יום רביעי, 5 באוגוסט 2020

ערן היללי הוא הזוכה בפרס "גרוס" לאנימציה לשנת 2020/ מאת שרית יוכפז



פרס "גרוס" לאנימציה לשנת 2020

הפרס מוענק במסגרת פסטיבל "אנימיקס"ה-20  לאנימציה קריקטורה וקומיקס שיתקיים השנה בגרסה מקוונת בין 18.8-31.8

המאייר והאנימטור ערן היללי הוא הזוכה בפרס גרוס לשנת 2020. פרס גרוס על סך 10.000 ש"ח מוענק מטעם משפחת גרוס לזכרו של יורם גרוס, מחלוצי האנימציה בישראל וללא ספק אחד הפוריים והמצוינים שבהם. בשנות ה־50 וה־60 יצר יורם גרוס סרטי אנימציה רבים, מסחריים ואישיים, וכן את ״בעל החלומות״, סרט האנימציה באורך מלא הראשון בארץ. מסוף שנות ה־60 חי ויצר באוסטרליה. הפרס מוענק ליוצר אנימציה ישראלי אשר הביא אל האנימציה מצוינות יוצאת דופן והוכיח עשייה לאורך זמן. מטרת הפרס היא לעודד יוצרים להמשיך יצירה עצמאית ואישית, ובכך לקדם את האנימציה בישראל. המועמדים לפרס מוצעים על ידי קהילת האנימציה ונבחרים על ידי ועדה מקצועית.




השנה חברי הועדה היו: דודו שליטא אוצר האנימציה של פסטיבל אנימיקס, האנימטורית יעל עינבר והאנימטור שחף רם - יוצר אנימציה זוכה פרס גרוס לשנת 2019.

הפרס מוענק בפסטיבל אנימיקס במסגרת ״אסיף״, התחרות השנתית של הפסטיבל המציגה את מיטב היצירות המקומיות של השנה החולפת.

מנימוקי השופטים: "ערן ניגש לאנימציה כמו שמדען ניגש לחומר . הוא לא מסתפק בידע הקיים ותמיד מחפש את הצעד הבא. מפרק בונה ומגדיר מחדש את המדיום. בנוסף למחקר השכלתני והטכנולוגי, האיכות האמנותית והעיצובית היא תמיד חסרת פשרות.
העולמות הפנטסטים אותם הוא יוצר בעבודותיו מתוך אותו מחקר תמידי תופסים ומהפנטים מהרגע הראשון.  סוחפים את הצופה אל תוך רגע אין סופי מלא קסם רוך והרמוניה. הפרס ניתן לערן כדי להביע הערכה ולעודד חדשנות ושאיפה למקוריות".

פסטיבל "אנימיקס" החוגג השנה 20 להיווסדו, ייערך במתכונת מקוונת מיוחדת, במסגרתה יוצגו 20 תכניות לקהל הרחב, בהן כל אירועי אסיף – תחרות האנימציה הישראלית כולל טקס הענקת הפרסים, מפגשים עם בכירי היוצרים, סדנאות אמן לילדים ולמבוגרים, והצגת פרויקטים מיוחדים.

בין המשתתפים: מישל קישקה, זאב אנגלמאיר, טל לוטן, אורי פינק, איתמר דאובה (יקיר הפסטיבל לשנה זו), עמוס אלנבוגן ועוד.  התכנית תתפרש על פני שבועיים בין 18-31 באוגוסט. הגישה להרצאות ולמפגשים – בתשלום, מחיר כרטיס 10-20 ₪ למפגש.

מאז היווסדו הפך "אנימיקס" למסגרת היחידה בארץ שאוצרת וחושפת את החומרים המעניינים לקהל הרחב ולמיטיבי הלכת בתחומים אלו תוך טיפוח וחשיפת הדור החדש של אמני האנימציה והקומיקס בישראל.

השותפים לפסטיבל: מועצת הקולנוע - משרד התרבות, המחלקה למופעים בעיריית תל אביב יפו, קרן רבינוביץ לאמנויות, ועוד.

מנהל אמנותי: ניסים (נוסקו) חזקיהו | אוצר האנימציה: דודו שליטא | מפיקה: גלית ברסקי | אוצרת תוכניות לילדים ולכל המשפחה: גילת פרג

אתר אנימיקס : http://www.animixfest.co.il/
ווטסאפ: amimixtlv
ובאתר הסימטק : https://www.cinema.co.il/
פרטים גם בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל: https://www.facebook.com/AnimicsFestival

מאת: שרית יוכפז  מגזין תרבות אומנות ויופי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

'בשביל הנופלים' מקיים עשרות סיורים ומפגשים ללא תשלום ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', מאת: שרית יוכפז

  'בשביל הנופלים' מציע לציבור הרחב עשרות סיורים ומפגשים  ללא תשלום   ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', בין יום הזיכרון לשואה ו...