יום רביעי, 13 במרץ 2024

זמן פיוט -הפסטיבל יתקיים בתאריכים 28/3 ועד ה- 16/4 במרכז ברודט לתרבות יהודית ובאולם פומבדיתא 8 בתל אביב. מאת שרית יוכפז


                                                         צילם אילן בשור


הפסטיבל העירוני "זמן פיוט" מציין 12 שנים במופעים מקוריים של אמנים מוכרים המנגנים ושרים חומרים מעולם הפיוט והמקורות בחסות עיריית תל אביב

מאת: שרית יוכפז

האמנים המשתתפים:

בועז שרעבי, גיא מזיג, לאה שבת, להקת עלמא, יהלה לחמיש, יגל הרוש, מיכה ביטון, לירון עמרם

 

זו שנתו ה- 12 של הפסטיבל העירוני 'זמן פיוט' בתל-אביב-יפו, אשר רכש לו שם כאחד מהפסטיבלים המובילים בארץ בתחום המוזיקה היהודית. הפסטיבל מעמיד במרכזו טקסטים יהודיים וניגונים עתיקים ומעניק להם פרשנות עדכנית ורעננה. ייחודו של הפסטיבל ביכולת שלו לעודד היכרות עם ענקי הרוח, השירה והתרבות היהודית ולהנגישם לקהל הרחב, באמצעות עיבודים חדשניים לטקסטים העתיקים של הפיוט ובאמצעות בחירה במנעד אמנים מגוון ולעיתים אף בלתי צפוי.

הפסטיבל מופק על ידי מרכז ברודט לתרבות יהודית של עיריית תל- אביב- יפו, שהחליטה לקיימו השנה חרף המלחמה, מאחר והוא משלב מוזיקה ותפילה, שיש להם כוח לרפא ולהפיח תקווה. הידיעה שהטקסטים והמנגינות הללו, ליוו את העם היהודי במשך דורות, גם בתקופות קשות, מעניקה להם יכולת לנסוך בנו השראה, עוצמה ותקווה שכל כך חשובים לנו בימים הללו.

 

בהתאם למסורת של הפסטיבל, גם השנה, "זמן פיוט" יעלה לראשונה מופעים חדשניים ומקוריים כולל של אמנים אהובים ומוכרים, שעולים לראשונה לבמה עם חומרים מעולם הפיוט והמקורות וביניהם: בועז שרעבי, לאה שבת וגיא מזיג.

 

ניהול הפסטיבל וניהול אמנותי: שירה סיון- מונסונגו

ייעוץ תוכן והפקה: דן יפת

 

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 28/3 ועד ה- 16/4 במרכז ברודט לתרבות יהודית ובאולם פומבדיתא 8 בתל אביב.

הכרטיסים יימכרו במחירים הנעים בין 80- 50 ש"ח. הטבות למחזיקי כרטיסי דיגיתל.

רכישת כרטיסים בטל' 03-6954522 ובאתר העירוני:

https://bit.ly/4c666bz

 

 

לפרטים נוספים:

דוברות עיריית תל אביב-יפו, 03-7244720, dovertlv@tel-aviv.gov.il

 

 

בתכנית:

 

"שיר השירים אשר לשלמה" /  בעז שרעבי מארח את יהלה לחמיש

גדול זמרי הנשמה במופע מרגש עם השירים המוכרים והאהובים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית, לצד פיוטים ממסורת תימן ובלחנים מקוריים פרי עטו של בעז שרעבי.

קולו מלא הרגש של בעז שרעבי ומילותיו המעצימות מספקים לנו נחמה ומדברים אל ליבנו בכל זמן ובכל תקופה, ובמיוחד בתקופה הנוכחית עם מילים, אשר מתכתבות עם הלך הרוח הישראלי העכשווי, כמו: "לתת את הנשמה ואת הלב", "כל עוד", "כשתבוא" שנכתב על הנווט רון ארד ומתחבר כל כך למציאות הנוכחית, וכמובן הלהיטים והשירים המוכרים והאהובים: "הלוואי", "לתת", "משאלה", "אם את עדיין אוהבת אותי" (אבנים מהירח).

במופע יבצע בועז במיוחד לרגל הפסטיבל כמה פיוטים שכתב וביצע לאורך השנים, בהם הפיוט " שיר השירים" אותו הלחין, "ספרי תמה" מהמסורת התימנית ועוד.

במופע תתארח המוזיקאית, הפייטנית והיוצרת יהלה לחמיש, שהספיקה לכבוש במות בכל רחבי הארץ עם קול הפעמונים שלה.

בועז שרעבי: שירה

יהלה לחמיש: שירה

פסנתר: ירון בכר

 

יום חמישי |28/3 |י"ח אדר ב' |בשעה 20:30, אולם פומבדיתא 8 תל אביב

כרטיסים 80 ₪, למחזיקי דיגיתל 60 ש"ח

 

חוזרים אל התקווה / עלמא במופע בכורה לקראת אלבום חדש מארחים את יגל הרוש

המוסיקה של עלמא מביאה תפילה כלל-ישראלית, מאחדת, מחברת ומנחמת במיוחד בימים אלה. שלישיית עלמא היא תופעה ייחודית בנוף התרבות הישראלי- עם שילוב בלתי שגרתי של חומרים מיונה וולך ועד שירי  תפילה מהמקורות, שנקודת החיבור שלהם – מוסיקה שיוצאת מהלב, ונכנסת ללב. מוסיקה של תפילה, של סיפור חיים, של געגוע...

החיבור בין חברי ההרכב, התחיל בשני מפגשים פלאיים, האחד בגרנדה (ספרד), והשני בירושלים. בפעם הראשונה בה ניגנו יחד הורגש ניצוץ קסום של יצירה והשראה. ניצוץ זה, הוא אשר הניע שנים ארוכות של חיבור ויצירה משותפים, והוא גם זה שהוליד 3 אלבומים אינספור הופעות ומפגשים קסומים (וגם זוגיות אחת, שנולדה בתוך הלהקה...).

בימים אלה, לאחר כמה חודשי עבודה באולפן ההקלטות יחד עם מאור שושן המפיק המוזיקלי, (זוכה פרס אקו״ם, ישי ריבו, עקיבא ועוד) ההרכב נמצא לקראת צאת האלבום הרביעי והחדש, מתוכו התפרסם הסינגל ״אלוהיי נשמה״.

במופע במסגרת ׳זמן פיוט׳ נשזרים שירים חדשים בהשמעת בכורה, לצד כל הלהיטים המוכרים והאהובים מ-3 האלבומים הקודמים ("איילה", "אילו פינו", "אבא יקר", "ראיתי בית", "אלוהיי נשמה", "ידיד נפש", "ניגון לבניה"....ועוד..)

אורח מיוחד: יגל הרוש, זמר, נגן קמנצ'ה וירטואוזי, מלחין ומשורר ישראלי, מופיע עם האנסמבל שלו בפסטיבלים בארץ ובעולם.

אברהם מוסקל: שירה וגיטרה/ רעיה מוסקל: שירה, קלידים ומלודיקה/ אליאב אובל-נאמן: שירה וגיטרה

אסף רבי: בס / עינת הראל: תופים / יגל הרוש, שירה וקמנצ'ה

 

יום שלישי כ"ג באדר ב' |2/4 | בשעה 20:30, מרכז ברודט תל אביב

כרטיסים 60 ₪, למחזיקי דיגיתל 40 ש"ח

 

ג'עלה טיש / כולנא תל אביב מארחים את לירון עמרם

מפגש של שירה ולימוד משותף בתמהיל המיוחד של 'כולנא', המשלב בין ״התוועדות״ חסידית לאווירה של 'מועבט' מזרחי והווי של ערבי שירה בציבור. מפגש שמאפשר התכנסות ישראלית חמימה המתאימה לימים האלה, סביב שולחן עם כוס תה, עראק, פיצוחים, עוגיות ומאפים תימניים.

אמן אורח: לירון עמרם. זמר המחבר ביצירתו את המורשת התימנית מבית אבא, חלוץ המוזיקה התימנית אהרון עמרם, יחד עם פאנק, רוקנרול ומוזיקה אלקטרונית עכשווית.

האירוע הוא פרי שיתוף פעולה של 'ברודט המרכז לתרבות יהודית' ו'כולנא תל אביב', בית חדש לתרבות ומסורת בהשראת יהדות המזרח התיכון וצפון אפריקה.

 

יום רביעי | כ"ד אדר ב' |3.4.24| בשעה 20:30, מרכז ברודט תל אביב

כרטיסים 50 ₪, למחזיקי דיגיתל 30 ש"ח

 

בין שדרות לירושלים ועד נתיב העשרה / מיכה ביטון מארח את לאה שבת

מסע מוזיקלי אל תפילות וניחוחות ילדות של שירים מכל הזמנים עם הזמר והיוצר מיכה ביטון. המופע עוסק במהמורות ובקשיים בדרך להצלחה מילד שגדל בסיטואציה בלתי אפשרית ועד שהפך לאמן ויוצר, על חייו במושב נתיב העשרה וההתמודדות במגורים ביישוב צמוד גדר לעזה, על חיי משפחה, גידול ילדים ויצירת מוסיקה באזור כל כך נפיץ ועל החוויה הקשה שעבר עם משפחתו ב 7.10.23 במתקפת הפתע על נתיב העשרה.

במופע לוקח מיכה את הקהל למסע מוזיקלי אל מקומות עמוקים בנבכי האדם, בשיריו מאלבומיו הקודמים ואלבומו החדש "כמו מים" ואל תפילות ילדות משדרות עיר הולדתו, בהם פיוטים ושירי תפילה, כמו: 'שלום לך דודי', 'שיר למעלות','ימלא פי', 'לקראת שנה', שהלחין בעצמו ועוד.

במופע יארח מיכה את זמרת הנשמה המופלאה - לאה שבת, עימה הוא הרבה לשתף פעולה לאורך השנים. השילוב בין מיכה ללאה מצליח לחבר ולרגש, מביא קול אותנטי וחם עם בשורה של תקווה.  יחד עימה יבצע גם את שירו "שיבוא", לו הוא הוציא לאחרונה גירסה חדשה יחד עם אהוד בנאי, שלומי שבת ולאה שבת. ביצוע שהפך למחווה של ארבע קולות ששרים לארבעת חבריו הקרובים של מיכה מנתיב העשרה שנפלו ב- 7/10 – אורן שטרן, יגאל וקס, עמית וקס ודני וובק זכרם לברכה. השיר “שיבוא” הפך גם להימנון תפילה שחיילנו ישובו לשלום והחטופים יחזרו לביתם במהרה.

מיכה ביטון: שירה וגיטרה/ נהדי אוחנה: תופים/ גלעד חזן- עוד וכינור/ צחי תורג'מן – בס

 

יום שלישי |א' בניסן |  9.4| בשעה 20:30|מרכז ברודט תל אביב

כרטיסים 60 ₪, למחזיקי דיגיתל 40 ₪

 

 

"צו פיוט" גיא מזיג / מופע להקה מיוחד לפסטיבל

גיא מזיג, הידוע בכינויו נסיך הגרוב ומלך הפאנק, הוא אחד המוסיקאים האיכותיים והעסוקים הפועלים בארצנו, מאחורי הקלעים ומלפנים. מזיג הוא אחד היוצרים הבולטים במוזיקה הישראלית, עם רשימת להיטים ארוכה, מרשימה ומרקידה ומופע גרובי ומלא הומור שהפך לקאלט ("אנחנו", "לתפוס אותה",  "כמה אני אוהב אותך", "יצאנו לרקוד", "לבד במדבר" ועוד...)

לראשונה בקריירה המוזיקלית שלו, גיא מזיג והלהקה יעלו מופע חד פעמי עבור פסטיבל הפיוט של פיוטים מהבית, לצד שיריו האהובים, במה שמסתמן כאחד המופעים המפתיעים והבלתי שגרתיים של הפסטיבל. 

גיא מזיג: "פיוטים תמיד היו חלק מחיי. מבית הכנסת בתור ילד בלוד, שבתות משפחתיות , אירועים ושמחות. יש פיוטים שמיד מחזירים אותי לילדות, לבית, למשפחה. יש פיוטים שגדלתי עליהם ותמיד היו השראה בשבילי ואני ממש מתגעגע אליהם.

במופע הזה תהיה לי הזדמנות כיוצר שפועל בשדות מוזיקליים אחרים, לחזור לחומרים הללו, לשחזר ולהתרגש."

גיא מזיג - שירה וגיטרה / דניאל סעדון - פייטן / אלון פרימן - קלידים /רועי ברום - תופים

ליאור עוזרי - בס / נדב גיימן - פרקשן /עידו יעקבי - גיטרה

 

יום שלישי |ח' בניסן |16.4| בשעה 20:30|, אולם פומבדיתא 8 תל אביב

כרטיסים 80 ₪, למחזיקי דיגיתל 60 ש"ח

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש. מאת: שרית יוכפז

  מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש יצירות המופת של שניים מגדולי המלחינים בכל הזמנים מגיעו...