יום ראשון, 23 ביוני 2019

לראשונה בישראל: פסטיבל סרטי נוער ערבי מאת: שרית יוכפז

לראשונה בישראל: פסטיבל סרטי נוער ערבי

ביריונות ברשת, אלימות ומקומן של נשים: נוער ערבי מציג לראשונה עשרה סרטים קצרים על החיים בישראל 2019

בין המציגים: בני נוער מהפזורה הבדואית ואף קבוצת חרשים מכפר קאסם, שהפיקה בעצמה סרט על נשים ואלימות בחברה הערבית

הפסטיבל יערך ביום ה' הקרוב, 27/6/19 בין השעות 12:30-19:30, המרכז הקהילתי, סינמטק אום אל פחם

לראשונה בישראל, יערך השבוע פסטיבל סרטי נוער ערבי. בפסטיבל יוצגו עשרה סרטים אשר הופקו על ידי קבוצות נוער מרחבי הארץ. הסרטים מטפלים באומץ בנושאים הנחשבים כמעט טאבו בחברה הערבית בישראל, בהם נושאי בריונות רשת, אלימות נגד נשים ופשיעה.

בפסטיבל יציגו קבוצות מגוונות: כך למשל, יצרה קבוצת חרשים מכפר קאסם את הסרט "אומץ לדבר" העוסק במצבם של חרשים וכבדי שמיעה בחברה הערבית. בני הנוער לא רק שהפיקו, צילמו ושיחקו בסרט, אלא אף עשו את עבודת הסאונד, למרות העובדה שמדובר בכבדי שמיעה.

זאת ועוד, בין הסרטים שהוגשו ניתן למצוא את הסרט "כוח הקשר בנינו" שהופק על ידי קבוצת נערים מאלקסום, הממוקם בפזורה הבדואית. למעשה מדובר בסרט ראשון של בני נוער מהפזורה, שמשתתף בפסטיבל סרטים. בפסטיבל יוצגו עשרה סרטים אשר נבחרו מתוך 37 סרטים שונים שהוגשו לועדת השיפוט, ואשר הופקו כולם על ידי קבוצות נוער ערביות ברחבי הארץ.

את הפסטיבל מובילים ג'לאל ספדי, מנהל מינהל חברה ונוער בחברה הערבית במשרד החינוך, ועופר סלע, יזם חברתי, העומד בראש המרכז הארצי לוידאותרפיה. ספדי: "אלה סרטים שיצרו בני נוער בעצמם. כתבו, הפיקו, צילמו. 500 בני נוער לקחו חלק בפרויקט ששם על השולחן, בשקיפות, את הבעיות הכי קשות של החברה הערבית. הם מסתכלים לנו כאן בעיניים ואומרים- החברה שלנו מדרדרת. היום הם 500, מחר הם יהיו 10,000. ומכאן יבוא השינוי"

עופר סלע, מנהל המרכז הארצי לוידאותרפיה, אשר יזם את הפרויקט: "הפעילות שלנו יוצרת מקום לבני הנוער להתבטא, להציף את המצוקות שלהם, ולשים מראה מול החיים והחוויות שלהם. את הסרטים הם יצרו כחלק מתהליך טיפולי, שמאפשר להם ליצור ולהכיל קשיים בהם הם נתקלים ביום יום, והתוצאה מרשימה- לראשונה אנחנו מציגים פסטיבל לנוער ערבי בישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל,מאת שרית יוכפז

                                                    השקת גן לילי רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל, כשנחנך "גן לילי&...