יום ראשון, 8 באוגוסט 2021

מצ'כיה - באהבה ו...בצחוק שבוע הקולנוע הצ'כי יתקיים בישראל בין התאריכים 14 עד 31 באוגוסט בסינמטקים של ירושלים, תל-אביב, חיפה, הרצליה וחולון. מאת: שרית יוכפז

 


 


מצ'כיה - באהבה ו...בצחוק

שבוע הקולנוע הצ'כי יתקיים בישראל בין התאריכים 14 עד 31 באוגוסט בסינמטקים של ירושלים, תל-אביב, חיפה, הרצליה וחולון. 

 

שבוע הקולנוע הצ'כי 2021

השבוע הצ'כי חוזר לחיים ולאולמות!

 

ב-14 באוגוסט, בשעה 19:30 בסינמטק ירושלים - טקס הפתיחה והקרנת הסרט "שרלטן".   

 

ב- 15באוגוסט, בשעה 19:30 בסינמטק תל אביב - טקס הפתיחה והקרנת הסרט "שרלטן".  

 

ב -16 באוגוסט, בשעה 19:30 - בסינמטק חיפה - טקס הפתיחה והקרנת הסרט "שרלטן". 

 

איוון טרויאן, זוכה בארבעה פרסי "האריה הצ'כי" לשחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי, המככב בסרט "שרלטן"- יפתח את הפסטיבל בתל אביב, בירושלים ובחיפה. 

 

 




 

הקרנות של הסרטים הצ'כיים הטובים ביותר חוזרות לאולמות הקולנוע אחרי תקופה קשה של וירוס הקורונה. אנו מציעים לכם שישה סרטים בחמש ערים בישראלי, בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה וחולון. נפתח את התוכנית עם הסרט הצ'כי הטוב של השנה החולפת "שרלטן" מאת אגניישקה הולנד. הסרט זכה בחמישה פרסי אריות צ'כים (האוסקר הצ'כי). סרט עטור פרסים נוסף הוא "איש הרחפן" בבימויו של פטר זלנקה. זהו הסרט הצ'כי הראשון אי פעם שצולם בחלקו בישראל.

השנה מציינים 180 שנה להולדתו של אחד המלחינים המפורסמים בעולם אנטונין דבוז'אק. נקרין דוקו-דרמה ביוגרפית עליו בבימויו של יאורמיל יירש.

אחד השחקנים הצ'כים המפרסמים שמשמש גם כנשיא הפסטיבל הקולנוע היוקרתי של קרלובי וארי, הוא יז'י ברטושקה, אשר מככב בסרט "תאוריית הטיגריס" (שכבר זכה בינתיים לעיבוד הולנדי)

גם השנה אנחנו מציינים סרטים מעידן הפריחה של הקולנוע הצ'כוסלובקי של שנות השישים (האביב של פראג). במסגרת זו נקרין את "הנה האיש הומולקה" של פאפושק משנת 1969 ואת "הכרכרה לוינה" מאת קארל קאכינה בכיכובה של אחת השחקניות הצ'כיות המפורסמות , איווה יאנזורובה, החוגגת יום הולדת 80 השנה.

צפייה נעימה

רוברט מיקולאש, מנהל מרכז התרבות הצ'כי בישראל

 

 

לקבלת מידע נוסף, נא ליצור קשר עם ויקטוריה מרטינובה, מנהלת קשרי עיתונות בטלפון שמספרו 0546-234-166

 

 

 

תאוריית הטיגריס (צ'כיה 2016)

בימוי: ראדק בייגר

משחק: יז'י ברטושקה, אלישקה בלזרובה, טטיאנה וילהלמובה

TIGER THEORY

Dir: Radek Baigar

טרגי-קומדיה על יחסים ומגדרים. בכיכובו של יז'י ברטושקה, מנהל פסטיבל קרלובי וארי.  יאן הוא וטרינר שמרגיש שכל החלטות בחייו נלקחו ע"י אשתו אולגה. כדי להרגיש משוחרר כמו בצעירותו, הוא מתחזה לחולה נפש ומתאשפז. ככה יחמוק מהשפעתה של אשתו השתלטנית. חתנו חווה  מצב דומה עם בתו של יאן. האם באמת הגברים כל כך מסכנים? האם "גברים אמיתיים" נמצאים על סף הכחדה? האם אפשר לשנות את מסלול החיים בגיל כה מאוחר?

(103 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)

(103 min., Czech, Heb. & Eng. Sub)

הקרנה חד פעמית

 

שרלטן (צ'כיה 2020)

בימוי: אניישקה הולנד
משחק: איוון טרויאן, ג'וראז' לוז'

CHARLATAN

Dir: Agnieszka Holland

הבמאית המועמדת לאוסקר אניישקה הולנד חוזרת עם סיפורו האמיתי והמרתק של יאן מיקולשק, מטפל בצמחי מרפא שזכה להצלחה, כסף ופרסום בזכות היכולות המרשימות  שלו ושיטות האבחון יוצאות הדופן בעזרתן טיפל בלקוחותיו. אבל גם עשרות לקוחותיו אסירי התודה – אם מדובר בנשים שחשבו שלעולם לא יוכלו להכנס להריון או גברים שחשבו שלא יראו עוד אור שמש -  לא יכולים לעזור לרופא המהולל כשהשלטון הצ'כי, תחת האקלים הפוליטי הסוער באירופה של אחרי שלטון סטלין, מסמן אותו כשקרן ורמאי. כשהוא והעוזר האישי שלו, איתו הוא חולק הרבה מעבר לעניין בצמחי מרפא, מוצאים עצמם בצד הלא נכון של החוק – ייאלץ הרופא השרלטן לבחון מחדש את אמונתו ומחויבותו לייעוד שמצא.

(118 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)

(118 min., Czech, Heb. & Eng. Sub)

באדיבות בתי קולנוע לב

אנטונין דבוז'אק (צ'כוסלובקיה/ צרפת 1990)

בימוי: יארומיל יירש

Antonín Dvořák

Dir: Jaromil Jireš

דוקו-דרמה  על אנטונין דבוז'אק, המלחין הצ'כי הראשון שזכה להכרה עולמית בין השאר בזכות הפיכתו של חומר פולקלוריסטי למוסיקה רומנטית של המאה ה-19. בנו של קצב מפראג הוא לא המשיך במסורת המשפחתית אלא למד בביה"ס לנגינה על עוגב והיה גם כנר ונגן ויולה. בהמשך הקריירה התמקד בהלחנה והוראה. בשנות חייו האחרונים היה נחשב על ידי רבים בעולם המערבי למלחין החי הבינלואמי החשוב . דובז'אק פופולארי עד היום (ולאחרונה סימפוניית העולם החדש המפורסמת שלו "כיכבה" בסצנת השיא של סדרת הנטפליקס "לופן")

(95 דקות, צ'כית, תרגום לעברית)

(95 min., Czech., Heb. Sub)

עותק משוחזר. הקרנה חד פעמית.

 

הכרכרה לוינה (צ'כוסלובקיה 1966)

בימוי: קארל קאכינה

משחק: איווה יאנזורובה

Kočár do Vídně (Coach to Vienna )

Dir: Karel Kachyna 

דרמה מתקופת "האביב של פראג". לקראת סופה של מלחמת העולם ה-2 .זוג חיילים אוסטרים שנמלטו מהחזית הסובייטית, מאלצים תחת איומי נשק אישה צ'כית עם כרכרתה להצטרף אליהם בעודם חוצים יער השרוי בערפל בדרכם הביתה לוינה. הם לא מודעים לכך שאישה עליה הם מכוונים את נשקם היא אלמנתו של גבר צ'כי שנרצח זה עתה ע"י הנאצים והיא מתכננת נקמה כשגרזן מוסתר בתחתית כרכרתה.

(78 דקות, צ'כית, תרגום לעברית)

(78 min., Czech., Heb. Sub)

עותק משוחזר. הקרנה חד פעמית.

 

הנה האיש הומולקה (צ'כוסלובקיה 1969)

בימוי: ירוסלב פאפושק

משחק: יוזף סבאנק, מארי מולטובה, פרנטישק הוסאק

Ecce Homo Homolka

Dir: Jaroslav Papoušek

קומדיה צינית. זהו יום ראשון יפה ומשפחת הומולקה הבהמית עורכת פיקניק ביער לא רחוק מפראג. הסבא והסבתא התיישבו בנוחות על הדשא. בנם לודבה משתכשך עם תאומיו בתוך הנחל ואשתו הדוש רוקדת בין עצים. והעיקר, בירה מתקררת במי הנחל. אחרי שהם מפריעים לזוג אוהבים בשיחים הם גורמים לבהלה כללית. עם חזרתם הביתה לדירה הקטנה בפראג חוסר התפקוד המשפחתי הופך לבולט יותר ויותר. סאטירה אופיינית לשנות השישים על המשפחה הצ'כית.

(80 דקות, צ'כית, תרגום לעברית)

(80 min., Czech., Heb. Sub)

עותק משוחזר. הקרנה חד פעמית.

 

איש הרחפן (צ'כיה 2020)

בימוי: פטר זלנקה

משחק: כריסטוף האדק, יז'י מאדל, ורוניקה קובארובה

DRONEMAN

Dir: Petr Zelenka

מותחן פסיכולוגי. פאבל שעבד מספר שנים ככימאי בישראל היה עד שם לפיגוע טרור. עם חזרתו לצ'כיה פונה אליו חבר ותיק שמבקש עזרה בצילום פרסומת בה פאבל מתבקש להפעיל רחפן.פאבל נהנה לעבוד עם הרחפן אבל חווה משבר קיומי שמוביל אותו להחלטה לפעול למען "התמונה הגדולה", "לעשות את הדבר הנכון". וכך הוא מחליט להתנקש בדיק צ'ייני, סגן נשיא ארה"ב לשעבר המגיע לפראג. זה לא קשה לכימאי להכין חומר נפץ ביתי ולהעלות אותו לרחפן. האם יצליח במשימתו?

(105 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)

(105 min., Czech, Heb. & Eng. Sub)

הקרנה חד פעמית

מומלץ

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת המגזין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...