יום חמישי, 20 באוגוסט 2020

כמה חכינו לקיץ מהאגדות והכל על פי התו הסגול!הלכנו עם כל המשפחה לארץ האגדות בגן הבוטני ויצאנו מוקסמים מאת: שרית יוכפז

כמה חכינו לקיץ מהאגדות והכל על פי התו הסגול!

אחרי כל הקורונה וכל מה שהיא הביאה לנו, באמת היה צריך קצת קסם מסתורי ומכושף בקיץ הזה. הלכנו עם כל המשפחה לארץ האגדות בגן הבוטני ויצאנו מוקסמים

קורונה, קורונה, קורונה – השנה הזו לא הייתה קלה והביאה עמה תקופה מוזרה ומבלבלת; ביום אחד הכל השתנה וכל מה שהיינו רגילים נפסק. הקיץ שבא עלינו לטובה, והחום שאיתו, לא הקל על המצב ונשארנו קרחים מפה ופה – משפע פעילויות ואירועים שניתן לעשות בקיץ, פתאום אין כלום –מדבר. אבל אז, באמצע המדבר מצאנו את עצמנו בטבע עצום, בהפתעה ובדיוק כמו בקסם הגיעה פעילות הקיץ הגדולה בארץ – ארץ האגדות בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים. פעילות! בטבע!!

החלטנו לקפוץ על המציאה, לארוז את התיק ואת הקטנים ולעלות לירושלים. שם, אין חום ואין לחות ובמקום זאת יש המון אוויר צלול ונעים כמו יין. הגענו לגן הבוטני פנינה של טבע עירוני מקסים ועוצר נשימה, בכל עונה בשנה. מידי שנה הגן הבוטני מכריז בריש גלי על פעילות הקיץ שתסחף ילדים ומבוגרים גם יחד! השנה בשיתוף פעולה של עיריית ירושלים, חברת אריאל והגן הבוטני ארגנו חווית קיץ מרתקת, קסומה ומכשפת - בול מה שהיינו צריכים. הגענו לגן בשעות בין הערביים, בכללי הכניסה החל מהשעה 17:00 אבל שמעו להמלצה שלי חובה להגיע החל מהשעה 19:00. בשעה הזו, ניתן לראות את גודל ההשקעה, התאורה, הקסם המלא של ארץ האגדות נחשף אט אט. כמו באגדה נכנסים לגן קסום וממתינות למבקרים דמויות מסיפורי האגדות שילוו את הילדים בשבילים ובפינות מסתוריות שהוארו בתאורה קסומה ומיוחדת ואפקטים של גחליליות, הקרנות על צמרות העצים והצמחים באזור, מוסיקה וצלילים קסומים שקיימים רק באגדות.

לאורך המסלול ישנו כתב חידה הכולל מפה של ארץ האגדות שממתין בכל אחת מהתחנות והוא מתחיל עם ג'פטו ופינוקיו שליד אגם מופלא הפורח כולו בפריחת הלוטוסים המתנשאים לגובה של כ- 2 מטר, סלפי קטן והמשכנו. הגן החל לגלות מהקסם שלו והתחלנו לצלול אל תוך הילדות והסיפורים שכולנו גדלנו ויחד יצאנו להרפתקה ייחודית ולחפש אחר חפץ קסום שנעלם. הילדים הצטלמו, כמובן במרחק 2 מטר, עם דמויות מהאגדות והתחלנו את המסע המופל  ב-9 תחנות בהן מתקיימות פעילויות חווייתית מיוחדת המותאמות לתקופה וביניהן: הצגה של הדיג ודג הזהב עם אשתו כמובן – בדיוק כמו שזכרנו, מסגרות צילום תוך ריחוק חברתי של הארנב ועליסה בארץ הפלאות היוצר אשליה אופטית מקסימה, קיר החידות של המפטי דמפטי, שביל המשאלות המסתורי ומפגש עם כיפה אדומה ביער – מביאה לסבתא שלה אוכל בבידוד, כמו האגדה בהתאמה ל2020. הילדים ניסו להציל את רפונדזל מהמגדל הגבוה המשיכו על ממסלול הדרקון הראשון שלי ואז ממש כמו קסם פגשנו את אלזה במפל הנסתר. גם את מוגלי מספר הג'ונגל והחלילן מהמלין פגשנו גם כן. בגולת הכותרת - החממה הטרופית החדשה והמרהיבה ביופייה בכל שעה ביום: פגשנו את פיטר פן, טינקרבל והג'יני של אלאדין.

הגן משתרע על שטח של כ120 דונם (!!), כאשר שטח ארץ האגדות מהווה כרבע מהגן וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן דואג לחיטוי אזורי ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור. בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות: מכירת הכרטיסים מתבצעת מראש באתר בימות וכך גם התשלום. המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 50 איש; כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף).

קצת על הגן הבוטני: הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות ורובן פורחות כעת (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה.

הפעילות לכל המשפחה מתאימה לילדים בגילאי 3-12
למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות הקשורות לאגדות
שעות הפעילות:
ימים א-ה בין השעות 17:00-22:30, במוצ"ש עד 22:30.
מחיר כניסה:  79 ₪  כרטיס ירושלמי: 29 ₪ מנויים: 25 ₪. שימו לב יש הרבה מבצעים ובהחלט מומלץ לחפש פה >> https://www.agadotland.co.il/

הזמנת כרטיסים באתר בימות בלבד  -   https://bit.ly/2OLEdvJ

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן