יום שלישי, 9 ביולי 2019

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, מתוך הוועידה הכלכלית ה- 4 מבית מידע כנסים – Future of Finance Summit 2019 שהתקיימה היום (שני, 8.7) במרכז הכנסים Avenue: מאת: שרית יוכפז



ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, מתוך הוועידה הכלכלית ה- 4 מבית מידע כנסים – Future of Finance Summit 2019 שהתקיימה היום (שני, 8.7) במרכז הכנסים Avenue:

"מקרה האלימות של הילדים בגנים"

ליאור קינן מנחת הפאנל: אתמול ראינו הרבה מאד הורים על מה שהם רואים שקורה בגני הילדים. איזה תשובות יש לכם?
"ביקשתי להקים גם ועדת החינוך המדינה צריכה לתת חינוך חינם לילדים בימים רגילים היינו מתמודדים עם זה, כיום את לא יכולה להתמודד. ביום רביעי ממשיכה הוועדה יש דברים מסוימים שעליהם צריך לשלם כסף התשובה – צריך למזער עד למינימום את תשלומי ההורים לא יכול להיות שבאוצר רוצים עוד קצת כסף".

אתה התנגדת לאחרונה לקיצוץ רוחבי למרות שהגירעון הוא גדול אני חלק מהעניין ואני סבור שהאמירה הקלה, הלחיצה הקלה על ההדק קיצוץ רוחבי כאילו זה כלום. יש ברירה – להעלות את גיל הפרישה לנשים. מיסים, יש פתרונות יותר טובים עם החוק הממשלה שר האוצר היה צריך לכתוב לי מה עמדתם. אמר לי תדון בוועדה.

"בית הספר תדמור על סף סגירה"

"בית הספר תדמור על סף סגירה ( בית הספר שמלמד ילדים אוטיסיטים) אם הייתי יכול להתמודד עם זה כרגע, הייתי עושה זאת. וכמו הבית ספר הזה גם אחרים.
מה שישאר לנו לעשות זה רק להתפלל".

"מה הולך לקרות איתי אחרי הבחירות אני לא יודע"
כמעט הכל מתנקז אל שולחני - מה הולך לקרות איתי אחרי הבחירות אני לא יודע.
המשק הישראלי הוא חזק. כשאני נכנסתי לפקיד בקדנציה הראשונה שלי המצב היה רע ממש. המציאות בעולם – נפילה כלכלית, אירופה קרסה, יוון, ספרד. רק גרמניה נשארה איתנה. גם בארה"ב מאות בנקים נסגרו קרסו, יובל שטייניץ אמר שהולך להיות רע, אין לנו לאן לייצא. המדינות אליהן אנו מייצאים נמצאים במצב גרוע מאד- אנו חוזרים לשנות ה- 20 וזה מה שהולך לקרות.

אני הייתי יו"ר הוועדה ואמרתי – לא יהיה רע, יהיה טוב. למדתי את זה בכולל. יש לי את הקדוש ברוך הוא והוא יעזור לנו, הצמיחה גדלה, האבטלה ירדה באופן שלא היה 30 שנה
הצטרפנו כחברה למדינות ה OECD זה נותן ערך לכסף. אתה נמצא בחברה אליטיסטית מבחינה כלכלית. וגילינו גם גז והפכנו להיות מיני מעצמה של גז.

קדנציה אחרי זה הייתי באופוזיציה. יאיר לפיד היה שר אוצר.
העביר את חוק רווחי הגז אלי לוועדה. הוא אמר שאני היחיד בבניין הזה שלא חושש מאגף התקציבים. עברנו את המשבר, התחזקנו בקדנציה החדשה הגענו לגרעון עצום שקשה היה לדמיין אותו ועוד לא סיימנו. אנחנו יכולים להתמודד איתו בעזרת השם.
בשביל להתמודד צריך לעשות דברים אך במקום זה אנחנו הולכים לחופש.

עברנו מערכת בחירות אחת וכעת בגלל גחמה הולכים לבחירות חדשות. נבחרי הציבור ואני בתוכם לא עושים כלום. יש ערמה גדולה של דברים שצריך לעשות ולא עושים כלום.
דוגמה – למה קרה הגרעון ? אחת השאלות שנשאלות כל הזמן. אני אומר שזה חוסר מנהיגות אנחנו זכינו שאנשים שבעיקר נשים שזה הנושא שמדובר, בעבר היו מגיעים לגיל 60 ולא עבדו יותר. כיום אישה בת 60 היא צעירה. אין סיבה שלא יעלו את גיל הפרישה. המדינה מפסידה הרבה מאד כסף ללא סיבה חוק שהוצאתי תמכו בו ארגוני הנשים שיעלו את גיל הפרישה. בעיקר אין פגיעה בקרנות הוותיקות. נשים מעוטות יכולת, לא יפגעו. נשים במקצועות השוחקים שעזבו את העבודה בגיל 55 – אפשר היה לתקן אגף התקציבים – הגיעו לוועדה והתנגדו. אמרתי בואו ניגש לחקיקה ונתפשר. עד לרגע זה לא הסכימו.

אם הכנסת היתה עובדת ואפשר היה לחוקק חוקים פרטיים היה אפשר לדאוג לנשים.
אני עוסק במקצוע כזה, אני לא מציע לכם. מקצוע כפוי טובה שאין כדוגמתו. אני העברתי את אחד מפארי היצירה של וועדת הכספים – חוק הטבות מס בפריפריה. אני יודע שכדי להביא מחלקת חינוך או גזבר לישוב פרפיריאלי צריך הטבות מס. אני עבדתי על זה מאד קשה. בג"צ אמר שלא נותנים הטבות מס לפריפריה. מדובר על מאות ישובים, תקציב של מעל 2 מיליארד שקל ללא ישוב חרדי אחד.

מישהו אמר – צריך להוציא את היד של גפני מהכלכלה הישראלית. רגע, זה אותו אחד שהיה מנכ"ל הבורסה שיושב איתי בעבודה ומחמיא לי כל הזמן?
אפשר לעשות הכל, במסירות, לעזור לציבור.
במקצוע שלי תדעו שגם אם תעבדו הטוב ביותר, אתם תחטפו כפיות טובה שאין כדוגמתה. אני מבין למה. כדי להתמודד עם המצב הזה צריך לעשות – חקיקה, חקיקת משנה. כרגע מה שנשאר לעשות זה להצטער על זה שהכנסת לא עובדת. הפיקוח של הכנסת על הממשלה לא קיים. אנחנו לא יכולים כרגע לעשות דבר.




הוועידה הכלכלית ה- 4 מבית מידע כנסים – Future of Finance Summit 2019 התקיימה היום (שני, 8.7) ב 8 ביולי במרכז הכנסים Avenue.
העולם הפיננסי עובר שינויים רבים ומהותיים בשנים האחרונות. כניסה מתמדת של טכנולוגיות חדשות המשפיעות הן על הצרכן ועל השוק ומובילה לשיבוש (Disruption) בעולם העסקי. כניסה של מטבעות דיגיטליים חדשים והתרסקות של מסורתיים, שינוי בעולמות ניהול הסיכונים, עסקאות ענק בתחום המיזוגים ורכישות, חוקים חדשים ועוד הופכים את עולמם של אנשי הכספים ומקבלי החלטות בכירים למאתגר במיוחד.
השנה הוועידה הכלכלית ה-4 תשלב בין היבטים פיננסים קלאסיים שהינם אבן יסוד בכלכלה העכשווית לבין התמקדות בחדשנות ואי הוודאות אליו צועד עולם הכלכלה הגלובלי.
אילו כלים חדשים יש לאמץ על מנת למזער סיכונים בארגון? אילו פרקטיקות חדשות חייבים להטמיע על מנת לשרוד? מה תהיה ההשפעה של חוקים חדשים בישראל ובעולם כמו הגבלת שימוש במזומן? האם המטבעות הדיגיטליים יעמדו בתחזיות? וכיצד דור ה-Y יתנהל כלכלית? ועידת FUTURE of FINANCE תנסה לענות על כל השאלות הללו ועל רבות אחרות.

מטרת הוועידה להביא גורמים המהותיים המשפיעים על עתיד הכלכלה לידי דיון מעמיק ותודעה רחבה, נטוורקינג ויצירת קשרים מקצועיים בין מקבלי החלטות לבין נותני שירותים. מנחת הוועידה: ליאור קינן, כתבת כלכלה ותחבורה ומגישה, בחדשות 13
הועידה תתקיים בפורמט של מליאה ראשית ובאמצע פיצול לשני מסלולי תוכן מקבילים ולאחר מכן מליאה מסכמת. לאורך היום תקיים תערוכת מציגים ובה ביתנים של חברות המציעות פתרונות בתחום הפיננסי ופתרונות למקבלי ההחלטות בתחום.
בוועידה ישתתפו דירקטורים ויו"רים, בעלי חברות, מנכ"לים וסמנכ"לים, CFO's, מנהלי סיכונים/ מיזוגים ורכישות, כלכלנים, עורכי דין, רואי חשבון, מנהלי חדשנות, סטרטאפים ויזמים, מגזר ציבורי, אנשי פינטק.
בין משתתפי הוועידה : מר שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר| עו"ד אוריאל לין, נשיא, איגוד לשכות המסחר ונשיא, לשכת המסחר תל-אביב והמרכז | ח"כ הרב משה גפני– יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים | רן ארצי רו"ח, שותף מייסד ומנהל, ארצי חיבה אלמקייס כהן פתרונות מיסוי בע"מ | רם יאולוס, מנכ"ל, קבוצת נירם גיתן | אורן דבוסקין, מנהל שיווק גלובאלי, Sasa-Software | עו"ד עמית רוט, ראש משרד חדד רוט ושות' | רו"ח גידי בר זכאי, (משפטן), מייסד ומנכ"ל, Bittax, לשעבר סגן מנהל רשות המיסים | משה חוגג, יו"ר סינגולריטים, בעלי בית"ר ירושלים | גלי ארנון, Fiverr, CMO | רועי כהן, נשיא, להב | רו"ח ניר זיכלינסקי, מנכ"ל משותף איגוד הדירקטורים | אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה | אורי וטרמן, מנכ"ל רשת Be | אלי בז'רנו, מייסד שותף ומנכ"ל, Bit2c | חגי אלמקייס, רו"ח ועו"ד, שותף, ארצי חיבה אלמקייס כהן פתרונות מיסוי בע"מ | עו"ד אסף קריאל, קריאל ושות' | צחי פרץ, סמנכ"ל כספים, שיכון ובינוי אנרגיה | אורן מילר, סמנכ"ל כספים, ראש אגף הכספים, טיב טעם | אריאל פורת, סמנכ"ל כספים, סימנס ישראל | טלי הובר, סמנכ"ל כספים, שופרסל | מר אורי יהודאי, נשיא ומנהל עסקים ראשי, פרוטרום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...