יום ראשון, 23 ביוני 2019

נגן הג'אז הבינלאומי לאוניד פטשקה יפתח את פסטיבל "ג'אז על החוף" במרינה הרצליה. מאת: שרית יוכפז



נגן הג'אז הבינלאומי לאוניד פטשקה יפתח את פסטיבל "ג'אז על החוף" במרינה הרצליה
מאת: שרית יוכפז

המסורת של פסטיבל "ג'אז על החוף" במרינה הרצליה ממשיכה עם סדרה של מופעי ג'אז של אמנים מובילים מהארץ ומהעולם בשורה של מופעים ללא תשלום בימי חמישי בחודשים יולי-אוגוסט.

גולת הכותרת של הפסטיבל תהיה בהופעת הפתיחה של ליאוניד פטשקה, מלחין, מנצח, פסנתרן ונגן ג'אז שעלה בשנת 1990 לישראל ונכלל ברשימת 100 נגני הג'אז הטובים ביותר של המאה ה-20. ההופעה תשלב בהרמוניה מוזיקלית בין מוזיקה קלאסית לג'אז עם אלתורים מודרניים ליצירות של באך, מוצרט ושופן.

שורה של הופעות ג'אז במגוון סגנונות יתקיימו מדי יום חמישי בפסטיבל בהן הופעה של "הברנשים של נגה" בהשראת ה-Big Band של שנות השישים, הופעה של 50 נגני כלי נשיפה ביצירות ממיטב מלחיני הג'אז והמוסיקה הלטינית, הופעה של גרסאות ג'אז & רול- גרסאות ג'אז לשירי פופ ורוק מוכרים, להקת "דיקסי בנד" שתנגן את מיטב מוסיקת הדיקסי של ניו אורלינס ומופע סיום חגיגי עם 3 זמרות המשלב בין מוזיקה ברזילאית לג'אז.

הכניסה חופשית,
מרינה הרצליה
ימי חמישי – 14.7, 11.7, 18.7, 1.8, 8.8, 15.8
שעות 19:30-21:00

לפרטים נוספים: פסטיבל ג'אז על הים
ערב מחווה לזמרות הגדולות של ישראל של פעם – שושנה דמארי ויפה ירקוני . מאת: שרית יוכפז

שושנה דמארי ויפה ירקוני הן האימהות המייסדות של המוזיקה הישראלית עם שורת שירים קלאסיים שהפכו לאבני דרך של הזמר העברי ושל מדינת ישראל. הן מזכירות לנו בית, תמימות, את ארץ ישראל הצעירה והטובה.
במסגרת פסטיבל מוזיקה עברית המתקיים מדי יום שלישי בחודשי הקיץ במרינה הרצליה -מסע נוסטלגי בן 8 מפגשי זמר בהוקרה למלחינים ולהרכבים המיתולוגים בתולדות הזמר העברי - יתקיים ביום שלישי ה-2 ביולי מפגש משירי הדיוות של פעם שהטביעו חותם על הזמר העברי לדורי דורות.
בין השירים שיושרו במפגש: כלניות, אור, צריך לצלצל פעמיים, בכרמי תימן, האמיני יום יבוא, הן אפשר, באב אל וואד. מילות השירים יוקרנו לשירה בציבור עבור הנוכחים.
שירה בציבור: אילנה טובים. זמרת אורחת: יוליה גוליגר

יום שלישי, 2 ביולי, בין השעות 20:00-22:00
הכניסה חופשית,
מרינה הרצליה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...