יום ראשון, 9 באוגוסט 2020

מובי: מוזיאוני בת ים, פותחים תערוכה חדשה לילדים, סלון וסטודיו עירוני בבית האמן ריבק. מאת: שרית יוכפז

חן לב באי הגלאפולס

אגדות אמיתיות במובי - מוזיאוני בת ים
הילדים של מובי - אוגוסט 2020  מובי: מוזיאוני בת ים, פותחים תערוכה חדשה לילדים, סלון וסטודיו עירוני בבית האמן ריבק

לראשונה במוזיאון בת ים לאמנות, מוצגת תערוכה חדשה לקהל של ילדות וילדים לצד התערוכה המרכזית של האמן אלי פטל (עד 10.10.20). התערוכה לכל המשפחה בשם  'אגדות אמיתיות: לראות את הסיפורים' תהיה פתוחה לקהל הרחב, בין התאריכים 13.8.20 – 26.3.21.
התערוכה "אגדות אמיתיות", מזמינה התנסות ראשונית בגובה העיניים עם עולם האמנות, החוויה המוזיאלית והפרשנות החזותית. לחוויה משלימה של הביקור במוזיאון, המבקרים מוזמנים לחלל החדש - הסלון - מרחב מיוחד בו אפשר לשבת, לשחק, לקרוא ולשמוע סיפורים והסברים על התערוכות. בסטודיו העירוני בבית ריבק הסמוך (3 דקות הליכה ממוזיאון בת ים), נערכות סדנאות יצירה לילדים. בבית ע"ש יששכר בר ריבק (1935-1897), מהאמנים החשובים בזרם האוונגרד היהודי של שנות ה-20, מתקיימות פעילויות לכל המשפחה, המלוות את התערוכות המתחלפות במוזיאון בת ים ונערכות בהשראת האמן שביטא בעבודותיו את הקשר בין תרבות, סביבה וקהילה.
אגדות אמיתיות.jpg
התערוכה "אגדות אמיתיות", מתמקדת בחמישה גיבורי תרבות: המלחין הדגול פיוטר איליץ׳ צ׳ייקובסקי, החוקר ומייסד תורת האבולוציה צ׳ארלס דארווין, המנהיגה הנאורה והמשפיעה - כריסטינה מלכת שבדיה, פאטימה מוחמד אל-פיחרי ממרוקו, שהקימה את האוניברסיטה הראשונה בהיסטוריה ויעקב אפשטיין - גיבור מקומי, מחשובי הפסלים הציבוריים בישראל. הסיפורים שנכתבו אודותם, מאת  תום בייקין-אוחיון, כונסו בסדרת ספרי ילדים הנושאת את השם ״אגדות אמיתיות״. בתערוכה במוזיאון בת ים, יוצאים איורי הגיבורים מדפי הספר, מתנתקים מהסיפורים ומקבלים חיים עצמאיים.
היצירות המוצגות בתערוכה, נוצרו על ידי חמישה מאיירים - עידן ברזילי, חן לב, ליהי וייס, בן קדם ואדוה רודן, הפועלים בטכניקות שונות, חלקם במלאכת יד ואחרים במחשב, כמה בציור ואחרים בהדבקה, רישום ופיסול. התערוכה מרחיבה את מהות האיורים מעבר לגבולות הדף - לכדי קנה מידה אנושי ואל קירות חלל התצוגה. זוהי תערוכה חוויתית ובו בזמן גם לימודית, המעניקה לילדים כלים לפענח את היצירות, ללמוד על הטכניקות השונות שפיתחו המאיירים ולהיחשף לתהליך היצירה. הילדות והילדים מוזמנים ומוזמנות להתבונן ביצירות ולגלות דרך הקווים, הצבעים והחומרים, כיצד הם מוסרים את סיפורם של גיבורי תרבות ייחודיים ומשפיעים.  
במהלך חודש אוגוסט הימי חמישי בחמש אחה"צ ובימי שני בבוקר יתקיימו סיורים לילדים וסדנאות בתערוכה
 ובימי שלישי אחה"צ יתקיימו סדנאות איור ויצירה בהשראת העבודות המוצגות בתערוכה

סטודיו פתוח | כל יום שלישי בין 16:30 ל 19:00
הסטודיו הפתוח הוא מרחב שמזמין את הילדים לחקור, להמציא וליצור באופן עצמאי, מתוך אמון ואמונה ביכולות הטבעיות של הילדים ליצור ולהתבטא. בסטודיו הילדות והילדים פוגשים בכל פעם בחומרים חדשים - צבעים, חומרים או נושאים, והם בוחרים ליצור על פי העניין והיכולות שלהם, כשהמדריכה צופה ותומכת בהתפתחות של כל ילד וילדה.*ההשתתפות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. להשתתפות בסטודיו עירוני - נא להירשם פה
 בית ריבק/ עלות כניסה: 10 ש"ח למשתתף

חמישי בחמש ושני בבוקר
הדרכה חוויתית ודיאלוגית לילדות וילדים בגילאי 5-10, ולאחריה סדנת יצירה בעקבות העבודות המוצגות בתערוכות המוזיאון. אחים צעירים ובוגרים מוזמנים בשמחה. הפעילות מותאמת לשגרה החדשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות מספר המשתתפים מוגבל ויש להירשם מראש.
לפעילויות בחמישי בחמש - נא להירשם 
כאן
לפעילויות שני בבוקר - נא להירשם שם
מוזיאון בת ים לאמנות | עלות השתתפות: 15 ש"ח


פרטים נוספים ועדכונים בקבוצת הפייסבוק  הילדים של מובי


שעות פעילות:
מוזיאון בת ים לאמנות ע"ש בן ארי , סטרומה 6, בת ים
כניסה: 10 ₪ / הכניסה חופשית לתושבי בת ים /ילדים עד גיל 16: חינם
שני, שישי, שבת - 10:00 עד 14:00 / שלישי וחמישי - 16:00 עד 20:00

סטודיו עירוני בבית ריבקרח׳ הדדי 6 בת ים
שעות פתיחה בהתאם לפעילות 

מומלץ
מאת: שרית יוכפז  -מגזין תרבות אומנות ויופי 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

'בשביל הנופלים' מקיים עשרות סיורים ומפגשים ללא תשלום ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', מאת: שרית יוכפז

  'בשביל הנופלים' מציע לציבור הרחב עשרות סיורים ומפגשים  ללא תשלום   ברחבי הארץ במהלך 'שבוע הגבורה', בין יום הזיכרון לשואה ו...