יום חמישי, 9 במאי 2019

טקס הכתרת יקירי העיר תל אביב-יפו לשנת תשע"ט 2019 מאת: שרית יוכפז

צילם: כפיר בלוטון
טקס הכתרת יקירי העיר תל אביב-יפו לשנת תשע"ט 2019

היום, (ה׳) הוענק אות יקירי העיר תל אביב-יפו לשנת תשע"ט, ליקירי העיר החדשים המציגים בגיוונם האישי ובקשת תחומי העיסוק שלהם את עושרה האנושי של העיר. נשים וגברים, ילידי הארץ וילידי גלויות ישראל, אנשי רוח ואנשי מעשה, מתחומי המדע, האומנות, התרבות והפעילות החברתית. כולם נבחרו הודות למצוינות נדירה בתחומי פעילותם ועשיה מעוררת השראה למען הכלל – הקהילה והחברה.
טקס ההכתרה החגיגי נערך בבית האופרה על שם שלמה להט (צ'יץ), במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, יקירי תל אביב-יפו ומוזמניהם, חברי הועדה לבחירת יקירי העיר, חברי מועצת העירייה וחברי מועצה לשעבר, פקידות בכירה בעיריית תל אביב-יפו ואזרחי כבוד.

אלכס אנסקי// אילי גורליצקי //מלי הראל// ד"ר יוסי ורדי
אפרת טילמה //פנינה כהן //רות פינקלקראוט//
זלמן שובל // יעקב שרת//פרופ' שלמה לניאדו
חברי המועצה לשעבר: שמואל גפן // שמוליק מזרחי

מדברי ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי:

"מאה ועשר שנים אחרי הקמתה, אפשר לומר בגאווה שתל אביב-יפו הפכה למציאות את הערכים שעליהם חלם הרצל - והיא עיר פתוחה, חופשית, מודרנית, עיר של מדע, תרבות ומחקר עיר של דמוקרטיה ושיוויון זכויות לכל, עיר השומרת בקנאות על שלושת העיקָרים אשר - לדעתו של הרצל - עשו אותנו, את היהודים - לאומה גְדולה: חופש המחשבה והביטוי, הסובלנות ואהבת האדם. אני מדבר כל הזמן על תל אביב הנהדרת הזאת שלנו - אבל הרי אין להפריד בין העיר לתושביה. הם שעיצבו את דמותה, הם שקבעו את אופיה – והטקס הזה, שהפך כבר למסורת, הוא הדרך שלנו לומר ליחידים המיוחדים האלה, שעשו אותה למה שהיא - את שבחם בפניהם, קבל עם ועדה. וכך, מדי שנה בשנה, אנחנו מתכנסים במוצאי יום העצמאות - כדי  לתת כבוד לעוד קבוצה נבחרת של מי שאנחנו קוראים להם יקירי העיר – תושבים שבמופת חייהם ממחישים את ייחודה ומעלותיה של העיר הזאת. גם השנה מדובר בנבחרת מגוונת של בעלי עיסוקים שונים - מתחומי הרפואה והתקשורת , ההי טק והחינוך, הדיפלומטיה והפעילות הקהילתית. אנשי אקדמיה ואנשי מעשה, ילידי הארץ וחוץ לארץ. נשים, גברים - והשנה גם אשה שהייתה בעבר גבר. העיסוקים שונים מאוד - אך שני דברים משותפים לכולם: פעילות נמשכת של הרבה שנים למען הכלל - ומצויינות בלתי מתפשרת בתחומי פעילותם. גדולתם של יחידים נבחרים מסוגם של יקירי תל אביב אלה – היא לא רק בעצם פועלם, אלא גם בכך שבמעשיהם הם קובעים סטנדרטים של איכות המרימים גבוה את רף הציפיות שלנו מעצמנו. "הנותן לדורו" – אמר פעם ביאליק – "נותן לדורות". בהביענו היום את תודתנו ליקירי העיר החדשים על כל מה שהם נתנו לנו, בני דורם - אנחנו מביעים לא רק את הוקרתנו, אלא גם את הוקרת הדורות הבאים."

הזוכים בתואר יקירי העיר לשנת תשע"ט 2019:
אלכס אנסקי- שחקן תאטרון, קולנוע וסדרות טלוויזיה. כמו כן, הוא עיתונאי,  מגיש ושדרן ברדיו גלי צה"ל ומרצה לתקשורת.
אילי גורליצקי- שחקן וזמר שכיהן כיו"ר אמ"י הראשון. גורליצקי הקים את חברת "אשכולות", האחראית על חלוקת התמלוגים לאמנים בישראל.
מלי הראל- אשת חינוך אשר עסקה בהתנדבות בפרויקטים חברתיים, כגון אימוץ משפחות מהעדה האתיופית, התנדבות בבי"ח דנה לילדים ובבי"ח לוינשטיין. כיהנה כחברה במועצת הנשים העירונית.
ד"ר יוסי ורדי- יזם ואיש הייטק. ורדי ממקימי חברת טכם, מראשוני בתי התוכנה בישראל, כיהן כמנכ"ל משרד הפיתוח, יו"ר חברת כימיקלים לישראל ושימש כמנכ"ל הראשון של משרד האנרגיה. ורדי קיבל עשרות תארים ופרסים, ביניהם פרס ראש הממשלה למפעל חיים בתחום ההייטק ותארי דוקטור לשם כבוד מהטכניון ומאוניברסיטת בן גוריון.
אפרת טילמה- פעילה טרנסג'נדרית, מראשונות הנשים הטרנסיות בישראל והאישה הטרנסית הראשונה מחוץ לארון המתנדבת כשוטרת במשטרת ישראל. טילמה מתנדבת במרכז הגאה בגן מאיר ולאחרונה העלתה מחזה המבוסס על חייה תחת השם "לזאת יקרא אישה".
פנינה כהן- פעילה חברתית בשכונת התקווה.  כהן מסייעת לאזרחים ותיקים להתנהל מול הרשויות השונות, מבצעת עשרות ביקורי בית בשנה ומגשרת בין משפחות בשכונה.
רות פינקלקראוט- אשת חינוך שעבדה בהוראה בבית הספר היסודי יהודה המכבי ולאחר מכן עברה לגימנסיה הרצליה שם הייתה מורה, מנהלת החטיבה ובתפקידה האחרון סגנית המנהלת של המנהל דאז וראש העירייה היום, רון חולדאי.
זלמן שובל- דיפלומט, פוליטיקאי וחבר הכנסת לשעבר מטעם רפ"י ואח"כ הליכוד. שירת בחיל המודיעין ובמילואים בתפקידים מיוחדים באגף המודיעין וכסגן-אלוף ביחידת דובר צה"ל. שירת כשגריר ישראל בארה"ב במשך שתי קדנציות ותחת ארבע ממשלות שונות. שובל הקים את בנק ירושלים ושימש כיו"ר תנועת הליכוד העולמית.
יעקב שרת- עיתונאי, מתרגם, מוציא לאור ופזמונאי. בנו של משה שרת, ראש הממשלה השני של מדינת ישראל. שרת היה בן מייסדי קיבוץ חצרים שבנגב. מפעלו הגדול היה ההוצאה לאור של יומני משה שרת שפורסמו ב-1978 ועוררו הדים רבים.
פרופ' שלמה לניאדו- הקים מהיסוד את מחלקת הלב של בית החולים איכילוב וניהל אותה במשך 30 שנים עד פרישתו לגמלאות. תחת ידיו של פרופ' לניאדו עברו אלפי חולים, אשר בכולם טיפל באותה המסירות ובכובד הראש. בין היתר, שימש פרופ' לניאדו כרופאו של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין ז"ל.
שמואל גפן- חבר המועצה לשעבר
שמוליק מזרחי- חבר המועצה לשעבר

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...