יום חמישי, 12 באוגוסט 2021

ספרים : "הורות אינטימית."לא זורקים את מה שאפשר לתקן".רשעות וחמלה" פרשנוף".מסרים מהמדריך העליון." -בהוצאת צמרת .חלק מהספרים המלצתי עליהם ברדיו ליפס -בתוכניתי המלצות וראיונות מאת: שרית יוכפז

 

"הורות אינטימית"-ציפורה שכטמן

הספר מקבץ עדויות של הורים ומטפלים אודות חוויית העבודה בקבוצה, בשילוב תובנות מקצועיות ומחקריות על יחסי הורים-ילדים. בעקבות התנסות זו, הורים ילמדו לראות את ילדם באור שונה ומטפלים ילמדו גישה יעילה לעבודה עם הורים. זהו ספרה הרביעי של פרופ' שכטמן, המצטרף לספריה הקודמים שפורסמו גם בחו"ל. ספרה "ייעוץ וטיפול קבוצתי עם ילדים ומתבגרים" (2010) היה לרב מכר.

פרופ' ציפורה שכטמן היא חוקרת ומומחית בינלאומית בייעוץ/טיפול קבוצתי. בעבודתה, פרופ' שכטמן משלבת הנחיה והדרכה של הורים וילדים, עם מחקר רב ממדים בתחום הקבוצות. הספר מציע תובנות ועצות ליצירת הורות המבוססת על יחסים אינטימיים. הורות כזו מתחילה בהעצמת ההורה, המשכה בהבנת ההורה את עולמו הרגשי ותוצאותיה, בהתייחסות אמפתית, מעצימה ואוהבת של הילד.

"
שלא כמו ברוב ספרי הדרכת הורים, המכילים מתכונים ומרשמים ל'תיקון' הילד, פרופ' שכטמן מביאה את גישתה הייחודית, המבוססת על התמקדות בהורה וביחסיו האינטימיים עם הילד כבסיס לצמיחתו כאדם. בדגש על אמפתיה ותפיסה הומניסטית, ובשילוב עם מתווה לייעוץ קבוצתי להורים נבוכים ולחוצים, הספר מלמד בהצלחה רבה כיצד ניתן לשלב רגישות, סמכות ותמיכה הורית על-מנת לקדם הורות יעילה".פרופ' עזי ברק, פסיכולוג קליני, אוניברסיטת חיפה

"
ספר זה מציע להורים מסע קבוצתי מרתק ומחזק בעקבותיו הם יראו את ילדם ואת עצמם באור חיובי יותר. התהליך הטיפולי מעוגן היטב בספרות ומתובל באין ספור דוגמאות, אשר יאפשרו להורים להבין שהם אינם לבד בסיפור הזה. למטפלים מוגש תיאור תהליך מבוסס ידע, מחקר וכלים טיפוליים, על ידי מחברת חלוצה בתחום הטיפול הרגשי והקבוצות, אשר הביאה את המיקוד הרגשי לניצן".ד"ר מלי דנינו, מנכ”לית ניצן

"
ספר הדרכה זה, העוסק בקבוצות ייעוץ לפיתוח הורות אינטימית, מיועד להורים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע טיפוליים כיועצים חינוכיים, עובדים סוציאליים, מטפלים באמנויות ופסיכולוגים. הספר נכתב על-ידי קלינאית וחוקרת מובילה בתחום, בארץ ובעולם. ייחודו של הספר הנו בהזמנה לדרך חיים – בה היחסים בין הורים לילדים מבוססים על קרבה רגשית, על שפה רגשית, על הבנה רגשית על אמון ונאמנות. הספר מציע דרך ייחודית ויעילה שתוצאותיה נבחנו במספר רב של מחקרים אמפיריים". פרופ' מיכל אל-יגון, החוג לייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד, בית הספר לחינוך, אונ׳ תל-אביב.

"
מפגש קבוצתי עם הורים מזמן להם צלילה עמוקה לתוך ים גועש של צרכים, התמודדויות, אתגרים וקשיים המעצבים את ההורות שלהם. בתוך הים הזה מהווה תפיסת העולם של פרופ' שכטמן - מגדלור. קווים ברורים מנחים את ההולך בדרך והוא מוזמן לעלות על שביל של שיח רגשי - פתוח, כן, אוהד ומקבל. המיקוד במצבו הרגשי של ההורה, ממקום חומל ומחבק, מאפשר יציאה לדרך חדשה, המובילה ליחסי קרבה עם בני משפחתו".
דורית טלאור, מנחת קבוצות

 

לא סתם נכתבו כל כך הרבה חוות דעת חיוביות על הספר הייחודי הזה. מדובר בספר חשוב ביותר שעל כל הורה לקרוא! מובאים בו כל כך הרבה כלים פרקטיים ומקצועיים להפיכת ההורות להרבה יותר פשוטה ממה שאנחנו עושים אותה. ומעבר לפשוטה- הופך אותה לבריאה יותר עבור ילדינו!

ספר חובה לכל הורה! מומלץ בחום!

הספר זמין לרכישה באתר נטבוק- https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13464

 






לא זורקים את מה שאפשר לתקן

הלנה מטוטי

"...לא יכולתי להסתכל עליה. צרחתי עליה וזרקתי כל דבר אפשרי בחדר. היא הבינה מיד שאני יודע. היא שכבה על הרצפה בבכי ואמרה שהיא לא מאמינה איך כל זה קרה, שהיא 'מטומטמת', ושהיא לא מבינה איך היא הכניסה אותו לבית שלנו וסיכנה את המשפחה שכל כך חשובה לה(מתוך סיפור "הבגידה והמחילה").

זהו סיפור אמיתי של זוג שחווה בגידה כואבת, כזו שגרמה למשפחה שלמה טלטלה. מהי הדרך שעברו? האם הגיעו לסליחה ולמחילה על הכאב שנגרם? מה עשו כדי לתקן את משבר האמון שנוצר? סיפור זה ועוד סיפורים רבים אחרים, אמיתיים לחלוטין, יחשפו אתכם הקוראים לאופן שבו ניתן להתמודד עם משברים ולתובנות ביחס לזוגיות ולתפקיד ההורי.

מתברר שהאתגר האמיתי ביחסים ש"לא עובדים" הוא לעשות שינוי. שינוי מעורר חשש אצל רבים, ופעמים רבות איננו יודעים ממה להתחיל וגם איננו בטוחים אם בכלל אפשר לשנות. לכן חשוב שנעצור ונשאל מהי הדרך שעלינו לצעוד בה כדי להגיע לשינוי המיוחל ביחסים או במצב המכאיב שבו אנחנו נמצאים? מה אפשר לעשות אחרת כדי לשפר את חיינו? ולמי לפנות לעזרה?

הלנה מטוטי, מומחית לזוגיות ולמשפחה ועתירת ניסיון בליווי אנשים, מזמינה בספר זה הצצה לסיפורי חיים שבהם מגולמת תפיסת עולמה, ומטילה אור על האופן שבו אפשר להתמודד עם אתגרים ועם משברים מורכבים בתחומי הזוגיות וההורות. הלנה קוראת לכל מי שנתקל בקשיים בעידן מאתגר ומורכב זהלא לוותר על הדבר הכי חשוב בחיים: משפחה, אהבה וילדיםגם כאשר בני זוג מרגישים שהם ניסו הכול ושהם נאלצים להרים ידיים, או בהתמודדות מול קשיים התנהגותיים ומול קשיים אחרים של הילד במשפחה, חשוב לדעת שקיימת עוד דרך שטרם ניסו אותה.

הלנה מטוטי היא סא"ל במיל' בתחום ההדרכה והאימונים בצה"ל, מוסמכת תואר שני בחינוך (M.A) באוניברסיטת בר אילן ובוגרת מסלול הכשרת מאמנים. מרצה, מנחה ומאמנת אישית וזוגית. נשואה לשאול ואימא לאופיר, שגב וגלי. מלווה אנשים, זוגות, משפחות ובני נוער, משנת 2009.

הספר "לא זורקים את מה שאפשר לתקן"  משקף, באמצעות הנרטיביים הסיפורים המובאים בו, דרך ייחודית לקירוב בין לבבות אוהבים, לגישור ולעזרה לאנשים במצבים שאליהם נקלעו. היכרות וחשיפה לתובנות העולות מספר זה, עשויות לסייע לתקן מערכות יחסים ובנוסף אף לשנות חיים.

 

לא קיים זוג שלא זקוק להדרכה נכונה, אפילו אחרי שנים של ביחד יש לעיתים ניתוקים בתקשורת. זווית ראיה חדשה יכולה פעמים רבות להציל את המצב ולגרום לבני הזוג פקוח עיניים ולהסתכל על הדברים באור קצת שונה. זהו ספר עיון חשוב ומלמד, הן זוגות צעירים והן מבוגרים וותיקים, מומלץ בחום!!!

הספר זמין לרכישה באתר נטבוק- https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13458

 

 



רשעות וחמלה

עפר מזר

רומן מטלטל החוצה זמן, יבשות ונסיבות. משולש אהבה, המציב את גיבוריו מול נחשול של אירועים מכוננים המעצבים את דמותם, משפיעים על חייהם הבוגרים, ומותירים בנפשם צלקות צורבות. העלילה, הנפרשת על פני חמישה עשורים ומסופרת על ידי הגיבורים עצמם, בעין המתבונן וללא מסננים, צוללת אל מעמקי נשמתם, חוקרת את חדרי ליבם, ונוברת במרחבי תודעתם. סיפורי חייהם המרתקים פותחים שערים לעולמות הפסיכולוגיה, המוזיקה, האקדמיה, המשפט, הדוגמנות ועיצוב האופנה.

ליסה
במונולוגים הנוקבים ששיגרתי במהלך ימי חיי אל ריבון העולמים הזכרתי לו את חודש יולי 1985. שאלתיו שוב ושוב: "במה חטאתי ששנות התבגרותי נראו כפי שנראו או הסתיימו כפי שנסתיימו? הכיצד נעלמה החמלה המפורסמת שלך כשזה הגיע לליסה הצעירה, זו שאיבדה את הדרך – זו שאיבדה הכול?"

ג'ניפר
באחד הבקרים התייצבתי במשרדו של ד"ר וורד, מותשת מהלקאה עצמית. כשהבין את חומרת מצבי, ביטל הפסיכולוג הנודע את מפגשי אחר הצוהריים, והקדיש לי כחמש שעות מזמנו. איש המקצוע הזה, שראה ושמע כמעט הכול ביותר מעשרים שנות ניסיון מקצועי, מצא את מעשיי מזעזעים.

ד"ר עפר מזר הוא מוזיקאי, סופר ואיש שירות החוץ של מדינת ישראל אשר פרסם באפריל 2021 את ספרו השישי, רומן בשם "רשעות וחמלה" (הוצאת צמרת). כמוזיקאי, עפר הקים והנהיג מספר להקות במרוצת השנים, הידועות שבהן: "עפר מזר והזרים" ו"מוסררה בנד", הופיע מעל הבמות המגוונות ברחבי ישראל וזכה להשמעה של לא מעט משיריו בתחנות הרדיו השונות ברחבי ישראל. שירו המושמע ביותר עד היום הוא השיר "געגוע", מאלבומה "קפה וקלפים" של להקתו - מוסררה בנד (https://musraraband.bandcamp.com/track/gaagua-yearning). השיר זכה לאלפי השמעות בתחנות הרדיו ברחבי ישראל. כסופר, עפר כתב במהלך השנים ספרים מז'נרים מגוונים. ספרו הראשון, "בצלו של הספינקס: גמאל עבד אל נאצר והתהוותם של היחסים המיוחדים בין ארצות הברית לישראל," שיצא בהוצאת משרד הביטחון, הוא ספר אקדמי אשר נשען בעיקר, אך לא רק, על עבודת הדוקטורט שהגיש בשנת 2002 לסנאט האוניברסיטה העברית. שלושת ספריו הבאים היו רומנים אשר פורסמו בשפה האנגלית וניתן לרכוש אותם באתר אמזון.קום העולמי. ספרו החמישי "מאחורי הקלעים: סיפורה האחר של הדיפלומטיה הישראלית" הוא ספר בעריכתו, אשר קיבץ 29 סיפורים מ-19 עובדי משרד החוץ אשר זרק אלומות אור על העבודה החשובה שהם עושים למען מדינת ישראל ואזרחיה רחוק מעין הציבור. בספרו השישי, "רשעות וחמלה", עפר מביא במסגרת סיפור מרגש, סוחף ומרתק, תובנות שהצטברו אצלו עשרות בשנים מעולמות עיסוקיו השונים. כאיש שירות החוץ של מדינת ישראל מזה יותר משלושה עשורים, עפר שירת בנציגויות ישראל בתאילנד, נורבגיה, איטליה וארצות הברית. הוא אוחז בדרג דיפלומטי של שגריר ונחשב כיום לאחד מבכירי משרד החוץ הישראלי. במהלך הקריירה, עפר זכה לפרס העובד המצטיין של משרד החוץ לשנת 2008. בשנה שעקבה הוא זכה בפרס העובד המצטיין של כול שירות המדינה. במישור הפרטי, עפר נשוי מזה 28 שנים לשרון ואב לגיא, נועה ותם.

רומן מרתק שכיף לקרוא בכל שלב של היום! עכשיו רק נשאר למצוא את שאר ספריו של עפר 😊

הספר זמין לרכישה באתר נטבוק- https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13406

 

 



פרשנוף –

יוסי מרצבך

פרשנוף – פרשה ונוף מן המעוף, דרשות קצרות על פרשות השבוע וצילומי נוף פנורמיים של יישובים שצולמו באמצעות רחפן. לכל פרשה רעיון וצילום אווירי של יישוב בארץ ישראל הקשורים לאותה פרשה. הצילומים מלווים בדברי הסבר, מה ניתן לראות בתמונה, קצת היסטוריה והקשר המיוחד של המקום לאותה פרשה. הצילומים מתמקדים ביישובים ביהודה ושומרון כדי להכיר לקורא יישובים, אשר לעתים נדמה כי הם רחוקים מן העין ורחוקים מן הלב, להראות את יופיים ואת הנוף הנשקף בסביבתם. בכל דרשה ניתן למצוא תובנות חדשניות ומעניינות בנושאים כגון, חינוך, התייחסות לחיים, משפחה, הבעיה הדמוגרפית, אמונה באלוקים ועוד. הדרשות מכילות מגוון של ציטוטים מחכמי הדורות, מעוררות למחשבה מעמיקה בכל מיני תחומי חיים הקשורים לחיינו, ואף מי שלא אמון על ספרי הקודש, ימצא בהן טעם.
קצת עליי, מהנדס מחשבים בחברת היי-טק, אוהב לעסוק בתורה ולטייל בכל רחבי ארץ ישראל. בספר זה הבאתי לידי ביטוי שתי אהבות אלה.

וַיַּעַל מֹשֶׁה מֵעַרְבֹת מוֹאָב אֶל הַר נְבוֹ רֹאשׁ הַפִּסְגָּה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וַיַּרְאֵהוּ ה' אֶת כָּל הָאָרֶץ אֶת הַגִּלְעָד עַד דָּן׃ וְאֵת כָּל נַפְתָּלִי וְאֶת אֶרֶץ אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה וְאֵת כָּל אֶרֶץ יְהוּדָה עַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן׃ וְאֶת הַנֶּגֶב וְאֶת הַכִּכָּר בִּקְעַת יְרֵחוֹ עִיר הַתְּמָרִים עַד צֹעַר(דברים ל"ד, א-ג).התצפית של משה רבנו ערב מותו על כל חבלי ארץ ישראל הייתה כנראה ביום של ראות טובה וצלולה. הגיאוגרפים עשויים להתלבט אם אכן ניתן לראות מהר נבו את דן, את הנגב ואת "הים האחרון". אך לכל איש אשר רוח בו, ברור כי התצפית היא פרי הראות הרוחנית הטובה והצלולה של משה על הארץ שאליה כה רצה להגיע. התורה שהוריד משה מהר סיני ניתנה במדבר אך היא נטועה עמוק בנופי ארץ ישראל. גם הספר שלפנינו ראשיתו בתורה- בפרשות השבוע, אך הוא מרחף מעל ארץ ישראל עם תצפיות בימים של ראות טובה ובעיקר עם עין טובה למעשה ההתיישבות בהר המרכזי. בתצלומי הרחפן המרהיבים שלו הצליח יוסי מרצבך לחבר בין פרשות השבוע לבין ההתיישבות, על רקע נופי ההר המרכזי של ארץ ישראל, מחבל יתיר בדרום, עד סביבות עמק דותן בצפון, בבחינת "תמונה נאה של ההתיישבות, מרחיבה דעתו של אדם". ד"ר דורון שר-אבי, ראש החוג ללימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית הרצוג.

ספר מקסים הנותן הצצה לפרשות השבוע (גם למי שאינו מתמצא) וחושף את הקורא לצילומים מרהיבים שלעיתים נדבה שלא צולמו בארצנו הקטנטונת.
אין ספק שהכתוב בו מרחיב את הדעת גם על החיים עצמם! ממליצה מאוד.

הספר זמין לרכישה באתר נטבוק- https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13447

 



מסרים מהמדריך העליון

חנוך סגל

הספר "מסרים מהמדריך העליון" נותן אמת שלא הכרתם או ידעתם על ספר בראשית. ככל שמעמיקים, מבינים, שמה שידענו או למדנו על ספר בראשית, שונה ממה שפירשו אבותינו. זוהי הטענה העיקרית של המדריך העליון, המורה שהציג בפני חנוך את העובדות. הספר מבאר נושאים שהיו סתומים עד כה לפשוטים ובהירים כדוגמת השאלות שעולות בנושאים טעונים ומורכבים: "מדוע מנחתו של קין לא התקבלה?", או "מדוע לא נענש לאחר שרצח את הבל אחיו?" סוגיות כאלה מבוארות על ידי המדריך העליון. הוא מוליך את חנוך בנבכי החומש ומביא הוכחות לדבריו. ספר בראשית קורם עור וגידים חדשים ומואר בזווית שונה.

מדובר בספר שונה וייחודי שריתק אותי לאורך הקריאה ולו רק כדי להבין מי הוא המדריך העליון, מי הוא הישות שנותנת תשובות ומאירה נקודות שמעטים מאיתנו השכלנו להבין? בהחלט משאיר חומר למחשבה. ממליצה!

הספר זמין לרכישה באתר נטבוק- https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13465


מומלץ-המלצתי על הספרים גם בתוכנית הרדיו שלי המלצות וראיונות מאת-שרית יוכפז 

ברדיו ליפס.WWW/RADIOLIPS.CO.IIL




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"האריה שבפנים״ פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024.מאת שרית יוכפז

  פרס השחקנית, פרס המוזיקה ופרס עיצוב התלבושות הוענקו אמש בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024 להצגה החדשה של תיאטרון המדיטק על פי ספר ה...