יום ראשון, 3 במרץ 2024

"במלוא הדרה"- עיריית תל אביב-יפו מציינת את יום האישה הבין-לאומי 2024 מאת: שרית יוכפז

                                                             

                                                  אלה קינן
  

 "במלוא הדרה"- מאת שרית יוכפז

עיריית תל אביב-יפו מציינת את יום האישה הבין-לאומי 2024 במהלך חודש מרץ בשורת אירועים ופעילויות ברחבי העיר

14-3 במרץ 2024






https://bit.ly/BimloHadara2024

 

#"העולם צריך אותך!" חלוקת ערכות פעילות בכל בתי הספר בעיר ליצירת דיון מעמיק ומותאם בנושא שוויון מגדרי וחשיבותו לחברה


#רצות למען חטופות-שכונת יד אליהו בריצה נשית למען החטופות, בהן גם עדן ירושלמי תושבת השכונה

#"אבן גבירות"- תערוכת שוטטות באבן גבירול בשיתוף תושבות ובתי עסק 


#הרצאות של נשים בולטות במהלך מלחמת חרבות ברזל


#אירועי יום האישה היפואית בבית מרים- הבית לשוויון מגדרי

#אירוע רב דורי לקהילת הנשים בעיר במוזיאון העיר תל אביב- יפו- מפגש דיאלוג וצילום משפחתי

 

עיריית תל אביב-יפו תקיים במהלך חודש מרץ את אירועי יום האישה תחת הכותרת "במלוא הדרה"- שבוע שוויון מגדרי בתל אביב-יפו, זו השנה החמישית, בהובלת מנהל קהילה תרבות וספורט והרשות לחוסן ושוויון חברתי.

וכחלק מיישום "עיר שווה": התכנית לקידום שוויון מגדרי בתל-אביב-יפו "עיר שווה": הראשונה מסוגה בישראל.

בשנה זו במיוחד, ישנה חשיבות רבה לקיום הפעילויות, המבטאות מחד את ההדר – העצמה נשית, פריצות הדרך, ההובלה והייחודיות ומאידך, את ההדרה – את האפליה, הריחוק משולחן קבלת ההחלטות, ההשתקה, האלימות וההתמודדויות איתן נשים מתמודדות מעצם היותן נשים.

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "מאז השבעה באוקטובר אנחנו עדים לתפקידן ותפקודן המעולה של הנשים- החל בגבורתן בקרבות בחזית, דרך פעילותן הענפה בחמ"לים האזרחיים ועד לניהול משק הבית בזמן שבני הזוג משרתים במילואים. אך לצד ההדר, מתקיימת גם ההדרה והחשכה- התעלמותם של גופים בינלאומיים ממעשי האונס, פגיעות מיניות בשבי והרחקה משולחן קבלת ההחלטות בממשלה.

אל מול כל אלה, תל אביב-יפו תמשיך לשמש כמגדלור ערכי ונפעל ללא הרף לצמצום הפערים המגדריים בין נשים לגברים. בין היתר, ע"י ייצוג שווה, הגברת הביטחון האישי, חינוך להוגנות מגדרית ותכנון עירוני ואסטרטגי רגיש מגדר".

 

לרגל חודש "במלוא הדרה" יחולקו בכל בתי הספר היסודיים והעל יסודיים בעיר ערכות "העולם צריך אותך!" הכוללות מערכי שיעור, הצעות לפעילויות בית-ספריות ופוסטרים ומשחקים להדפסה. הערכות נבנו בשיתוף עמותת "שוות" ומהוות הזדמנות מיוחדת ליצירת דיון מעמיק ומותאם גיל עם תלמידות ותלמידים בנושא שוויון מגדרי, חשיבותו כערך ותרומתו לחברה.  כמו כן, הערכה מאפשרת חשיפה לנשים מעוררות השראה ולגבורה נשית (בין היתר באמצעות הסרטון שהופק ע"י עיריית תל-אביב-יפו). בכך, מעודדת תלמידים ותלמידות כאחד להתבוננות פנימית ולמציאת הכוחות והחוזקות של כל אחת ואחד מהם, תחת הסיסמא: "העולם צריך אותך!".

 

ביום שני הקרוב, שכונת יד אליהו תתכנס ברחבת הקאנטרי הקהילתי בית בארבור לריצה נשית משותפת תחת הכותרת "רצות למען החטופות"- כל נשות השכונה מוזמנות לזעוק יחד דרך הרגליים את זעקת הנשים החטופות למען שובה של עדן ירושלמי תושבת השכונה. המסלול מותאם לכל הרמות ויכלול 2 קילומטרים של צעדה משותפת .

 

בנוסף, עיריית תל אביב-יפו לוקחת חלק בקמפיין ארצי בהובלת וביוזמת איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות תחת הכותרת "בת בזמן"- סדרת סרטונים בכיכובן של נשים מובילות ומגוונות בחברה הישראלית, שפרצו תקרות זכוכית (יעל ארד, רוני דלומי, סיוון רהב מאיר ועוד), לצד נערות פורצות דרך.  טכנולוגיית הבינה המלאכותית של חברת D-ID (סטארטאפ תל-אביבי) מחזירה בזמן את הנשים לגיל ההתבגרות והן מנהלות שיחה עם הנערות על הצבת יעדים, שאיפה למצוינות והתמודדות עם אתגרים .בקמפיין נבחרו להשתתף בפרויקט - 8 מנטוריות ו -9 נערות מובילות מכל רחבי הארץ, כולל הנערה התל-אביבית נינה ברגר.

אירוע השקת המיזם יתקיים בשלישי הקרוב במעמד ראש עיריית תל אביב- יפו, יושבת ראש איגוד היועצות ובהשתתפות הנערות והנשים המככבות בקמפיין. 

 

במהלך חודש מרץ יתקיימו ברחבי העיר פעילויות ייחודיות:

תערוכת השוטטות "אבן גבירות" אשר תכלול במרחב הציבורי ובעסקים מיצגים אומנותיים, סדנאות מעשיות והרצאות מפי נשים תושבות העיר אשר ירצו על נושאים מגוונים מתחום עיסוקן ופועלן. בין ההרצאות:  הרצאתה של קרן לנגר- מתכננת ערים בהכשרתה ומנהלת קשרי קהילה בנת"ע אשר תרצה על התחדשות עירונית ופרויקט הרכבת הקלה, עו"ד קארין מור תרצה על הרצאה על חשיבות ייפוי כח מתמשך בין בני זוג ומשמעויותיו.

 

"קולות"- אירועי תרבות ואומנות בסימן יום האישה הבינלאומי בחמשת מרכזי התרבות העירוניים של כיכר ביאליק: מוזיאון העיר תל אביב-יפו, בית ביאליק, בית לבילינג ומרכז למוסיקה וספרייה ע"ש פליציה בלומנטל.

 

אירוע יום האישה היפואית יתקיים ב"בית מרים" הבית לשוויון מגדרי ביפו – אירוע בהובלת מועדוני הנשים של יפו מכלל הקהילות שבמרכזו נשים יפואיות משמעותיות ומעוררות השראה, זמרות מקומיות ויריד עסקים מקומיים.

 

השנה יוקדשו חלק מהפעילויות לנשים מעוררות השראה כגון איריס חיים אימו של החטוף יותם חיים ז"ל, אשר  תעביר במרכז ברודט ליהדות את הרצאתה העוצמתית "לבחור באור" על איך לחיות בתודעת אושר ולא בתודעת קורבן. גם יוצרת התוכן אלה קינן תרצה במרכז הקהילתי יוסי בנאי על כיצד כל אחד מאתנו יכול לסייע להסברה הישראלית. קינן שאחראית לקידום הנרטיב ברשתות לפיו חמאס= דאע"ש ומקימת חמ"ל ההסברה שעובד בלהחדיר את הנרטיב הישראלי ברשתות החברתיות בעולם, תדגים גם את הסכנה העתידית של הסתת הדור הצעיר במערב נגד ישראל. 

 

גם אנשי תקשורת ייקחו חלק באירועי "במלוא הדרה". בין היתר כתבת הרווחה מיכל פעילן אשר תרצה במרכז תרבות מנדל על מאחורי הקלעים של הסיקור העיתונאי במהלך "חרבות ברזל", המציאות בעורף והדילמות בסיקור משפחות החטופים והמפונים. וכן כתב הדרום אלמוג בוקר ירצה במרכז הקהילתי בית השחמט על מקומן של נשים בצה"ל בשנת 2024 ועל ישראל לפני ואחרי מתקפת חמאס הרצחנית בשבעה באוקטובר.

פעילויות ואירועים נוספים אשר יערכו במסגרת "במלוא הדרה" 2024:

בית יד לבנים | ערב ספוקן וורד – "להיות אישה" | רביעי 6.3 | 21:00-19:30  | 20 ₪ | רח' פנקס דוד צבי 63

עשר נשים מוכשרות יעלו לבמה ויחלקו עם הקהל מונולוגים בנושא "איך זה להיות אישה בשנת 2024", על רקע שלל האירועים המטלטלים את עולמנו לאחרונה. ההרכב הקולי מאמאז'ור, המורכב מנשות השכונה, יצטרף בשירים אהובים ורלוונטיים. עורכות ומנחות: ליאת לב רן וגל ליבר

 

בית אריאלה| "מגיבורות על הנייר לגיבורות על הבמה" | שישי 8.3 | 12:00  | 60 ₪ או 40 ₪ לבעלי דיגיתל | רח' שדרות שאול המלך 25

מפגש מרתק בין השחקנית אפרת בן-צור והסופרת דורית רביניאן בערב שכולו דמויות נשיות.
השתיים ישוחחו על הנשים בעלילות הרומנים שכתבה רביניאן ("גדר חיה", "סמטת השקדיות בעומריג'אן", "החתונות שלנו"), ועל הנשים שמגלמת בן-צור על במות התאטרון, ובהן מאשה ("שונאים סיפור אהבה") ואורה ("אישה בורחת מבשורה") ולאה'לה ("הדיבוק") ואנה ("אנה קרנינה") ועוד רבות. המפגש יכלול קטעי קריאה, משחק ושירה.

 

80 ליונה וולך |  בית ביאליק | יום חמישי, 7.3 | בשעה 20:00 | 25₪ | רח׳ ביאליק 22

יונה וולך, המשוררת העברית המשפיעה ביותר במחצית השנייה של המאה ה-20, נוכחת מתמיד גם כארבעים שנים אחרי מותה. רק בשנה האחרונה ראו שני ספרים מרכזיים ומשמעותיים אודותיה: "ספר יונה וולך" המקבץ מאמרים ומסות על שירתה, ו"השירים שמחוץ לספרים", ספר המכנס משיריה שלא ראו אור בספריה. 

הערב בבית ביאליק יעמוד בסימן 80 שנים ליונה וולך וישים במרכזו את שאלת הירושה של יונה וולך. בחלק הראשון של הערב שלושה דוברים שונים יבקשו להשיב על השאלה: "מהי ירושת יונה וולך?" ובחלק השני של הערב משוררים שוולך השפיעה על שירתם יקראו משיריהם ומשירי וולך. ערן צור יבצע שירים מהאלבום "אתה חברה שלי".

מהי ירושת יונה וולך? (דנה אולמרט, רועי גרינוולד, עודד כרמלי)

וְכָל הַחַיּוֹת הָיוּ בְּגַנִּי (שגיא אלנקוה, מאיה בז'רנו, טינו מושקוביץ, לורן מילק)

מנחה: אורית מיטל | מוזיקה: ערן צור 

 

"את, אני והעיר"| מוזיאון העיר תל אביב-יפו | רביעי 13.3 |  22:00-19:00 | 50 ₪ לזוג | רח׳ ביאליק 27

מפגש דיאלוג וצילום לאימהות ובנות ולקהילת הנשים בעיר. אירוע רב דורי משפחתי המזמן מפגש להעמקת הקשר בין נשים באמצעות שיטוט מבוסס שאלות לדיאלוג. המשתתפות, מבתי הספר העל יסודיים בעיר, ומהקהילה, יוזמנו להסתובב ברחבי המוזיאון וליהנות ממגוון תחנות לשיחות אינטימיות ומקרבות. שיאו של הערב בעמדת צילום בה מוזמנות המשתתפות להצטלם יחד לצילום משפחתי בהנחייתה של  אלה ברק אמנית צילום המתמחה בפורטרטים משפחתיים. במהלך הערב תתקיים הרצאה בנושא אמפטיה היסטורית.
תלמידות ובנות משפחותיהן: 17:00 עד 19:00 קהל רחב: 19:00 – 22:00 | הכניסה בתשלום.

 

הרצאה: "נשים בחוד החנית" |  מרכז קהילתי רייך|  |  יום שני, 18.3 | בשעה 16:15 | 20₪ | רח׳ ארלוזרוב 106

אירועי השבעה באוקטובר טלטלו את עולמנו וגילו לנו בין השאר את עוצמתן של הנשים בסיפורים מעוררי השראה של גבורת נפש ואומץ.  ההרצאה תעסוק בדרך שעברו נשים מחוסר זכויות לחלוטין דרך מאבקים ודרך המלחמות להגיע למקום שבו הן נמצאות היום. ההרצאה תסתיים עם סקירה של נשים מעוררות השראה שהתגלו במלחמת חרבות ברזל כגון סרן ק' והטנקיסטיות ורפ"ק שפרה בוכריס.

 

לפרטים והרשמה לכלל האירועים יש להיכנס לאתר העירוני:


https://bit.ly/BimloHadara2024


תהנו 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש. מאת: שרית יוכפז

  מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש יצירות המופת של שניים מגדולי המלחינים בכל הזמנים מגיעו...