יום ראשון, 5 במאי 2019

פלסטיקולוג'י הכדור בידיים שלנו! חוגגים עצמאות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים. מאת: שרית יוכפז


פלסטיקולוג'י
הכדור בידיים שלנו!
חוגגים עצמאות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים
יום חמישי 9.5.2019
מחיר כניסה 10 ₪ בלבד
מפעל למיחזור פלסטיק – "פלסטי"Factory * מיצבי אמנות מפלסטיק ממוחזר * הכנת ארנק צבעוני משקיות פלסטיק * הדגמה מדעית מרתקת * הצגת מקור לכל המשפחה " פלסטיקטיבה" * ועוד.

פלסטיק הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, הוא בכל פינה ומשמש אותנו ביום-יום אך מה באמת אנחנו יודעים על פלסטיק? מסתבר שלא הרבה. מבחינה מדעית ומבחינה עיצובית פלסטיק הוא חומר גלם מרתק, מחולל מהפיכות חברתיות וצרכניות, בעל מחזור חיים כמעט אינסופי, מועיל ואפקטיבי אך לא תמיד חיובי, שמיש מאוד ויחד עם זאת צריך לעורר מחשבה אצל כל אחד מאיתנו על האחריות הסביבתית הנלווית לו.
במטרה להעלות את המודעות ליתרונות ולחסרונות הטמונים בפלסטיק מזמין אתכם מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים  יחד עם כל המשפחה, להכיר את החומר הכל כך שימושי – הפלסטיק,  זאת במסגרת הפנינג אביבי שיתקיים ביום העצמאות שיכלול סדנאות בניה, הדגמה מדעית, הצגה מקורית, מיצבי אמנות וגם סרט תלת מימד חדש.
את הבאים יקבל בכניסה מיצב אמנותי ממוחזר בדמות נחיל של כ-60 מדוזות עשויות פסולת פלסטיק פרי יצירה של קבוצת האמנים "פוגארה".
קווין אלוש, מייקר ומעצב מצרפת, יציג באירוע את המיצב המתפתח והחדשני "עש הדונג"– זחלי דונג הניזונים מפלסטיק ומכלים את פסולת הפלסטיק. עוד בגזרת המיצבים: אלמוגים יפהפיים שהודפסו במדפסת תלת מימד בהם משולבת תאורה צבעונית היוצרת קסם ועניין מתחלף.
בסדנת בנייה ייחודית – "סיפורה של שקית", יוכלו הילדים יחד עם ההורים להכין ארנק צבעוני עשוי שקיות פלסטיק ממוחזרות בתהליך מיוחד באמצעות מכבש חום. את הארנק יוכלו הילדים לקחת הביתה כמתנה.
בהדגמה מדעית מיוחדת -  "פוליפלסטיק" – יתחקו הילדים וההורים אחר מקורות הפלסטיק, תהליכי הייצור שלו, ילמדו איך מאותו חומר ניתן לייצר כל כך הרבה מוצרים שונים, יכינו סוגים שונים של שקיות פלסטיק וילמדו מהם הקשיים במחזור הפלסטיק שמחייבים אותנו לחשוב מחדש על הרגלי הצריכה שלנו.
במפעל מחזור "בוטיקי" שיוצב במוזיאון "פלסטי"Factory, ילמדו המבקרים להבחין בין סוגי פלסטיק שונים, לגרוס בקבוקי פלסטיק וליצור מוצר חדש לגמרי אותו יקחו עמם הביתה.
פלסטיקטיבה 
הפקת מקור של מוזיאון המדע ירושלים עם היוצרת ענק בוסק.
בכפר דייגים קטן חיה לה דייגת עם אביה, יום-יום הייתה יוצאת לדוג . על סירתה הקטנה הייתה בוהה בשקיעה, אבל דגי זהב לא ממש הייתה משיגה ביום שמשי אחד מגיע לשמחתה גל גדול ונושא אותה לאי מסתורי עשוי כולו פלסטיק .היא מסיירת על האי ופוגשת חיות יצירתיות הנותנות לה רעיונות לעולם בו כול שקית מכילה בתוכה תגלית.
(משך ההצגה: 20 דק'. מגיל 3+).

תערוכת אפריקה גול
תערוכה המציגה כ-60 כדורי רגל שהכינו ילדים באפריקה מפסולת מקומית בהיעדר אמצעים חלופיים. התערוכה מציגה את פעילותה של עמותת AfricaGoal, אשר בחרה בספורט הפופולרי בעולם – כדורגל, כאמצעי לחולל שינוי של העלאת מוּדעוּת האוכלוסיה במדינות מזרח אפריקה ודרומהּ לנגיף HIV, במציאוּת המורכבת באזורים אלה. דרך הרגליים ובאמצעות הלב.
כחלק מהמיזם המְבַטֵּא ערבוּת הדדית במלוא מובן המילה, מתמקדים חברי העמותה גם בַּפָּן המעשי של משחק הכדורגל. במהלך המסע הם מחליפים עם התושבים כדורי רגל שיוצרו מחומרים מקומיים בכדורי רגל "מערביים" ואיכותיים. הכדורים המקומיים מיוצרים בעבודת-יד בעיקר על-ידי ילדים, ממִגוון חומרים המצויים בסביבה דוגמת חוטים, צמר, שקיות פלסטיק, גומי טבעי, עלי בננה ועוד. כל כדור מיוצר באזור שונה, לפי החומרים הזמינים באותו אזור ובטכנולוגיות שוֹנוֹת. יצירת הכדורים מבטאת את החדשנוּת והיצירתיוּת הַרַבָּה של הילדים בבריאת יש מֵאַיִן לצד תשוקתם לשחק את המשחק האהוב בכל דרך, ומעידה על עוצמת החיבור בין הקהילה לסביבתה הטבעית כמו גם על שינוי בהרגלי צריכת פלסטיק שבאים לידי ביטוי ביצור כדורי הרגל המקומיים.
"מסע אל החלל" - סרט חדש בתלת ממד  
התחנה הבאה – מ א ד י ם!
מוזמנים לחגור את רצועות הבטחון להתרווח במושב ולצאת למסע אל החלל...
במשך חמשת העשורים האחרונים, פרצו בני האדם את גבולות הסטרטוספירה (השכבה האמצעית באטמוספירת כדור הארץ - הלכו על הירח, חיים וחוקרים את החלל החיצון כל הזמן. בעשורים הבאים, הסקרנות הבלתי נגמרת שלנו תביא את המין האנושי אל מעבר לגבולות כדור הארץ, אל תוך גילוי כוכבי לכת ועולמות נוספים וחדשים.
סרט מרהיב ומרגש לכל המשפחה, הכולל צילומי פנים וחוץ ממסעות רכבי חלל שונים, ממשימות חלל לתיקון טלסקופ "האבל", ומראות מרשימים של כדור הארץ מהחלל שנחשפים לראשונה וכל זה מתוך נקודת מבט אישית של שני האסטרונאוטים של נאסא, כריס פרגוסון וסרינה אונון (אסטרונאוטית צעירה שנבחרה למשימות חלל עתידיות). הסרט נותן נקודת מבט על הישגי האדם בכיבוש החלל עד כה, משימות עכשוויות והתכניות לעתיד.
(לגילאי  5+ בדיבוב לעברית. משך הסרט: כ- 30  דק'. בתשלום נוסף של  5 ₪ מעל גיל שנתיים)

מחיר כניסה 10 ₪ בלבד לרגל חגיגות העצמאות (מתחת לגיל 5 - חינם) סרט בתלת ממד 5 ₪
כתובת: שדרת המוזיאונים 3, גבעת רם ירושלים | 02-6544888 | www.mada.org.il

מאת: שרית יוכפז עורכת : מגזין תרבות ואומנות ויופי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...