יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

ספר ילדים חדש: "התזמורת משתוללת" מאת דפנה לוסטיגר . מומלץ מאת: שרית יוכפז



ספר ילדים חדש: "התזמורת משתוללת" מאת דפנה לוסטיגר
                                                                                             
קְלָרִינֶט וְקֶרֶן יַעַר מְחֻבָּקִים,
הַפִּיקוֹלוֹ עַל גַּלְגִּלִּיֹּות דּוֹהֲרִ,
הַבַּסוֹן וְהַחֲצוֹצְרָה כִּמְעַט לַחֲזָרָה מְאַחֲרִים.
לְאַט לְאַט הֵחֵלּוּ כָּל הַכֵּלִים,
לִתְפֹּס אֶת מְקוֹמוֹתֵיהֶם בָּאוּלָם
וּלְהִתְאַרְגֵּן לַחֲזָרָה. (מתוך הספר)

"התזמורת משתוללת" מאת דפנה לוסטיגר בהוצאת אופיר ביכורים, הוא ספר ילדים מקסים החושף את הילדים בגיל הרך לחשיפה ראשונית לכלי התזמורת השונים. זאת, בצורה הומוריסטית, חווייתית ואינטראקטיבית ייחודית, העושה שימוש בטכנולוגיה והופך את חוויית הקריאה של הילדים למהנה במיוחד. הספר מלווה באיורים נפלאים וייחודיים וקודי QR המאפשרים האזנה לכלים השונים במהלך הקריאה בו.  
עלילת הספר "התזמורת משתוללת" מתרחשת באולם הקונצרטים. הכלים השונים ממהרים לעשות את דרכם לבמת הקונצרטים על מנת להתחיל בחזרה, בהם כינורות, טרומבון, חליל. כולם תופסים את מקומם על הבמה וממתינים למנצח על מנת שיוביל את החזרה, ממש כמו ילדים הנרגשים לפני חזרות למופע עבור ההורים וממתינים להוראות המורה. כשמבושש המנצח לבוא, מחליטים חלק מהכלים, ממש כמו שמתנהגים ילדים צעירים, שזו הזדמנות לצחוק ולהשתולל ומחפשים מנצח מחליף.

 הטקסט בספר מהול בחרוזים המשתלבים בקריאה באופן טבעי, ופונה לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי הכיתות הנמוכות כשהוא עטוף באיוריה היפהפיים העשויים בגוונים פסטלים ורכים של ילנה סברדלוב. סברדלוב מתרגמת את הטקסט עבור מי שאינם שולטים ברזי הקריאה ויכולים לעקוב אחר הכלים השונים המוזכרים בספר והחוויות השונות אותם הם עוברים. זאת, בעזרת הבחירות הוויזואליות הממחישות את כוונת המחברת בעיצוב דמויות הכלים השונים.
הספר מתאים הן לקריאה משותפת והן לעושים את צעדיהם בעולם הקריאה ובעולם המוזיקה הקלאסית. הוא מעניק  לקוראים הצעירים חווית קריאה אינטראקטיבית ייחודית, בה הם יכולים לחוות את המתואר בספר בעזרת האזנה לכלים השונים המתוארים בעלילה במהלך הקריאה בספר, בעזרת שימוש בקודי ה-QR המשולבים באיורים.

"התזמורת משתוללת" הוא ספר הילדים השני שחיברה דפנה לוסטיגר, בוגרת סמינר לוינסקי ובעלת תואר B.Ed בהוראת מוזיקה, אשר למדה מילדות לנגן על פסנתר בקונסרבטוריום ובמסגרות מוזיקליות שונות, ומאז - המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחייה. כמו קודמו, "גינה ומנגינה", גם בספר הנוכחי המוזיקה והצלילים הם חלק בלתי נפרד מחוויית הקריאה.

"התזמורת משתוללת" מאת דפנה לוסטיגר. איורים נפלאים: ילנה סברדלוב. הוצאת אופיר ביכורים, 28 עמודים. מחיר לצרכן 48 ₪. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים.
מומלץ.
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...