יום שלישי, 2 ביולי 2019

פסטיבל לתרבות אופנה עכשווית ניהול אמנותי: שלי סתת-קומבור ושחר אטואן/ מאת שרית יוכפז


לתרבות אופנה עכשווית 
ניהול אמנותי: שלי סתת-קומבור ושחר אטואן

·                    חשיפת תוצרי ה'קולקטיב'- שבעה מעצבים\ת נבחרים שיוצרים ביחד קולקציה ירושלמית על זמנית
·                    מיצבים ופרפורמנס בינהם: כניסה מהסרטים בסגנון המט גאלה, מיצב מפרשי טקסטיל רב לאומים, מיצג מחול בהשראה סופית
·                    עמדת דיגיטל קראפט והדפסת תלת מימד, אומנות בלייב, עיצוב והדפסת חולצות, סדנה לקשירת כיסויי ראש אופנתיים ועוד
·                    יום עיון Closet X  - כך ייראה ארון הבגדים ב-2030
·                   סיורי אופנה ייחודיים ברחבי הבירה
·                    הופעות מוזיקה- אסתר רדא, AWA ו-שי צברי
·                    שוק מעצבים, סדנאות, מפגשים, הרצאות ועוד



17-20 ביולי 2019
מוזיאון מגדל דוד
פתוח לקהל הרחב

הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים גאים להשיק את המהדורה הראשונה של OVERALL,  שיתרחש במוזיאון מגדל דוד בתאריכים ב-17-20 ביולי. ניהול אמנותי: שלי סתת-קומבור ושחר אטואן.

OVERALL שיעסוק בתרבות האופנה העכשווית, יפנה מבטים בשנתו הראשונה אל ההווה והעתיד של העיר ירושלים, תוך קילוף השכבות ההיסטוריות, שמעצבות אותה כיום כמרחב רב-תרבותי תוסס. מהי אופנה ירושלמית, והאם אפשר לדבר על אופנה אחת בעיר שבנויה מטלאים? מהן הזיקות שהאופנה הירושלמית מקיימת לאופנה העילית, כפי שאנחנו מכירים אותה ממסלולי התצוגות של בירות האופנה הבינלאומיות? אלו הן רק חלק מהשאלות שהעסיקו את המנהלים האמנותיים של הפסטיבל.

באירוע ייקחו חלק עשרות מעצבים ואמנים שיציגו תערוכות, מיצגים, הדגמות חיות, ושיתופי פעולה מסקרנים. זאת במטרה לייצר חוויות חדשות סביב תרבות האופנה ולחשוף את הקהל למנגנונים ולטכנולוגיות השונות שמרכיבים את התעשייה. לצד אלו, יתקיימו הרצאות בנושאי עיצוב, סדנאות, סיורים ומפגשים מעוררי השראה.


OVERALL Collective
מעבדת עיצוב אופנה, טקסטיל צורפות ואביזרים, ראשונה מסוגה בארץ, שמפעילים שבעה מעצבים צעירים, בולטים בתחומם, בהנחייתה של קלודט זורע (אמנית, יוצרת ומעצבת אופנה מהבולטות בארץ, המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל) והמנהלים האמנותיים של OVERALL (שלי סתת קומבור-ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ובעלת מותג הנעליים coupleof ושחר אטואן (חוקר אופנה, מבקר האופנה לשעבר של עיתון ״הארץ״ וכיום, יוזם ומנהל אמנותי של אירועי תרבות).
שביעיית המעצבים מייצגת קשת רחבה של מיומנות ייחודיות בשדה האופנה על מגוון מסורותיה הישנות והחדישות. לכל אחד מהם שפה עיצובית שונה וביחד, הם מנסים לגבש שפה מאחדת, שאינה דורסת את הפרט, אך היא גם גדולה מסך חלקיה.

הם התבקשו ליצור מערכות לבוש טוטליות הכוללות גם אביזרים ותכשיטים, תוך התייחסות למורכבות ולייחודיות של העיר ירושלים – בהיותה מרחב רב תרבותי מגוון ומאתגר.
במסגרת האירוע, הקהל יוזמן להיחשף גם לתהליכי עבודה, למלאכות היד והמכונה, לטכניקות הייחודיות ולחומרים החדישים שמשמשים את חברי הקולקטיב בפעולותיהם השונות, כמו גם לסדנת צילום שתתקיים במצודה מסביב לשעון. הרעיון הוא לחשוף במידה מסוימת גם את מאחורי הקלעים של מנגנון האופנה ותהליכיו, שלרוב נותר סמוי מן העין.

חברי הקולקטיב: (לפי סדר א״ב):
יותם בהט - צורף בוגר שנקר| רותם גור - בוגרת בצלאל, בעלת המותג Vasאהרון גניש - מעצב בוגר ויצו חיפה| מוריאל דז׳אלטי - מעצבת טקסטיל בוגרת שנקר, זוכת מלגת חממת הפיס| שאדי מג׳דלטון - מעצב בוגר בצלאל| שלומית עמר - מעצבת בוגרת ויצו חיפה| ענר שבח - מעצב בגדי גברים בוגר בצלאל, זוכה מלגת חממת הפיס.


"שוטטות" ברחבי מגדל דוד
שפע האירועים השונים שיתקיימו בכל חללי המוזיאון, יתקיימו בכל רגע נתון, על מנת להעניק חוויה עשירה לצופה. חלקם אף יזמינו אותו להתמזג בהם, לקחת חלק פעיל ולעתים אף להיות המחולל הראשי שלהם.
מיצבים ופרפורמנס:
גילי אבישר - במיצג מפרשיות ססגוני בלב המצודה | גיל יהושע דרייפוס במיצג של שמלה, רקדנית ומוזיקה חיה בהשראת מחוללים סופים| קברט  Voguingפתוח לקהל הרחב, בשיתוף עם המארגנים של הליין ״קרוס״ נועה יפה תארח את המבקרים בקולאז׳ים סוריאליסטיים נוטפי סטייל שירכיבו יחד | טליה תומר תרקום מחדש חלקים מתוך המצודה בשיתוף הקהל | דוגמני הבית של המצודה יפיצו פסיכדליה להמונים.

סדנאות והדגמות חיות:
רוני חג׳ג׳ – יזמין את הקהל לעצב מחדש בגדים שיביא איתו מהבית בסדנה פרפורמטיבית של המותג Assembly Tongueשירי ורד תיפגש עם הקהל, אחד על אחת, ותיצור רישומי אופנה אינטימיים | חמש רוקמות פלסטיניות ילמדו את הקהל הרחב לעטר פריטי לבוש אישיים מהבית ברקמות מסורתיות | גנית גולדשטיין, תפעיל עמדה אינטראקטיבית לצורפות של תכשיטים עתידניים | דורי שושן תזמין נשים וגברים לסדנת כיסויי ראש אופנתית של המותג אתכסיא.

פאנלים :
כיתת אומן עם מעצבת הטקסטיל עדן סעדון שתספר כיצד יצרה קולקציה של לבוש תחרה באמצעות כלי יחיד- עט תלת מימד. את עבודותיה הציגה עדן בארץ ובעולם' במספר תערוכות ותצוגות נחשבות. 
איפה עובר הגבול- פאנל בלוגריות ומובילות דעת קהל מהמגזר הדתי, שיספרו איך פרצו לתודעה, איך החברה הדתית מקבלת את עיסוקן הייחודי ואיפה עוברים הגבולות האישיים של כל אחת מהן כשזה נוגע לפרסום במדיה החברתית. בין הבלוגריות: ברכה בן חיים ורבקה אהרון, סול שוורץ, אורית שוהם רביד, הדוכסית וד"ר מטפחת 

יום עיון Closet X 
כך ייראה ארון הבגדים ב-2030

בתנאים של המציאות המשתנה מתפתח צרכן חדש: מצד אחד מביע עניין רב יותר בפריטים שהוא קונה, מבקש לקבל מוצרים טובים ובריאים יותר ובקי באופן ייצורם; מצד אחר מעדיף כמות על פני איכות וניזון מתרבות המקדשת ערכים של שפע, סלבריטאיות וראווה.
השינויים בתרבות הצריכה והנורמות שהתקבעו בעקבותיהם, הולידו מגוון יוזמות פורצות דרך, המבקשות לתת מענה לצרכים החדשים.
ביום העיון "Closet X", שיתקיים ב-18 ביולי במוזיאון מגדל דוד בהשתתפות מומחים מובילים בתחום, נחשוף את האתגרים העכשוויים בענף האופנה והאביזרים ונציג טעימה מאותן יוזמות מסקרנות.
מצ"ב ליין אפ

 סיורי אופנה

להשלמת חוויית האירוע, יוצעו לקהל 19 סיורי אופנה, חלקם ייחודיים לOVERALL וכולם כאחד, ינסו לעקוב אחר סיפור האופנה הירושלמי. הסיורים יתקיימו במשך 3 ימים, חמישי עד שבת. ביניהם:
"לפני שהיה קניון" רח' יפו ומרכז העירסיורים ברחביה, על התלבושות של מנהיגים ותקופותאקססוריז בשירות הדתסיור מעצבים ירושלמים אייקונים וייחודים | סיור אופנה במוזיאון חצר היישוב הישן עם סדנת קשירת מטפחות|

שוק יום שישי
דוכנים של מעצבים ומעצבות מקומיים (הכל מיוצר בישראל), עם דגש על אקססוריז – תכשיטים, תיקים, מטפחות, בגדים.


OVERALL
17- 20 ביולי 2019
#Overalljlm

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...