יום שלישי, 11 ביוני 2019

עושים כבוד למוזיקה העברית: פסטיבל מחווה לשיריהם של אריק איינשטיין, יגאל בשן, צביקה פיק, ירדנה ארזי, עפרה חזה ועוד. מאת: שרית יוכפז




כולנו גדלנו על השירים הישראליים האהובים של פעם עם הזמרים והזמרות הישראליים הגדולים בכל הזמנים החל בשושנה דמארי ויפה ירקוני, דרך אריק איינשטיין ויגאל בשן ועד צביקה פיק ויזהר כהן. הם מזכירים לנו בית, תמימות, את ארץ ישראל הצעירה והטובה.

בחודשים הקרובים יתקיים במרינה הרצליה מדי יום שלישי מסע נוסטלגי בהוקרה למלחינים ולהרכבים המיתולוגים, בתולדות הזמר העברי ששיריהם הפכו לפס הקול של ארץ ישראל. המסע יכלול שמונה מפגשי זמר חגיגיים – מחווה וכבוד לאנשים שיצרו את פס הקול של המדינה. מילות השירים יוקרנו לשירה בציבור עבור הנוכחים.
המפגש הראשון ב-18 ביוני יהווה הוקרה לשירים שכתבו, הלחינו ושרו היוצרים יגאל בשן וצביקה פיק. שבוע לאחר מכן יתקיים מפגש "כולם שרים על אריק", משיריהם של גדולי האריקים בארץ: אריק איינשטיין, אריק לביא ואריק סיני.
במפגשים נוספים יוצגו מיטב הקלאסיקות של הדיוות הגדולות -  הנשים שהטביעו חותם על הזמר העברי לדורי דורות:  שושנה דמארי ויפה ירקוני. גם הניגון הצועני והתימני ייפגשו בזמר העברי עם שיריהן של עפרה חזה וירדנה ארזי.
באירועים בהמשך הפסטיבל ישירו משיריהם של יורם טהרלב ודן אלמגור מהיוצרים הבולטים בתחום הזמר העברי, משיריהם של נעמי שמר ונורית הירש, יתקיים מפגש שירים של המלחינים נחום (נחצ'ה) היימן ויאיר רוזנבלום, ערב שכולו שירים בניחוח ישראלי ים תיכוני ומפגש סיום עם זוכה האירוויזיון יזהר כהן לצד אחותו ורדינה כהן והדור החדש קשת בן זאב במופע מרהיב המבטא את כל הקשת הצבעונית של שירת הארץ.
"העיר הרצליה מכבדת ומוקירה את היוצרים הגדולים של הזמר העברי בפסטיבל המוזיקה העברית. השירים שלהם הם חלק בלתי נפרד מהזהות הישראלית שלנו, ואנו רואים חשיבות גדולה במתן במה לשירים הוותיקים שכולנו גדלנו עליהם וששזורים בחייו של כל אחד מאיתנו", אומרת עפרה בל סגנית ראש העיר ויו"ר החברה לפיתוח תיירות בהרצליה.
ימי שלישי  החל מה  18/6
-שעות  20:00-22:00
25/6,2/7,9/7,16/7,23/7,30/7,6/8,13/8
הכניסה חופשית,
מרינה הרצליה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...