יום שלישי, 21 במאי 2019

הפכו את ל"ג בעומר לחג בטיחות עם אש מאת: שרית יוכפז


הפכו את ל"ג בעומר לחג בטיחות עם אש

ל"ג בעומר, חג המדורות, הוא הזדמנות נפלאה לדבר עם הילדים על אש ובטיחות.
נצלו את ההזדמנות לפני החגיגות בערב, כדי להסביר לילדים שהאש, למרות חשיבותה הרבה לאדם, היא גם מקור לסכנה ועלינו לדעת להשתמש בה בזהירות, וכיצד להתנהל במקרה של סכנה.

קודם כל - לא לשחק באש!
מצתים, גפרורים וזיקוקים הם לא משחק - לא לילדים וגם לא להורים. הסבירו לילדים כי אש היא סכנה של ממש, והראו דוגמה אישית בכך שלא תשחקו באש בעצמכן. הסבירו להם ששימוש בגפרורים הוא למבוגרים בלבד, ואם הם כבר גדולים מספיק - אז רק עם אמא או אבא.

לעולם אל תשאירו אש דולקת
לילדים גדולים, להם אתם נותנים להשתתף בהדלקת נרות למשל, הסבירו כי לעולם אין להשליך את החפץ שבער לפני שווידאתם שהוא כבוי לחלוטין. הסבירו לילדים כי גם מה שנראה כבוי עשוי לחזור ולבעור שוב. אפשר ללמד אותם שמרטיבים גפרור לפני שזורקים אותו לפח.

אל תחברו מכשירי חשמל רבים לאותו השקע
מרבית מהשריפות פורצות בשל קצר חשמלי. קצרים חשמליים עשויים להיווצר מצריכת יתר דרך שקע חשמלי אחד. לכן אסור לחבר מכשירי חשמל רבים, ובעיקר צרכני חשמל משמעותיים, לאותו השקע.

לעולם אל תשאירו דברים דליקים ליד אמצעי חימום
רדיאטור אינו אמצעי לחימום חולצות ואסור להשאיר תנור ליד השמיכה. חומרים רבים בבית עשויים להידלק בקלות, ובעיקר בדים וניירות. הסבירו לילדים כי התחממות של בדים עשויה להפוך במהירות לדליקה, ולכן צריך לשמור על מרחק בטיחותי בינם ובין אמצעי החימום בחדר.

אם יש שריפה - להתכופף ולצאת בזהירות מהמבנה
זה לא נושא שקל לדבר עליו, אבל חשוב בכל זאת להסביר לילדים כיצד לנהוג במקרה של שריפה. ראשית הסבירו להם שאין סיבה להיבהל - הם יהיו בסדר אם יגלו עירנות והתנהגות זהירה. הסבירו להם שאין טעם או סיבה לנסות ולהציל חפצים, אלא להתפנות בהקדם מן המקום.
עליהם ללכת נמוך (כי העשן עולה למעלה), ולחפש יציאה מהבית. חשוב מאוד - לא לקפוץ ממקומות גבוהים ולא להתחבר בארון או מתחת למיטה.  בסופו של דבר, רוב הנפגעים הם משאיפת עשן או מתאונות נלוות. חשוב מאוד להסביר גם שבעת שריפה אסור להשתמש במעלית.
לאחר ההגעה למקום מבטחים, יש להתקשר למכבי האש - 102 מכל מכשיר טלפון.

הכותב הוא יוני אבני, סמנכ"ל טלפייר (Telefire)  -  יצרנית ומשווקת מערכות לגילוי וכיבוי אש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...