יום שלישי, 14 במאי 2019

במד"א ערוכים לאבטח רפואית את מאות האלפים שיגיעו להילולה במירון. / שרית יוכפז



במד"א ערוכים לאבטח רפואית את מאות האלפים שיגיעו להילולה במירון

לאחר הכנות נרחבות במשך חודשים רבים, מגן דוד אדום ערוך ומוכן לאבטח רפואית את מאות אלפי המתפללים שיגיעו להילולת הרשב"י במירון * מד"א בשיתוף ארגוני ההצלה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל וכלל כוחות החירום והביטחון ינהל את האבטחה הרפואית באירוע ממוקד שליטה של מד"א שהוקם בהר מירון

במהלך ההילולה במירון, מרחבי מד"א בצפון הארץ יפעלו בכוננות גבוהה ומיוחדת ולמעלה מ- 200 אמבולנסים של מד"א שהוצבו לתגבור יהיו ערוכים לתת מענה לכל תרחיש ויעניקו טיפול רפואי מלא, מיידי ומקצועי לכל קריאה שתתקבל. כוחות מגן דוד אדום מכלל רחבי הארץ בשיתוף עם 23 ארגוני הצלה הפועלים תחת מד"א לאורך כל השנה, יאבטחו רפואית את מאות אלפי החוגגים.

לאחר הערכות והכנות שהחלו כבר בסיום ההילולה בשנה שעברה, מגן דוד אדום יחד עם מתנדבי כלל ארגוני ההצלה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל, כלל כוחות החירום והביטחון והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ערוך ומוכן בהר מירון לקראת בואם של מאות אלפים להילולת הרש"בי, שתחל ביום רביעי 22.5.19. במקום יפעלו מאות רופאים, פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה של מד"א וארגוני ההצלה, אופנועי מד"א, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, בימבולנסים ורכבי הצלה ייעודיים. כמו כן, המסוק הצפוני של מד"א-להק יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך. מיום ד' ועד לתום ההילולה יפעל לראשונה בשטח מירון מוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד"א ממשאית החפ"ק הלאומית של הארגון המאפשרת שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. בשטח מירון הוקמו שתי מרפאות, הראשונה במתחם מד"א המרכזי צמוד לישיבת בני עקיבא, שתאויש ברופאים, פאראמדיקים וחובשים, והנוספת בסמוך לחניון שזיפרון לרגלי הר מירון, שתאויש גם היא באנשי מד"א. בנוסף, סמוך לקבר הרשב"י ובציר המהדרין ייפרס כוח עתודה רגלי של מאות פאראמדיקים וחובשים, שיעניקו מענה רפואי מיידי לכל צורך רפואי. בנקודות ההדלקה של האדמו"רים, יוצבו לראשונה חוליות משותפות של מד"א וארגוני ההצלה יחד עם משטרת ישראל וכיבוי אש.

את משימת האבטחה הרפואית של הילולת הרשב"י במירון יבצע מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, בשיתוף מתנדבי 23 ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א ובשיתוף פעולה מלא לאורך כל השנה, בהם: עמותת עזר מציון, הצלה יבניאל, הצלה מירון, ארגון הצלה, צוות הצלה, ארגון זק"א, זק"א תל אביב, הצלה רחובות, צוות הצלה בית שמש, החובש הר-נוף, הצלה כרמל, הצלה טבריה, הצלה פתח תקווה, הצלה אלעד, הצלה דרום, הצלה ללא גבולות, הצלה בת ים, הצלה שפלה, הצלה עפולה, הצלה כפר חב"ד, הצלה צפת, הצלה שרון והצלה חיפה. במסגרת ההערכות התקיימו גם מספר ישיבות וסיורים לתיאום, הכרת השטח, תדרוך והערכות לכל תרחיש.
מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן: "כבכל שנה נערכנו לאבטח רפואית את הילולת הרשב"י במירון אליה צפויים להגיע מאות אלפי בני אדם במהלך ל"ג בעומר. את ההערכות שלנו התחלנו כבר בשנה שעברה, כאשר הופקו הלקחים הנדרשים. בחודשים האחרונים אנחנו פועלים בתיאום מלא עם משטרת ישראל, המשרד לענייני דת ועם שאר הגורמים הרלוונטיים. אנו פונים לקהל שצפוי להגיע להילולה להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מדוחק".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ההילולה במירון היא אחד האירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. מדי שנה, כוחות מד"א ערוכים בשטח ונערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הרפואי הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים. גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף להענקת טיפולים רפואיים למשתתפים שחלילה יפצעו או יחושו ברע. אני מבקש מהציבור בהילולה להקפיד על הנחיות הבטיחות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח. בכל צורך רפואי יש לפנות למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי". ניתן גם לגשת לצוותים הרבים של מגן דוד אדום שמוצבים במקום. אני מודה למתנדבי מד"א ולמתנדבים הרבים מארגוני ההצלה המסורים שפועלים תחת מד"א, ומסייעים בהצלת חיים במהלך השנה, ובאירועי מירון בפרט. תודה מיוחדת לרב יוסף שווינגר מנכ״ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ולרב ישראל דרעי האחראי על המקומות הקדושים באזור הצפון. אני מאחל לכולנו שהילולה תעבור בשמחה ובתפילה".

על מנת לשמור על ביטחונכם במהלך ל"ג בעומר, להלן המלצות מד"א לחוגגים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון:
1.        מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח אברים חשופים בקרם הגנה.
2.        חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד במלאי מתאים לפני היציאה לדרך.  
3.        יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.
4.        באזור ההדלקה, מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות -  אין לזרוק חומרים דליקים (שמן וכד') באתר ההדלקה, העשויים לגרום להתלקחות או החלקה.  
5.        אין לטפס על גדרות, עצים, עמודי חשמל, תחנות אוטובוס וכו', מחשש לנפילה ופציעה קשה.
6.        יש להימנע מדוחק ומקומות צפופים. חשוב להקפיד ולשמור על קשר עין עם ילדים ופעוטות. יש לקבוע נקודת מפגש מוגדרת מראש במקרה של אובדן/ניתוק קשר.
7.        יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים.
8.        במד"א ממליצים להוריד את יישומון 'מד"א שלי' המאפשרת לקבל בלחיצת כפתור, בתוך שניות בודדות, מענה מהחובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א, ובנוסף מאפשרת לאתר את מיקומו של המתקשר בעת מצוקה.
9.        בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות לצוותי מד"א הפרושים באתר, ולמרפאות מד"א, על מנת לקבל טיפול רפואי. במידת הצורך יש לפנות למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'.

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. מד"א קורא לציבור החוגגים להישמר בדרכים:
1.        על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.
2.        יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.
3.        רכבים בהם ילדים ותינוקות - יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.
4.        אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים – גם לא לזמן קצר.
5.        יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תיאטרון גשר מציג את רפרטואר 2024-25. מאת שרית יוכפז

                                                         תיאטרון גשר מציג את רפרטואר 2024-25: ויליאם שייקספיר, זאב ז'בוטינסקי, א וסקר וו...