ונתקלה בשירטונים מאתגרים, וכיום, היא עדיין עושה את דרכה אל חוף מבטחים. אבל האם זה בכלל אפשרי להגיע לשם?

ספינת הזיכרונות ממתינה לכם בחנויות הספרים ברחבי הארץ
מומלץ
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...