יום שבת, 30 במרץ 2024

תערוכת "בארץ אהבתי" אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס, במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית .מאת שרית יוכפז

 


                                     תערוכת "בארץ אהבתי"

אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס, במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית .מאת שרית יוכפז


 

בצל ימים קשים אלה והמאורעות הלא פשוטים שחווינו, ועל מנת לנסות ולהחזיר את התרבות והאמנות לחיינו ולהוות מזור ולו במעט

תערוכת "בארץ אהבתי", אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס, תפתח מחדש

החל מתאריך 4.12.23, יום ב', בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

הפניקס ומוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, מאפשרים לממש כרטיסים שלא מומשו בעקבות המלחמה, עד לסוף השנה 31.12.23. 

 

אנו מקווים שנזכה לימים שקטים, שלווים ושנמשיך להיות מאוחדים.

 

אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס הוא אחד המקיפים והמשובחים בתחומו, לצד אוספי המוזיאונים הבכירים בישראל. האוסף כולל עבודות מפתח של רבים מהאמנים החשובים ביותר שפעלו כאן והטביעו חותם על מהלך האמנות הישראלית לאורך כל המאה ה-20.

 

ראובן רובין, נחום גוטמן, משה מוקדי, אנה טיכו, ציונה תג'ר, יצחק דנציגר, יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אריה ארוך, אביבה אורי, אביגדור אריכא, מיכאל גרוס, אורי ריזמן, רפי לביא, משה קופפרמן, לאה ניקל, משה גרשוני, אורי ליפשיץ ואחרים - מיוצגים באוסף זה ביצירות שמאפשרות לעקוב לא רק אחר הישגיהם המובהקים ביותר, אלא גם אחר השלבים של התפתחותם האישית. עוד מצויות באוסף עבודות איקוניות של אמנים כמו יגאל תומרקין, יאיר גרבוז, מנשה קדישמן, מיכה אולמן, יהודית לוין, תמר גטר, ציבי גבע, עידו בר אל, יוסי ברגר, עדי נס, מיכל רובנר, סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, אלי פטל, חנה סהר, דוד עדיקא, שרון יערי ורבים אחרים.

 

האוסף הוקם בשנות ה-80 המוקדמות של המאה ה-20 ביוזמתו של יוסף חכמי (הבעלים ומנכ"ל חברת הפניקס עד 2002) - אספן אמנות שבנה את האוסף מתוך היכרות עמוקה עם האמנים, מחויבות ותשוקה עזה לאמנות הישראלית. יונה פישר ופרופ' מרדכי עומר - מהבולטים והבכירים שבאוצרים המקומיים, ליוו את בנייתו של האוסף במהלך השנים, הציגו וחקרו אותו לצד מירי בן משה שהייתה אוצרת האוסף במשך כשלושים שנה. מאז 2006 לא הוצג האוסף באופן מקיף ונשמר במלואו במחסנים. עבודות בודדות מתוכו הושאלו לתערוכות שונות, ביניהן תצוגת הקבע של האמנות הישראלית במוזיאון ישראל, ירושלים. במסגרת שנת ה-75 למדינה, ביוזמתה של הנהלת הפניקס ובמימונה, וכביטוי לפעילותה של החברה למען הקהילה, הוחלט להציג תערוכה מקיפה מהאוסף, לחשוף ולהנגיש אותו לציבור הרחב, הפעם בחללים המחודשים של מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית.

 

על התערוכה:

התערוכה "בארץ אהבתי: אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית", מתפרסת על שלוש הקומות של המוזיאון. היא מציגה שלושה מבטים על הזהות המקומית, כפי שהם משתקפים בעבודות שבאוסף, מראשית המאה ה-20 ועד ראשית המאה ה-21.

תצוגות אלו לא ממפות מהלך כרונולוגי-היסטורי ולא מתכנסות לכדי רצף לינארי אחיד. הן מפגישות באופן מעגלי בין עבודות שונות ובין יוצרים בני דורות שונים, ומייצרות מבטים צולבים בין תקופות, זרמים, מגמות, אידיאולוגיות וטכניקות שונות. מפגשים אלו מזמנים קריאה מחודשת של כל עבודה ועבודה, ומציעים מבט עכשווי, חי, פועם ורלוונטי בתקופה של יותר ממאה שנות תרבות ישראלית. התערוכה עשויה כמרחב רב-שכבתי של שוטטות בין תנודות העומק הטקטוניות של המקום הזה, כמסע זהות בנבכי הקיום המקומי, במרכז העצבי של הגנום הישראלי.

 

"בארץ אהבתי"

פתיחה מחודשת: 4 בדצמבר 2023

כתובת: מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, רח' אבא הלל סילבר 146, רמת גן
צילום  אברהם חי.
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש. מאת: שרית יוכפז

  מוצרט ושוברט על במה אחת! יום שישי, 17.5.24 בשעה 11:00 במשכן לאומנויות הבמה ב"ש יצירות המופת של שניים מגדולי המלחינים בכל הזמנים מגיעו...