יום שלישי, 26 באוקטובר 2021

הצגת הבכורה של האופרה "אלפא ואומגה" מאת גיל שוחט .מאת שרית יוכפז

  


הצגת הבכורה של האופרה "אלפא ואומגה" מאת גיל שוחט (ליברית מאת דורי מנור ואנה הרמן) בהליקון - אופרה זוכה לביקורות מהללות במוסקבה לאחר עלייתה.

 

״יצירה גאונית״, ״אחת מעשר האופרות הטובות בעולם״, ״אופרה בעברית שאיננה נופלת מהאופרה הצרפתית והגרמנית״, ״עוצמתי וחד וגם אקטואלי ביותר״.

 

הביקורות המקצועיות ברוסיה גומרות את ההלל על האופרה של המלחין גיל שוחט ׳אלפא ואומגה׳

 

ציטוטים מתורגמים נבחרים מתוך הביקורות המקצועיות:

 

׳נכון שעם האופרה האיטלקית קשה להתחרות, אבל להפתעתי הגדולה העברית באופרה אלפא ואומגה נשמעת יותר טוב אפילו מגרמנית או צרפתית׳

 

׳המוזיקה מאד של גיל שוחט אישית ואמוציונלית, אך בעת ובעונה אחת  בסיסה  מהווה אמירה מוזיקלית אוניברסלית של העולם כולו׳

 

׳המוזיקה של שוחט מתחרה עם מוסורגסקי, שטראוס, דביוסי ופולנק - ויחד עם זאת מביא שוחט סגנון אישי וגאוני׳

 

׳האמירה האומנותית של שוחט חדה, עוצמתית, גאונית וגם אקטואלית לימינו׳

 

מקור בשפה הרוסית | מקור בשפה הרוסית

 

לקישור לקטע וידאו מתוך האופרה

 

 

מדובר על סנסציה עולמית: לראשונה ברוסיה מוצגת על במת הליקון-אופרה האופרה של המלחין הישראלי גיל שוחט "אלפא ואומגה". ובפעם הראשונה במוסקבה האופרה מבוצעת בעברית.

בתאריך ה -21 לאוקטובר, 2021, עלתה בבכורה חגיגית במוסקבה בבית האופרה מהידועים והחשובים בעולם ׳הליקון׳, האופרה ׳אלפא ואומגה׳ מאת המלחין הישראלי הצעיר גיל שוחט בכתיבתם של דורי מנור ואנה הרמן. האופרה עולה כיוזמה של הליקון, בבימויו של דמיטרי ברטמן - מנהל בית האופרה, במענק מיוחד של הנשיא פוטין.

 

קשה להפריז בחשיבותה של הפרמיירה הזו: בפעם הראשונה בכל הזמנים עולה ברוסיה אופרה בעברית. נתיב - מרכז לתרבות ישראל במוסקבה, לימד במשך שנה שלמה את הזמרים הסולנים ואת חברי המקהלה לשיר בעברית תקינה. בפעם הראשונה בתולדות התרבות בישראל מגיעה אופרה מקורית מאת מלחין ישראלי להיות מבוצעת בסדר גודל עולמי שכזה, באבי העורקים של התרבות הרוסית. היצירה זוכה להיכנס לרפרטואר של ׳הליקון׳ לעשרות ואולי מאות הצגות.

 

גיל שוחט: "אני נרגש ומרגיש זכות גדולה לאור העבודה שלאחר 25 שנכתבה היצירה, ולאחר בכורות בישראל ובטוקיו, האופרה מקבלת את מקומה ברפרטואר הקבע של בית האופרה הליקון במוסקבה, בפתיחת עונה כה משמעותית וחשובה ברוסיה, עם יחס מכובד שקשה לעלות על הדעת, אני אסיר תודה לבית האופרה הליקון, לראש בית האופרה ובמאי אלפא ואומגה דימיטרי ברטמן, על האמון והיוזמה, ובמבט רחב יותר אני משוכנע שעלייתה של האופרה בשפה העברית במקום כה חשוב ומשמעותי בחיי התרבות ברוסיה, היא משמעותית ביותר לקשרי התרבות בישראל ורוסיה."



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...